INFOLINIA: 32 204 98 00 ZAMÓWIENIA: +48 795 516 450w godzinach od 8.00 do 16.00 pon.-pt. Opomarket FLOTA - >>kliknij<<

Ceneo
Dlaczego opomarket?
Realizacja w 24h
Dostępność 200tys. opon
Dostawa opon do samochodów osobowych i dostawczychGRATIS
Dostawa w Opomarket jest za darmo!

SZUKAJ OPONY WG ROZMIARU

Zakres cenowy

Zakres cenowy

SZUKAJ OPONY WG SAMOCHODU

SZUKAJ FELGI WG SAMOCHODU

ładuję

Aktualności

Oznaczenia opon rolniczych/przemysłowych

Co oznacza ten symbol ?

Opony rolnicze i przemysłowe - słowniczek oznaczeń.

Ilość różnego rodzaju oznaczeń i parametrów zwiazanych z oponami (a szczególnie przemysłowymi i rolniczymi) jest bardzo duża. W tym artykule staraliśmy się zebrać te najważniejsze i najczęściej spotykane, które decydują o zastosowaniu czy parametrach opony.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do lektury.

OznaczenieOpis

5.50-16

Oznaczenie rozmiaru opon przednich. W podanym przykładzie:

5.50
szerokość opony w calach
- (myślnik)
opona diagonalna
16
średnica obręczy w calach

11.5/80-15.3

Oznaczenie rozmiaru opon do maszyn rolniczych. W podanym przykładzie:

11.5
szerokość opony w calach
80
wsokość profilu
- (myślnik)
opona diagonalna
15.3
średnica obreczy w calach

66 x 43.00-25

Oznaczenie rozmiaru opon flotacyjnych. W podanym przykładzie:

66
przybliżona średnica całkowita w calach
43.00
szerokość opony w calach
- (myślnik)
opona diagonalna
25
średnica obręczy w calach

18.4R38 144 A8 143B

Oznaczenie rozmiaru opon radialnych (standardowe). W podanym przykładzie:

18.4
szerokość opony w calach
R
oznacza oponę radialną
38
średnica obręczy w calach
144 A8
indeks nośności (144) i prędkości (A8)
143B
indeks nośności (143) i prędkości (B)

520/70R38

Oznaczenie rozmiaru opon radialnych (metryczne). W podanym przykładzie:

520
szerokość opony w mm
70
wysokość profilu
R
oznacza oponę radialną
38
średnica felgi w calach

PR

(ang. Ply Rating) Symbol spotykany na oponach diagonalnych informujący o współczynniku nośności (indeks nośności).

Liczba przy symbolu oznacza ilość warstw płócien użytych w konstrukcji opony. Wywodzi się ona z okresu gdy do budowy opon wykorzystywano nici bawełniane i wtedy była to faktyczna liczba warstw kordu osnowy.

Obecnie używane w konstrukcji opon nowoczesne włókna sztuczne spowodowały, że ilość warstw jest zwykle mniejsza a współczynnik PR jest tylko odpwiednikiem ich ilości w starej technologii (nici bawełnianych). Na przykład opona z indeksem PR8 faktycznie ma 4 warstwy z włókien nylonowych.

Większy indeks PR oznacza wyższą nośność przy zachowaniu tej samej predkości (A6 = 30km/h).

W oponach o konstrukcji radialnej stosowany jest inny sposób oznaczania nośności zależny od indeksu prędkości.

TT
TL

(ang. Tube Less, Tube Type) Określa czy opona wymaga, cz nie stosowania dętki.

TT
opona wymaga zastosowania dętki
TL
opona bezdętkowa

A1..A8
B..G

Indeks prędkości, gdzie:

A1
5 km/h
A2
10 km/h
A3
15 km/h
A4
20 km/h
A5
25 km/h
A6
30 km/h
A7
35 km/h
A8
40 km/h
B
50 km/h
C
60 km/h
D
65 km/h
E
70 km/h
F
80 km/h
G
30 km/h

Indeks prędkości oznacza prędkość, przy której opona może przenosić obciążenie podane w indeksie nośności.

   


Wiadomość z dnia: 03-07-2017
Możliwe nieprawidłowe zużycie opon i ich uszkodzenia - jak rozpoznać przyczynę? Poradnik.

Możliwe uszkodzenia opon, nieprawidłowe zużycie


Opona może zostać uszkodzona na wiele sposobów i na różnych etapach ich użytkowania. Chcemy przybliżyć trochę temat uszkodzeń opon. Artykuł nie wyczerpuje tematu ale zawiera sporą dawkę wiedzy.
 

Na uszkodzenie mechaniczne opon wpływ mogą mieć:

montaż i serwis,
ciśnienie eksploatacyjne,
stan układu kierowniczego,
stan układu zawieszenia pojazdu,
nieprawidłowa eksploatacja,
oddziaływania inne.
 
 

Uszkodzenia opony przy montażu.


Przyczyną mogą być:
montaż bez pasty,
ostra krawędź montażownicy.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
uszkodzenie opony przy montażu
 
 

Nadmierne, środkowe zużycie bieżnika.


Przyczyną mogą być:
za wysokie ciśnienie w kole,
jazda "na pusto" z wysokim ciśnieniem.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
zużycie centralnej części bieżnika
 
 

Nadmierne zużycie barków opony


Przyczyną mogą być:
za niskie ciśnienie w kole,
przeciążenie osi pojazdu.
 
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
zużycie barków opony
 

Zniszczenie opony



Przyczyną mogą być:
jazda ze zbyt małym ciśnieniem,
strata ciśnienia poprzez:
nieszczelne wentyle,
uszkodzenie dętki lub ochraniacza,
mikropęknięcia felgi.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
zniszczenie opony
 
 
Nieprawidłowe, jednostronne zużycie bieżnika

Przyczyną mogą być:
kąt pochylenia koła „dodatni” i  poza tolerancją – zużycie bieżnika  opony od zewnętrznej strony 
kąt pochylenia koła „ujemny” i poza tolerancją – zużycie bieżnika  opony od wewnętrznej strony 
zbieżność kół „dodatnia”, koła zbieżne poza tolerancją – zużycie  bieżnika od zewnętrznej strony
zbieżność kół „ujemna”, koła rozbieżne poza tolerancją – zużycie bieżnika od wewnętrznej strony 
przestawienie osi kół
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
jednostronne zużycie opony
 

Zużycie schodkowe

 
Przyczyną mogą być:
duża zbieżność kół – widoczne ślady na zewnętrznej stronie bieżnika,
duża rozbieżność kół – widoczne ślady na wewnętrznej stronie,
pojazdy o wysoko usytuowanym środku ciężkości, (samochody terenowe, Vany)
niewłaściwy dobór rzeźby bieżnika do warunków eksploatacji.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
zużycie schodkowe opony, ząbkowanie
 
 

Nieregularne, wielomiejscowe zużycie


Przyczyną mogą być:
luzy w zawieszeniu, 
niesprawne amortyzatory,
anomalie funkcjonowania systemu hamulcowego,
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
 

Uszkodzenia stopki


Przyczyną mogą być:
miejscowo skorodowana obręcz koła,
wadliwy montaż,
wadliwa obręcz,
nieczystości między obręczą a stopką opony.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
uszkodzenie stopki opony
 
 

Pęknięcie zmęczeniowe


Przyczyną mogą być:
długotrwała jazda ze zmniejszonym ciśnieniem lub bez powietrza,
przeciążenie opony.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
pęknięcie opony zmęczeniowe
 
 

Zablokowane koła


Przyczyną mogą być:
hamowanie z dużej prędkości na zablokowanych kołach (ABS   niesprawny lub brak w wyposażeniu seryjnym),
nagłe zablokowanie koła (zablokowany tylny most, blokada skrzyni biegów, niesprawny układ hamulcowy).
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
 
zablokowane koła - uszkodzenie opony
 

Szorstkowanie opony


Przyczyną mogą być:
występuje w wyniku częstego przemieszczania się opony w kierunku poprzecznym do kierunku jazdy tzw. skręt w miejscu.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
szorstowane zużycie opony
 
Przecięcie opony

Przyczyną mogą być:
Najechanie na  ostry przedmiot;
metal, kamień, szkło
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
przecięcie opony
 

Przegrzanie stopki


Przyczyną mogą być:
wywiązanie się bardzo wysokich temperatur na obręczy koła:
ciągłe hamowanie ( jazda w terenie górzystym, w mieście itp.),
stosowanie nieodpowiednich tarcz kół,
zła wentylacja tarczy koła i bębna hamulcowego,
awaria układu hamulcowego – zablokowanie koła.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
przegrzana stopka opony
 
 

Uszkodzenie obwodowe opony


Przyczyną mogą być:
przecięcia od wystających czy zgiętych części pojazdu lub ciał obcych znajdujących się we wnęce koła.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
uszkodzenia wzdłużne
 

Pęknięcie karkasu przy bliźniakach


Przyczyną mogą być:
Ciało obce np. kamień między kołami.
 
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
uszkodzenie boków opony spowodowane przez kamień w bliźniakach
 
 

Pęknięcie karkasu


Przyczyną mogą być:
mocne uderzenie w przeszkodę,
przeciążenie pojazdu lub za wysokie ciśnienie ułatwia powstawanie takiego uszkodzenia.
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
pęknięcie karkasu opony
 

Całkowita penetracja opony przez cienki, ostry przedmiot


Przyczyną mogą być:
Najechanie na ostry przedmiot lub podobne ciało obce
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
przebicie opony
 

Rozerwanie


Przyczyną mogą być:
Efekt działania ostrego lub kanciastego przedmiotu
 
Uszkodzenia opony mogą wyglądać jak poniżej.
rozerwanie opony


Wiadomość z dnia: 30-05-2017
Kup komplet letnich opon Pirelli i zgarnij prezent!

Razem z Pirelli przygotowaliśmy dla Państwa super prezenty. Tylko u nas kupując 4 opony letnie Pirelli dostaniesz koszulkę lub czapkę z logo producenta!
Wszystkie zainteresowane osoby podczas składania zamówienia prosimy o podanie w formularzu zamówienia informacji dotyczącej wybranego upominku (koszulka / czapka) . Jeżeli wybrana zostanie koszulka warto podać także rozmiar, który mamy wysłać. W innym przypadku upominki zostaną wysłane losowo.



Zdjęcia upominków są poglądowe i mogą się różnić kolorem.
Akcja trwa do wyczerpania zapasów.

Wiadomość z dnia: 27-04-2017
Wyprzedaż nowych opon ze starszym DOTem - SPRAWDŹ CENY

Co roku w naszym sklepie rusza akcja wyprzedaży opon wyprodukowanych 2 lata temu i wcześniej (tzw. starsze DOTy). Tak samo jak w zeszłym roku - oferujemy Wam bogatą paletę rozmiarową ogumienia w bardzo przystępnych cenach. Wszystkie opony są fabrycznie nowe, nigdy nieużywane. Co ważne, nie są to również opony bieżnikowane. Różnica w cenie pomiędzy oponami z bieżącej produkcji a „starszymi DOTami” często wynosi aż 15 - 20%. Różnice są jeszcze większe w przypadku starszych roczników.

Wyprzedaż w połączeniu z darmową wysyłką i realizacją zamówienia w 24 godziny sprawia, że można u nas nabyć fabrycznie nowe opony w cenie często zbliżonej - lub nawet niższej, do kiepskiej jakości opon bieżnikowanych.

Sprawdź naszą ofertę już teraz klikając w poniższy obrazek.




Wiadomość z dnia: 13-04-2017
Opony Pirelli na większości samochodów prezentowanych na Geneva Motor Show



Geneva Motor Show to jedna z najbardziej znanych wystaw samochodów, na której prezentowane są najnowsze i najciekawsze modele prestiżowych producentów. W tym roku wystawa odbywała się od 9 do 19 marca. Podziwiać można było nowe samochody od Bentleya, McLarena, Ferrari, Pagani Lamborghini, Porsche. Obecni byli również producenci mniej egzotycznych marek takich jak Range Rover, Mercedes-Benz, BMW i Lexus.

Co warte uwagi , ponad 60% z nich zaprezentowało swoje samochody z zamontowanymi oponami marki Pirelli, co jest potwierdzeniem, że ogumienie tego właśnie producenta stanowi preferowany wybór najbardziej liczących się, prestiżowych marek.

Opony Pirelli do swojego samochodu możesz kupić w naszym sklepie:
195/65R15 Pirelli P1 Cinturato Verde 91H – w najniższej możliwej cenie - SPRAWDŹ

Zobacz też pozostałe opony letnie od Pirelli (kliknij).


Źródło: www.swiatopon.info/


Wiadomość z dnia: 11-04-2017
Test opon letnich w rozmiarze 205/55R16 przeprowadzony przez czasopismo Motor

W tygodniku Motor (nr 13/2017) pojawił się test opon letnich w rozmiarze 205/55R16.
Przetestowano 10 różnych modeli.
Zwycięztwo przypadło Bridgestone Driveguard
Opona bezapelacyjnie najlepiej poradziła sobie podczas testów na mokrej nawierzchni w każdej z konkurencji, miała też najlepsze zachowanie (własności jezdne, reakcje na ruchy kierownicą)driveguard
Drugie miejsce dla Uniroyal Rainsport 3
Opona ta bardzo dobrze wypadła w próbie hamowania na mokrej nawierzchni, aguaplaningu wzdłużnego i poprzecznego, miała też najniższe opony toczenia z testowanych opon.
rain sport 3


Trzecie zajęła Dębica Presto HP.
Opona ta charakteryzowała się średnią precyzją kierowania na mokro, ale posiada duży zapas przyczepności. Generuje nieprzyjemny hałas. Na suchym asfalcie bezpieczna.
presto hp


Wszystkie te opony kupisz w sklepie Opomarket!


Linki bezpośrednie do produktów poniżej:
205/55R16 Bridgestone Driveguard
205/55R16 Uniroyal Rainsport 3
205/55R16 Dębica Presto HP 


źródło: tygodnik Motor 13/2017


Wiadomość z dnia: 05-04-2017
Wysokie oceny opon letnich Goodyear w testach ADAC

Goodyear EfficientGrip SUV w rozmiarze 215/65R16 z indeksem prędkości H to tegoroczny zwycięzca testu ADAC, w którym sprawdzanych było aż 15 opon różnych producentów. Oceniane w nim były najważniejsze dla kierowcy parametry, czyli jazda na suchej i mokrej nawierzchni, generowany podczas jazdy hałas, zużycie paliwa i odporność na ścieranie. Ogumienie firmy Goodyear otrzymało wysokie noty w większości z nich wyróżniając się wśród konkurentów ponadprzeciętną odpornością na ścieranie. Mniej pozytywnie opona została oceniona jedynie pod kątem generowanego hałasu.

W drugim teście, w którym oceniany był rozmiar 195/65R15 z indeksem prędkości V niewiele gorzej wypadła opona EfficientGrip Performance. Otrzymała ona ocenę „Dobra” w szczególności za niskie zużycie paliwa, zachowanie na suchej i mokrej nawierzchni i zrównoważone osiągi.


 Goodyear EfficientGrip SUV - zwycięzca testowanego
rozmiaru 215/65R16 H
 Dobrze oceniony Goodyear EfficientGrip Performance
w rozmiarze 195/65R15 V


Jak podkreśla Martijn De Jonge, dyrektor marek opon osobowych Goodyear w regionie EMEA niniejszy sukces po raz kolejny podkreśla, że opony z gamy EfficientGrip to jedne z najlepszych produktów dostępnych na rynku i utwierdza w przekonaniu, że ogumienie Goodyear o wysokich osiągach oferuje dobrą wartość konsumentom.


Źródło:
www.adac.de/
http://przegladoponiarski.pl/




Wiadomość z dnia: 09-03-2017
Oznaczenia i homologacje na oponach. Baza wiedzy.

Teraz jest idealny czas na to, żeby zacząć myśleć o oponach letnich. Dlatego też, postanowiliśmy stworzyć artykuł opisujący te podstawowe i te dodatkowe oznaczenia na oponach. Całość po to by bardziej świadomie dokonać właściwego wyboru. Zapraszamy do lektury

Oznaczenia na boku opony

:


Oznaczenia na boku opony:





1. Producent opony. Oznaczenie informujące, jaka firma jest producentem opony (w tym przypadku Dębica).

2.
Nazwa bieżnika opony (model opony). Każdy producent (w tym przypadku Dębica) posiada unikalne nazwy bądź symbole, które wyróżniają oponę.

3
. Rozmiar opony. W tym przypadku oznacza to: 195 - szerokość opony. Mierzona między bocznymi ścianami opony wyrażona w mm. 65 - profil opony. Oznacza stosunek wysokości boku opony do szerokości opony. Jest to wartość wyrażona w %. W tym przypadku wartość "65” oznacza 65 procent z 195 mm, czyli 126,75 mm. R - oznaczenie opony radialnej. W przypadku niewystępowania tego symbolu w oznaczeniu rozmiaru opony oznacza oponę o budowie diagonalnej. 15 - średnica osadzenia opony na obręczy. Wartość wyrażona jest w calach. (1 cal = 2,54 cm).


Rozmiar opony



4. Indeks prędkości opony. Współczynnik, który opisuje maksymalną dopuszczalną dla danej opony prędkość. Indeks prędkości musi być zawsze dostosowany do zaleceń producenta. Ze względów bezpieczeństwa, nie wolno stosować opon z indeksem prędkości niższym niż homologowany przez producenta. Czasem można zauważyć oznaczenie opony, np. 225/45ZR17 91W . W tym przypadku zamiast "R" w rozmiarze jest symbol "ZR" lub czasem "VR"? Indeksy "ZR" lub "VR" oznaczają wkomponowane w rozmiar opony współczynniki prędkości, które mówią, że daną oponę można używać z pełnym dopuszczalnym obciążeniem do wskazanych prędkości: VR - do 210 km/h, ZR - do 240 km/h. Przykład: 225/45ZR17 91W W tym przypadku oznaczenie takie informuje, że tę oponę można użytkować z pełnym obciążeniem do prędkości 240 km/h, a jej prędkość maksymalna wynosi (W) 270 km/h. Indeks prędkości opon letnich nie może być niższy niż maksymalna prędkość pojazdu - Kodeks Drogowy (nie oznacza to, że należy przestrzegać indeksu prędkości z oryginalnego wyposażenia, który często jest dużo wyższy od maksymalnej prędkości pojazdu określonej w instrukcji obsługi lub katalogu). W przypadku opon zimowych DYREKTYWA RADY 92/23/EWG oraz Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm. z 20.10.2007 dla opon śniegowych oznaczonych M+S dopuszcza się niespełnienie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem, że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy. Za umieszczenie nalepki w samochodzie odpowiada serwis montujący ogumienie. Lista indeksów prędkości wraz z odpowiadającymi im prędkościami w kilometrach na godzinę.

5. Indeks nośności opony. Współczynnik, który określa maksymalne dopuszczalne obciążenie dla jednej opony przy maksymalnej dopuszczalnej dla danej opony prędkości. Gdy opona ma indeks nośności 95 oznacza to, że maksymalne obciążenie na jedną oponę nie możne przekroczyć 690 kg. Mnożąc tę wartość przez ilość opon w samochodzie uzyskujemy wartość nieznacznie większą (nie może być mniejsza) niż dopuszczalna masa całkowita pojazdu z pełnym obciążeniem – oznaczona w komórce F1 dowodu rejestracyjnego pojazdu.


Typ konstrukcji



6. Oznaczenie opony radialnej (RADIAL). Oznaczenie opony bezdętkowej (TUBELESS). RADIAL – oznaczenie opony radialnej (promieniowej). W oponie radialnej osnowa ułożona jest promieniowo (radialnie – stąd nazwa), czyli pod kątem 90°. Dla jej wzmocnienia stosuje się warstwy opasania. Takie ułożenie osnowy powoduje większą elastyczność boku opony, a warstwy opasania zapewniają usztywnienie bieżnika, co odpowiednio poprawia zachowanie się podczas jazdy po łuku i zwiększa powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Stosuje się też opony DIAGONALNE. W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian, w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną. Obecnie stosowane w oponach przemysłowych. TUBELESS (TL) – oznacza oponę bezdętkową. W przypadku oznaczenia TUBE TYPE (TT) mamy do czynienia z oponą, której konstrukcja wymusza stosowanie dętki.







7. Oznaczenie strony montażu opony na pojeździe, na feldze. Stosowane w przypadku opon o asymetrycznym kształcie bieżnika. W tym przypadku oznaczenie „OUTSIDE” (czasem stosuje się oznaczenia: EXTERIOR; SIDE FACING OUTWARDS; MOUNT THIS OUT SIDE; AUSENSEITE) oznacza, że oponę należy zamontować napisem na zewnątrz pojazdu. Od wewnętrznej strony będzie wtedy oznaczenie „INSIDE” (czasem oznaczone: INTERIOR, SIDE FACING INWARDS). Innymi oznaczeniami jakie można spotkać, to w przypadku opon kierunkowych: „ROTATION” wraz ze strzałką kierunkową – informuje, w którą stronę ma się kręcić opona podczas jazdy do przodu. Kolejnym oznaczeniem opon to opony na lewą i prawą stronę samochodu. Mają wtedy oznaczenia odpowiednio „LEFT” lub „RIGHT”. Stosowane są w samochodach sportowych o wysokich osiągach. Czasami można też spotkać oznaczenia informujące, czy opona ma być zastosowana z przodu „FRONT” lub z tyłu „REAR” - również stosowane w samochodach super sportowych.






8. Numer homologacji. „DOT” oznacza, że opona spełnia wszystkie obowiązujące standardy bezpieczeństwa ustanowione przez amerykański departament transportu (DOT). Obok tego kodu jest podany numer seryjny lub identyfikacyjny opony liczący maksymalnie 12 cyfr i liter.

9. Data produkcji opony znajduje się na końcu kodu DOT w postaci czterech cyfr. Dwie pierwsze oznaczają tydzień produkcji opony, dwie kolejne rok (w tym przypadku jest to 42 tydzień 2010 roku).

System Run Flat (RSC – Run-Flat System Component)– opony umożliwiające jazdę samochodu bez ciśnienia powietrza. Poniżej oznaczenia tych opon stosowane przez producentów ogumienia: RFT (Run Flat Tire) - Bridgestone, RunOnFlat lub ROF lub DSST lub EMT (Extended Mobility Technology) - Goodyear, ZP (Zero Pressure) - Michelin, DSST (Dunlop Self-Supporting Technology) - Dunlop, RFT (Run Flat Tire) - Firestone, Run Flat Technology lub Self-Supporting Run Flat lub R-F - Pirelli, SSR (Self Supporting Runflat) – Continental. System SEAL (CS) – system samouszczelniającej się opony. Stosowany przez Continentala. Poniższe oznaczenia dotyczą homologacji opon dla konkretnych producentów samochodów i modeli. Są to opony znajdujące się na oryginalnym wyposażeniu danego samochodu i specjalnie pod niego zaprojektowane (OE - Original Equipment). Tego rodzaju opony mogą nieznacznie odbiegać od swoich niehomologowanych pod dany model odpowiedników. Nie można stosować na jednej osi opony homologowanej i niehomologowanej. W większości przypadków nie ma przeciwwskazań aby opony homologowane np. do BMW założyć np. w Toyocie. * – homologacja BMW, Mini. W przypadku uszkodzenia, dopuszczalny jest montaż opon bez tego symbolu. Opony z tą homologacją można stosować w innych samochodach bez ograniczeń. * BMW M (M3) – homologacja BMW Motorsport M3, Z4M, M5, M6. Nie zaleca się montażu opon bez tego oznaczenia. Dopuszczalny montaż w samochodach innych marek. B – homologacja Volkswagen. C1 – homologacja dla Chrysler (Dodge) Viper. DC – homologacja Daimler Chrysler. F0 – homologacja Ford. H0 – homologacja Honda. J – homologacja Jaguar. K1 – homologacja Ferrari. W przypadku przebicia, nie rekomenduje się montażu opon bez tego oznaczenia. Nierekomendowany montaż takich opon w samochodach innych marek. M0 – homologacja Mercedes. Możliwy montaż również opon bez tego symbolu. Dopuszczalny montaż w samochodach innych producentów, ale tylko parami. MO1 – homologacja Mercedes AMG. Nie rekomenduje się montażu opon bez tego oznaczenia. Warunkowo dopuszczalny montaż takich opon w samochodach innych marek. N0, N1, N2, N... – homologacja Porsche. W przypadku przebicia, nie rekomenduje się montażu opon bez tego oznaczenia. Nierekomendowany montaż takich opon w samochodach innych marek. R01 – homologacja Audi Quattro (RS6, RS4,R8...). Nie rekomenduje się montażu opon bez tego oznaczenia. Warunkowo dopuszczalny montaż takich opon w samochodach innych marek. R1 – specyficzny bieżnik CXKA; ta pojedyncza opona jest homologowana na Audi. T0 – homologacja Toyota. Kolorowe paski na bieżniku – nie mają znaczenia dla klienta użytkującego oponę. Są to oznaczenia techniczne mające znaczenie z punktu widzenia producenta i konfekcjonowania mieszanek opon w fazie produkcji. Kolorowe kropki na boku opony – techniczne oznaczenie producenta. Powstające z reguły w ramach współpracy producenta opon z producentem pojazdów i złożonym przez niego zamówieniem na opony. Opony oznaczone kropkami są produktami przeznaczonymi z reguły na tzw. „pierwszy montaż”. Przy współpracy z producentem felg oznacza się w ten sposób na oponie najlżejszy lub najcięższy punkt opony. Urządzenia automatycznie montujące opony na felgi odczytują kropkę aby najdogodniej umieścić oponę na obręczy. Z punktu widzenia serwisanta montującego opony i użytkownika umiejscowienie kropki nie ma znaczenia. Opona bez kropki jest identycznym produktem, jak taka sama opona z kropką. Inne oznaczenia, jakie możemy spotkać w opisie na boku opony: BasePen – elektrostatyczne uziemienie opony. W oponie znajduje się mieszanka odprowadzająca ładunki elektryczne podczas kontaktu z podłożem. BLT – czarne, wypukłe litery. BSW –czarne napisy na boku. COLD – informuje, iż ciśnienie w ogumieniu należy sprawdzać na zimnych oponach. ECE, e, E – homologacja Europejska - skrót od nazwy Economic Commision of Europe. Wskazuje, że dana opona ma zgodę na użytkowanie jej na terenie Unii Europejskiej. G1 – informuje o istnieniu w oponie czujnika kontroli ciśnienia. G3 – bieżnik opony z trzema rowkami (Continental). G4 – bieżnik opony z czterema rowkami (Continental). JLB – bezkońcowe opasanie nylonowe. LI – wskaźnik maksymalnej nośności. LLR – wskaźnik niskiego oporu toczenia. LT – stosowane w USA oznaczenie informująca, że opona jest przeznaczona do samochodów z napędem 4x4 oraz lekkich ciężarówek. Znajduje się przed rozmiarem opony. M+S – (Mud and Snow) opony o błotno-śniegowej rzeźbie bieżnika, stosowany przy oznaczaniu opon zimowych, całorocznych, a także letnich. Nie jest to oznaczenie opony zimowej (opony zimowe oznacza się skrótem 3PMSF i symbolem płatka śniegu na tle 3 szczytów górskich). Max Inflation - maksymalna wysokość ciśnienia jaka może być zastosowana w danej oponie. Należy utrzymywać ciśnienie zgodnie z danymi producenta pojazdu. MAX – informuje o maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniu w oponie. MFS – (Maximum Flange Shield) – rant ochronny felgi. Dodatkowy nadlewek opony, który zapobiega uszkodzeniom felg. Inne oznaczenia jakie można spotkać związane z rantem ochronnym to: RFP (Rim Fringe Protector), FP (Fringe Protector), FR (Felgen Ripen), RIM PROTECTOR. OWL – białe litery na oponie. P – stosowane w USA przed rozmiarem opony. Informuje, że dany produkt przeznaczony jest dla pojazdów osobowych. PAX – opona ze stabilnym pierścieniem wewnątrz umożliwiająca jazdę bez powietrza. Przymocowana mechanicznie do obręczy (Michelin). PSP-Beta – informuje, że opona posiada konstrukcję, która charakteryzuje się zakładkami rozmieszczonymi w ten sposób by redukowały natężenie hałasu. RBL – litery wklęsłe w kolorze czarnym. REAR – opona dedykowana na oś tylną (Continental). RETREAD – opona bieżnikowana. RWL – wypukłe litery w kolorze białym. SI – wskaźnik maksymalnej prędkości użytkowania. TL – opona bezdętkowa. TT – opona dętkowa. TWI – (Treadwear Indicator) - wskaźnik zużycia bieżnika. Znajduje się on na linii obwodowej opony w 6 miejscach. Wskazuje on na minimalną, dopuszczalną przez przepisy wysokość bieżnika opon (1,6 mm). W przypadku opon zimowych jest dodatkowo umieszczany wskaźnik oznaczony małą śnieżynką, który ostrzega o minimalnej wysokości bieżnika opon zimowych (4 mm). Wartość ta nie jest wartością wymaganą przepisami w naszym kraju, jednakże jest to minimalna wysokość bieżnika opon zimowych nadająca się do bezpiecznej eksploatacji. ULW – opona posiada konstrukcję, w której użyto aramidowych kordów. XL lub EXTRA LOAD – oznaczenie opon wzmacnianych. Oznacza oponę o zwiększonej ładowności w stosunku do standardowego – z reguły stosowane w samochodach typu VAN, SUV i niektórych kombi. Inne oznaczenia jakie można spotkać to: RF, EXL, RFD, REF, REINF . 3PMSF (symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich) – oznaczenie opon zimowych. Opona posiadająca to oznaczenie przeszła testy hamowania i trakcji na śniegu.

Homologacje na oponach samochodowych


Pośród oznaczeń znajdujących się na oponie znaleźć możesz oznaczenia homologacji. Nie wszystkie opony takowe homologacje posiadają. Jeśli w nazwie produktu w Opomarket nie ma takiego oznaczenia jest to równoważne z fizycznym jego brakiem na oponie.
 
HOMOLOGACJE
 
Pirelli
Oznaczenia Marka
* BMW / Mini
AM4 Aston Martin
AM8 Aston Martin
AM9 Aston Martin
AMP Aston Martin / Pagani
AMS Aston Martin / Maserati
AM5 Aston Martin
AMV Aston Martin
AMX Aston Martin
AO Audi
R01 Audi S i RS
R02 Audi S i RS
AR Alfa Romeo
ARR Alfa Romeo
B Bentley
B1 Bentley
BC Bentley
BL Bentley
F Ferrari
J Jaguar
JRS Jaguar
L Lamborghini
LR Land Rover / Range Rover
LS Lotus
MC Mclaren
MC1 Mclaren
MGT Maserati
M0 Mercedes Benz
M01 Mercedes Benz
M0E Mercedes Benz RunFlat
N0 Porsche
N1 Porsche
N2 Porsche
N3 Porsche
N4 Porsche
N5 Porsche
N6 Porsche
V0 Volkswagen
 
Goodyear 
Oznaczenia Marka
* BMW
A0 Audi
B Bentley
BM Mini
DA Dacia
DC Daimler Chrysler
FI FIAT
FO Ford
FO2 Ford
GM Hummer
HO Honda
HY Hyundai
J Jaguar
LA Lancia
LR Land Rover
MO Mercedes-Benz 
N0 Porsche
OP Opel
PE Peugeot
RE Renault
RO1 Audi seria R i S
SK Skoda
TO Toyota
TO RR Toyota wersja RPA
VW Volkswagen
 
 
Continental
Oznaczenia Marka
J Jaguar
N0 Porsche
N1 Porsche
N2 Porsche
AO Audi
RO1 Audi do modeli serii R i S
MO Mercedes Benz
* BMW
M3 BMW klasy M


Wiadomość z dnia: 07-03-2017
Dlaczego warto kupować opony nowe, a nie używane?

Czasem nowe opony klasy premium okazują się zbyt drogie i człowiek się zastanawia czy lepiej kupić używane, czy może sięgnąć po segment niższy niż premium.
 
Kierowca czasem stoi przed dylematem – brak funduszy na opony klasy premium, a w głowie myśl – no to używane.
 
Dlaczego trzeba być szczególnie ostrożnym kupując używane opony?
Po pierwsze naszym zdaniem - trzeba rozwiać mit mówiący, że opony używane sprowadzone do nas zza zachodniej granicy są takie super.
Jak to?
Tak, że nasi zachodni sąsiedzi (to stamtąd pochodzi duża część importu opon używanych) nie zmieniają opon bez powodu.
Co mogło być nie tak z oponą?
Wiele rzeczy.
                Przykładowo, graniczną wartością dla opony letniej i jej parametrów trakcyjnych jest 3mm wysokości bieżnika. A to niecałe 40% wartości opony nowej. I nieświadomy Użytkownik może pomyśleć, że bieżnika do zużycia na oponie jest przecież jeszcze dużo. Co z tego, skoro parametry takej opony będą gorsze niż najtańszej nawet nowej opony letniej.
                Kolejny przykład. Uszkodzenia opony widoczne dopiero po pneumatycznym jej sprawdzeniu. Oglądasz oponę, która z wyglądu jest prawie jak nowa a w cenie używki. Bierzesz. Jedziesz do wulkanizatora a tam okazuje się, że opona ma uszkodzenia struktury wewnętrznej (nośnej) i jest do wyrzucenia. W efekcie zmarnowane pieniądze i wracasz do zakupów.
                I jeszcze jeden przykład. Wysoki bieżnik, duże zainteresowanie, więc niewiele więcej sprawdzasz. Zakup i wracamy z oponami do samochodu. Potem dopiero okazuje się, że bieżnik może i wysoki, ale opona ma 10 lat. Nie ma co prawda żadnego umocowania w przepisach zakazujących jazdy na takich oponach, niemniej... Poprostu jeździmy na oponach do 10 lat od daty produkcji. Potem guma twardnieje, parcieje, traci parametry. Nie wolno.
                Dobra, jeszcze jeden. Znalazłem fajne opony. Mają 6lat i 4,5mm bieżnika (sprawdź, częsty przypadek). No i tu trzeba podkreślić, że na mokrej nawierzchni głębokość bieżnika ma kluczowe znaczenie. Jeśli bieżnik jest zbyt płytki to spada odporność opony na aquaplaning (utratę przyczepności opony podczas jazdy po nawierzchni pokrytej wodą). Badania pokazują punkt załamania się parametrów jezdnych, który następuję przy wartości około 4,5mm. Nie ma sensu więc kupować bieżnika, którego realnie został Ci jeden milimetr.
 
No to nasuwa się kolejne pytanie - co lepsze - premium 6mm czy budżetowa nowa (~8mm). Przy przewadze wieku nowej opony, lub właściwie przechowywanej nieużywanej lepiej wybrać oponę budżetową nową. Bieżnik wyższy o 2mm to naprawdę istotny atut.
 
Czy ma to potwierdzenie w fachowym źródle?
Sprawdź testy używanej premium vs tania nowa opona.
Na mokrej nawierzchni opona używana najlepszego nawet producenta wypada gorzej od nowej opony budżetowej europejskiej. Wynika to z różnicy w wysokości bieżnika, oraz z procesów starzenia się używanych opon (o ile przechowywane we właściwych warunkach, nieużywane - nie niszczeją szybko, o tyle wystawione na działanie promieni UV oraz innych czynników zewnętrznych procesy występują szybciej.
 
Ze zdań powyżej wysnuć można słuszny wniosek:
Jeśli budżet domowy nie pozwala na zakup opon letnich z segmentu premium, to trzeba sprawdzić ofertę opon tanich – ale jednak nowych! Często są w cenach opony bieżnikowanej lub właśnie używanej klasy premium.
 
Do tego właśnie serdecznie Was zapraszamy!
 


Wiadomość z dnia: 17-02-2017
Nowe opony na lato 2017 już w naszym sklepie!

Choć zima jeszcze w pełni i na zewnątrz cały czas panują minusowe temperatury, warto pamiętać, że już wcale nie tak dużo czasu dzieli nas od lata. Za chmurami coraz częściej przebija się słońce co z pewnością wielu kierowcom przypomni o konieczności zaopatrzenia się w nowe opony letnie. Jeżeli właśnie szukasz niedrogich, godnych polecenia opon na nadchodzący sezon, możemy polecić Ci nowe modele od Dębicy, Fuldy i Saetty, które już teraz dostępne są w naszym sklepie.

Fulda Sport Control 2



Jest to druga generacja cenionego modelu Sport Control charakteryzującego się bezkonkurencyjną przyczepnością na mokrej nawierzchni. Dzięki optymalizacji wzoru bieżnika zwiększającego kontakt z nawierzchnią, Sport Control 2 trzyma się drogi jeszcze lepiej od swojego poprzednika.



Rowki wykonane w technologii Multiple AquaFlow zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Ponadto będąca ważnym atutem opon klasy premium krzemionka zawarta w mieszance polepsza trakcję i zapewnia ekonomiczną jazdę.





Dębica Presto UHP 2



Presto UHP 2 to następca bardzo popularnej opony Dębica Presto UHP.
Nowa opona UHP wyposażona w szereg rozwiązań technologicznych, która dostarcza pewność sportowej jazdy oraz charakteryzuje się długim przebiegiem. Trwałość opony została zwiększona dzięki równomiernemu rozprowadzeniu ciśnienia.


Opona UHP 2 to niższe opory toczenia i redukcja utraty energii dzięki zastosowaniu nowej mieszanki gumowej w stopce.


Duża liczba krawędzi tnących na bieżniku wpływa na skuteczniejsze odprowadzanie wody zapewniając lepszą przyczepność na mokrych nawierzchniach.


Saetta Touring 2



Nowość na sezon letni 2017 od Saetta. Całkiem nowy, asymetryczny, atrakcyjnie wizualnie bieżnik. Touring 2 zapewnia bezpieczne zachowanie na szybko pokonywanych zakrętach, doskonałe odprowadzenie wody spod czoła opony i wysoki poziom komfortu. Produkowana w rozmiarach od 13 do 18 cali. Bardzo dobre parametry na etykietach - hamowanie na mokrej nawierzchni w zdecydowanej większości rozmiarów na poziomie B.

Wszystkie z wymienionych wyżej opon znajdziesz w naszym sklepie internetowym.

Wiadomość z dnia: 15-02-2017
Laureaci konkursu „Wygraj opony Pirelli na lato za 4 złote”

Z zadowoleniem informujemy Państwa, że konkurs „Wygraj opony Pirelli na lato za 4 złote” zorganizowany wspólnie z firmą Pirelli cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. W czasie trwania konkursu - od 21 listopada 2016 r. do 31 stycznia 2017 r. napisali Państwo rozmaite, zazwyczaj bardzo dobre opinie na temat opon zimowych Pirelli.

Zwycięzcy konkursu, którzy odbiorą wybrany komplet letnich opon Pirelli za 4 zł to:

• Pani Anna B. z Zawiercia,
• Pan Tomasz K. z Mysłowic.

Ze zwycięzcami już zdążyliśmy się skontaktować. Jeszcze raz serdecznie Wam gratulujemy! Tymczasem pozostałych uczestników zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnych konkursach.


Wiadomość z dnia: 15-02-2017
Już kilkaset serwisów partnerskich współpracuje z naszym sklepem!

Z radością informujemy, że w chwili obecnej oferujemy możliwość wysyłki zamówionych opon do kilkuset partnerskich serwisów wulkanizacyjnych z całej Polski. Dzięki naszej współpracy mogą Państwo zamawiać opony z naszego sklepu bezpośrednio do serwisu, w którym ma nastąpić montaż.
Naszym nadrzędnym celem jest jakość usług oferowanych przez serwisy - dlatego każdy z nich, przed rozpoczęciem współpracy jest przez nas weryfikowany.

Dlaczego warto skorzystać z serwisu partnerskiego?
Po pierwsze – nie musisz przechowywać opon bezpośrednio przed montażem. Robi to za Ciebie serwis. Wiąże się to również z brakiem konieczności transportowania opon do serwisu.
Po drugie – nie musisz czekać na kuriera.
Po trzecie – za wszystkie powyższe udogodnienia nie zapłacisz ani grosza więcej. Transport do serwisu partnerskiego wyniesie tyle samo ile transport pod każdy inny adres.

Zakup opon wraz z ich montażem przebiega analogicznie jak w przypadku innych zamówień z tą różnicą, że podczas składania zamówienia w sekcji wybór metody dostawy i płatności wybrać należy opcję:

serwisy

Po wybraniu powyższej metody dostawy wyświetlona zostanie lista wszystkich serwisów, do których możemy dostarczyć opony. Można je również zobaczyć na poniższej mapce:


Pokaż na większej mapie

 
Zapraszamy do dokonywania zakupów w naszym sklepie. W przypadku dodatkowych pytań dotyczących wysyłki do serwisów prosimy o kontakt.


Wiadomość z dnia: 17-01-2017
Łańcuchy śniegowe Maggi Trak Auto

Jeżeli lubisz korzystać z uroków zimy, a jednocześnie o tej jakże wymagającej porze roku chcesz na drodze czuć się w pełni bezpiecznie, wart rozważenia będzie zakup łańcucha śniegowego.
Łańcuchem szczególnie godnym uwagi i polecenia jest model Trak Auto of firmy Maggi. Zobacz sam jak nieskomplikowany jest jego montaż:





Łańcuchy kupisz w naszym sklepie internetowym: Łańcuchy Trak Auto




Wiadomość z dnia: 16-01-2017
Yokohama ma już 100 lat!

Yokohama w roku 2017 obchodzi swoje setne urodziny. Firma przez lata swojej działalności zdążyła przekształcić się w giganta światowego rynku oponiarskiego.

Powstanie koncernu Yokohama Rubber Company Ltd miało miejsce w roku 1917 w Japonii. Firma od samego początku tworzy produkty z myślą o pełnym zaspokojeniu potrzeb społeczeństwa zapewniając im wysoką jakość i wydajność. Ponadto inżynierowie firmy Yokohama nieustannie poszukują i wdrażają coraz bardziej przyjazne dla środowiska rozwiązania pracując jednocześnie nad opracowywaniem nowych i zaawansowanych technologii. To właśnie nowoczesne technologie wpłynęły na duże uznanie na globalnym rynku i otrzymanie prestiżowych i międzynarodowych nagród.

Filie firmy ulokowane są w tej chwili na świecie w ponad 100 krajach – m.in. w Japonii, Chinach,  Australii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Polsce, Belgii, Hiszpani, Szwecji i Turcji. Rozmieszczenie fabryk na całym świecie, centra badawczo-rozwojowe, ośrodki testowe i współpraca z czołowymi producentami samochodów sprawia, że pozycja firmy Yokohama na świecie ulega ciągłemu umacnianiu. Markę obecnie zaliczyć można do 10 największych producentów opon.

Yokohama potwierdza niezawodność swoich produktów dostarczając je do serii prestiżowych wyścigów m. In. World Touring Cars Championship, IMSA GT3 Cup Challeng oraz Japanese Super Formula. Jest to najlepszy sposób na zbieranie doświadczeń niezbędnych do opracowywania nowych technologii. Poza sportami motorowymi przez firmę wspierane są także inne dyscypliny sportowe takie jak koszykówka czy piłka nożna. Warto wymienić tutaj podpisanie w 2016 roku umowy sponsorskiej z klubem piłkarskim Chelsea Londyn. Od tego czasu logo Yokohama widoczne jest na stadionach podczas meczów, oraz na koszulkach każdego z zawodników angielskiej drużyny.

Opony Yokohama kupisz w naszym sklepie internetowym. Wszystkie produkty tego producenta znajdują się tutaj: OPONY YOKOHAMA


Źródło: http://przegladoponiarski.pl/art/11845/yokohama-od-100-lat.html




Wiadomość z dnia: 13-01-2017
Dunlop Winter Sport 5 – Lider sprzedaży segmentu Premium



Nie bez znaczenia jest fakt, że jednymi z najpopularniejszych i najczęściej kupowanych w naszym sklepie opon segmentu Premium są opony Dunlop Winter Sport 5 i Winter Sport 5 SUV. Opinie niemieckich organizacji i czasopism motoryzacyjnych - ADAC, Auto Bild, Auto Bild Allrad, Auto Bild Sportscars , Sport Auto  oraz Auto Motor und Sport, uznały niniejsze opony zimowe za jedne z najlepszych dostępnych na rynku. Opony Dunlop osiągnęły zwycięstwo w jednym z testów oraz cztery miejsca na podium w pozostałych potwierdzając tym samym niesamowite osiągi.

Opony w każdym z testów sprawdzane zostały w najsurowszych i najtrudniejszych warunkach zimowych – weryfikowane było zachowanie na nawierzchniach suchych, przyczepność na drogach mokrych oraz hamowanie na śniegu i lodzie.
Opona Dunlop Winter Sport 5 zaprojektowana została z myślą o zapewnieniu przyczepności w najmniej obliczalnych warunkach zimowych. Inżynierowie skupili się na poprawie osiągów na drogach pokrytych śniegiem oraz udoskonaleniu przyczepności bocznej na śliskich nawierzchniach.

ADAC nagrodził oponę Dunlop Winter Sport 5 uznając ją za zwycięzcę swojego testu podkreślając wyjątkowe zrównoważenie opony pod względem zachowania w szczególności w mokrych i śnieżnych warunkach. Opona jako jedyna w teście ADAC otrzymała ocenę „Dobra”.

Czasopisma Auto Bild, Sport Auto oraz Auto Bild Sportscars  za dobre osiągi zimą umieściły oponę Dunlop Winter Sort 5 na podium oceniając je jako „Wzorowa” (Auto Bild Sportscars), „Dobra” (Auto Bild) oraz „Polecana” (Sport Auto).
Magazyny Auto Bild Allrad oraz Auto Motor Und Sport pochwaliły bardzo krótką drogę hamowania oraz zachowanie na śniegu co w wyniku skutkowało osiągnięciem trzeciego i drugiego miejsca w testach.

Martijn de Jonge - dyrektor marek opon osobowych Grupy Goodyear w regionie EMEA stwierdził, że dobre opinie i nagrody od czołowych magazynów takich jak Auto Bild i Auto Motor Und Sport potwierdziły po raz kolejny, że Dunlop Winter Sport 5 jest jednym z najlepszych wyborów jaki konsument może podjąć podczas poszukiwania zimowego ogumienia.




Źródło: http://news.goodyear.eu/latest-news/car-and-van/dunlop-winter-sport-5-recognized-as-a-top-winter-tire-by-leading-german-tire-tests/s/c3152955-7710-4861-a7e4-6563f2ff65bc


Wiadomość z dnia: 28-12-2016
30 lat kompleksu testowego White Hell

Najbardziej ekstremalne centrum testów na świecie – White Hell – liczy już 30 lat.
White Hell w rodzimym języku oznacza białe piekło. Jest to miejsce, w którym w niezwykle precyzyjnych testach w najtrudniejszych warunkach drogowych - na śniegu i na lodzie testowane są opony Nokian. Obiekt zajmuje ponad 700 hektarów równin i znajduje się w Lapońskim Ivalo, czyli daleko poza kołem podbiegunowym, kilkaset kilometrów na północ od oficjalnej siedziby Świętego Mikołaja.



Piekielne testy dla opon
Od otwarcia centrum w Ivalo w roku 1986, miejsce to otrzymało reputację największego, najbardziej wymagającego i kompleksowego centrum, w którym opony testowane są w najbardziej bezlitosnych, lecz naturalnych warunkach. Ciekawostką może być fakt, że różnice temperatur w ciągu dnia i nocy mogą w Ivalo wynosić nawet 40 stopni Celsjusza.

Tory testowe są najbardziej obłożone od listopada do maja. Wtedy to właśnie, w ciągu 200 dni mrozu przetestowanych zostaje ponad 20 000 opon. Dystans pokonany w dzień i w nocy przez zaawansowanych kierowców podczas testowania przekracza 40 tys. kilometrów. W ośrodku znajduje się ponad 20 specjalnie przygotowanych torów o długości przekraczającej 100 kilometrów. Szczególnie ciekawa jest wśród nich 700-metrowa „hala lodowa”. Utrzymanie wszystkich torów na identycznym poziomie jest bardzo ważne w celu osiągania miarodajnych wyników testów poszczególnych opon. Oznacza to w praktyce konieczność nieustannego dbania o odpowiednią warstwę śniegu oraz oblodzenie.

Technologia nie zastąpi człowieka
Niektóre testy wymagają jak najlepszego odwzorowania ekstremalnych warunków, które każdemu kierowcy mogą przytrafić się na drodze. Tylko wielogodzinne testy hamowania, przyspieszania, jazdy slalomem po zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni przeprowadzane przez zaawansowanych kierowców mogą potwierdzić niezawodność opon.
Oprócz doświadczonych kierowców podczas testów wykorzystywane są także nowoczesne, zrobotyzowane pojazdy dające możliwość pełnego i dokładnego odtworzenia poszczególnych testów. Ich rola jest jednak tylko pomocnicza – zgodnie z założeniem, że człowiek i jego doświadczenie jest nie do zastąpienia.

Nowe centrum testów dla opon letnich i zimowych
Nokian pomimo posiadania niniejszego centrum testów, w 2017 roku otworzy kolejny kompleks w hiszpańskim Santa Cruz de la Zarza. Będą tam przeprowadzane testy opon zimowych i letnich, mające za zadanie przyspieszyć prace badawczo-rozwojowe. Ośrodek wyposażony będzie w 5 kilometrowy owalny tor umożliwiający testy przy dużych prędkościach sięgających nawet 300 km/h – zapewnia Antti-Jussi Tähtinen, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Nokian Tyres. W nowym ośrodku testowym prowadzone będą dodatkowe badania w zakresie aquaplaningu, hamowania i prowadzenia pojazdu na mokrej nawierzchni. Odbędzie się tu także większość testów homologacyjnych, w tym sprawdzenie hałasu generowanego przez opony podczas jazdy. Nowa inwestycja pochłonie około 16 milionów euro.



Źródło: https://www.nokiantyres.com/company/news-article/the-most-extreme-testing-center-in-the-world-white-hell-celebrates-30-years-since-its-opening/




Wiadomość z dnia: 15-12-2016
Nowy Kalendarz Pirelli 2017

Pirelli to nie tylko opony. Firma zainicjowała także wydawnictwo Kalendarz Pirelli ukazujące się od 1964 roku. Sam kalendarz oprócz tego, że doskonale spełnia swoją główną funkcję, na każdej stronie przedstawia także artystyczne fotografie z aktami znanych aktorek i modelek. Kalendarz jest ekskluzywny, nie jest ogólnodostępny i nie można go nigdzie kupić. Jako podarunek może trafić jedynie do starannie wyselekcjonowanych osób – pierwsza edycja kalendarza trafiła w ręce królowej Wielkiej Brytanii – Elżbiety II.

Przed kilkoma dniami w Paryżu zaprezentowano nową edycję kalendarza. W tym wydaniu znalazło się aż 14 aktorek światowej klasy – Jessica Chastain, Nicole Kidman, Penelope Cruz, Rooney Mara, Helen Mirren i Julianne Moore.

Fotografie wykonane zostały nie w studiach fotograficznych, ale w różnych lokalizacjach, zobaczyć w nim można teatr Sophiensaele w Berlinie, dachy poddaszy w Nowym Jorku i Londynie, plażę Le Touquet czy też zniszczone hotele w centrum Los Angeles.

Osoby, które zainteresował niniejszy artykuł i chciałyby poznać kulisy jego powstawania odsyłamy na stronę internetową wydawnictwa www.pirellicalendar.com.



Źródło: http://pirellicalendar.pirelli.com

Źródło: http://pirellicalendar.pirelli.com





Wiadomość z dnia: 07-12-2016
Regulamin konkursu „Wygraj opony Pirelli na lato za 4 złote”

 

1. Organizator.

 

a. Organizatorem konkursu jest firma BOMA Bogdan Nowak, ul. Krakowska 158-160, 40-393 Katowice, NIP: 6340069525 zwana dalej Organizatorem

b. Nadzór nad przebiegiem konkursu sprawuje Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora.

 

2. Postanowienia ogólne.

 

a. Regulamin konkursu (zwany dalej Regulaminem) określa zasady przeprowadzenia Konkursu

b. Organizator oświadcza, że konkurs nie jest grą losową ani zakładem wzajemnym w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych

(Dz. U. 09.201.1540 ze zm.)

c. Organizator oświadcza, że w związku z konkursem pełni funkcję administratora danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 02.101.926 j.t. ze zm.), oraz że dane osobowe Uczestników konkursu będą przetwarzane na potrzeby konkursu w zakresie i na zasadach w niniejszym Regulaminie i w przepisach prawa.

d. Uczestnictwo w Konkursie, w tym w szczególności podanie do wiadomości Organizatora danych osobowych oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby Konkursu, ma charakter dobrowolny. Akceptując udział w Konkursie, Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.

 

3. Warunki uczestnictwa w konkursie.

 

a. W Konkursie może uczestniczyć każdy Klient Indywidualny, mający pełną zdolność do czynności prawnych, który w okresie trwania Konkursu dokona zakupu 4 zimowych opon marki PIRELLI za pośrednictwem sklepu internetowego opomarket.pl, polubi profile Opomarket.pl i Pirelli na portalu społecznościowym facebook.pl oraz udostępni post konkursowy wyświetlany na portalu facebook, odpowiadając na pytanie "dlaczego warto jeździć na Pirelli - oponach najwyższej klasy?".
b. Profile na portalu facebook o których mowa w podpunkcie a.:
   - Opomarket.pl https://www.facebook.com/Opomarketpl/
   - Pirelli (https://www.facebook.com/Pirelli/)
c. Strona konkursowa znajduje się pod adresem: http://www.opomarket.pl/konkurspirelli/

d. Z udziału w Konkursie wyłączeni są pracownicy i współpracownicy Organizatora, którym powierzono określone prace w związku z organizowaniem Konkursu oraz członkowie ich najbliższych rodzin.

 

4. Zasady przeprowadzenia Konkursu.

 

a. Konkurs jest organizowany na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i będzie się odbywał w dniach od 21 listopada 2016 r. do 31 stycznia 2017 r.

b. Zgłoszenie uczestnictwa w Konkursie następuje poprzez zakup 4 zimowych opon marki PIRELLI za pośrednictwem sklepu internetowego opomarket.pl, polubienie profilu Opomarket.pl na portalu społecznościowym facebook.pl oraz udostępnienie postu konkursowego wyświetlanego na portalu facebook, odpowiadając jednocześnie na pytanie
"dlaczego warto jeździć na Pirelli - oponach najwyższej klasy?".

c. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji przesłanych komentarzy.

 

5. Wybór Zwycięzców oraz ogłoszenie wyników Konkursu.

 

a. Wyboru Zwycięzcy Konkursu dokona Komisja Konkursu, powołana przez Organizatora.

b. Decydując o przyznaniu nagród Komisja Konkursu będzie brała pod uwagę w szczególności: oryginalność, kreatywność, i formę.

c. Komisja Konkursu zbierze się w dniach 5 – 10 lutego 2017 r., celem wyłonienia Zwycięzcy Konkursu.

d. Komisja zatwierdzi Zwycięzcę.

e. Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone na stronie konkursowej www.opomarket.pl do dnia 15 lutego 2017 r.

f. Z obrad Komisji zostanie sporządzony protokół, podpisany przez jej członków. Protokół z posiedzenia Komisji będzie przechowywany w siedzibie Organizatora.

 

6. Prawa autorskie

 

a. Z chwilą wydania nagrody Zwycięzcy, na Organizatora przechodzą wszelkie prawa do nagrodzonych prac, w tym również majątkowe prawa autorskie, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na następujących polach eksploatacji:

b. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;

c. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;

d. w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt b) powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

e. Zwycięzca Konkursu upoważniają Organizatora do wykonywania przysługujących im autorskich praw osobistych, w szczególności do decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności oraz sprawowania nadzoru nad sposobem korzystania z utworu, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych.

f. Uczestnicy Konkursu oświadczają, że posiadają wszelkie prawa do utworów zgłoszonych do Konkursu. W przypadku powstania jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Organizatorów z tytułu korzystania z utworów zgłoszonych przez Zwycięzcę Konkursu, zobowiązują się oni do pokrycia uzasadnionych roszczeń zgłoszonych przez uprawnione osoby trzecie oraz do przystąpienia do postępowania toczącego się przeciwko Organizatorom lub Organizatorowi.

 

7. Nagrody w konkursie i ich odbiór.

 

a. Wśród Uczestników konkursu, Kapituła Konkursu wyłoni dwie osoby, których prace, zostaną nagrodzone możliwością zakupu kompletu 4szt opon letnich Pirelli w symbolicznej cenie 4 zł za komplet, w rozmiarze identycznym jak zakupiony komplet opon zimowych Pirelli.

b. Możliwe jest wskazanie innego zamiennego rozmiaru opon letnich, dopuszczonych przez producenta w specyfikacji fabrycznej danego pojazdu.

c. Nagrody zostaną dostarczone do Użytkowników drogą pocztową lub kurierem przez organizatora na koszt organizatora konkursu.

d. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagród z przyczyn leżących po stronie Zwycięzców Konkursu, Wyróżnionych Uczestników.

e. Organizator zastrzega sobie prawo wykluczenia z Konkursu Uczestników, którzy rażąco naruszają interes Organizatora. Wykluczenie z Konkursu może również nastąpić po jego zakończeniu poprzez pozbawienie nagrody, z przyczyn podanych powyżej. Wykluczenie z Konkursu musi być umotywowane.

f. Nagrody nie podlegają wymianie na ekwiwalent pieniężny ani na inne nagrody rzeczowe o tej samej wartości.

g. Nagrody przyznane w konkursie zostaną wydane do 31 marca 2017, z zastrzeżeniem możliwości opóźnienia tego terminu, w przypadku braku dostępności wybranego rozmiaru i typu opony, lub możliwości zaproponowania równoważnego zamiennika wybranych opon Pirelli (po uprzednim powiadomieniu klienta).

 

8. Dane osobowe.

 

a. Akceptując treść niniejszego Regulaminu i biorąc udział w Konkursie Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych podanych Organizatorowi w poniższym zakresie. Podane dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych przez Bogdan Nowak BOMA z siedzibą w Katowicach, ul. Krakowska 158-160, 40-393 Katowice, NIP: 6340069525, REGON: 271110336, dla celów organizacji i przeprowadzenia Konkursu, w szeroko pojętych celach marketingowych i promocyjnych towarów i usług Organizatora, a także w celach statycznych, analitycznych oraz nawiązywania kontaktu z właścicielem danych.

b. Organizator informuje, że jest administratorem danych osobowych w rozumieniu w/w ustawy. Właściciel danych ma prawo do wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania w siedzibie Organizatora. Nadto właściciel danych ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw co do przetwarzania jego danych przez Spółkę w zakresie dozwolonym przez w/w ustawę. Z uwagi na względy bezpieczeństwa we wszystkich tych sprawach właściciel danych winien osobiście zwracać się do Organizatora na piśmie.

c. Przystępując do udziału w niniejszym Konkursie, Uczestnik może nadto wyrazić zgodę na otrzymywanie od Organizatora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym na podane Organizatora adresy e-mail oraz / albo numery telefonów, informacji handlowej od Organizatora dotyczącej produktów i usług oferowanych przez Organizatora, a także produktów i usług podmiotów współpracujących z Organizatorem na odrębnych zasadach.

 

9. Pytania uczestników i reklamacje.

 

a. Pytania dotyczące Konkursu Uczestnicy mogą kierować na adres e-mail: konkurs@boma.pl

b. Reklamacje związane ze sposobem przeprowadzenia Konkursu będą przyjmowane w formie pisemnej w siedzibie Organizatora, w terminie do 7 dni od momentu poinformowania o wynikach Konkursu.

c. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 14 dni od daty ich otrzymania. O wyniku postępowania reklamacyjnego osoby zgłaszające reklamacje zostaną powiadomione pisemnie niezwłocznie po ich rozpatrzeniu.

d. Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego uczestnikowi przysługuje prawo do dochodzenia nieuwzględnionych roszczeń we właściwym sądzie powszechnym.

 

10. Regulamin.

 

a. Uczestnictwo w Konkursie zobowiązuje do przestrzegania regulaminu Konkursu, regulamin pozostaje do wglądu w siedzibie Organizatora.

b. Regulamin niniejszy jest jedynym dokumentem określającym zasady Konkursu.

c. Organizator zastrzega możliwość przedłużenia trwania Konkursu, zmiany terminu ogłoszenia listy Zwycięzców oraz dokonania innej korzystnej dla Uczestników zmiany Regulaminu w trakcie trwania Konkursu.

d. Zmiany niniejszego Regulaminu obowiązują od dnia powiadomienia o zmianach Uczestników przez ich zamieszczenia na stronie internetowej Organizatora. Zmiana Regulaminu nie narusza praw Uczestników nabytych przed zmianą.

e. Organizator zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia uniemożliwiające prawidłowe przeprowadzenie Konkursu, których nie był w stanie przewidzieć, lub którym nie mógł zapobiec, w szczególności w przypadku zaistnienia zdarzeń losowych, w tym siły wyższej.

g. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub jakiekolwiek okoliczności wynikające z działania poczty lub dostawców usług telekomunikacyjnych.

 

11. Postanowienia końcowe.

a. Ewentualne spory, mogące wyniknąć w związku z Konkursem będą rozpatrywane przez sąd powszechny w Katowicach właściwy dla siedziby Organizatora. Zdanie poprzedzające nie narusza przepisów o ochronie praw konsumentów.

b. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie w dniu 21 listopada 2016 r.

 

 



Wiadomość z dnia: 21-11-2016
Historia: Pierwsza na świecie opona zimowa. Wiecie jaki producent za nią stoi?


Nokian opracował i wyprodukował pierwszą na świecie oponę zimową w 1934 roku. Pierwsza taka opona - Kelirengas - została zaprojektowana do samochodów ciężarowych. Dwa lata później inżynierowie opracowali nowe rozwiązanie dla samochodów osobowych - czyli oponę Snow-Hakkapeliitta.

Obecnie Nokian produkuje całą gamę opon zimowych radzących sobie szczególnie dobrze w trudnych warunkach zimowych.

Nokian WR D3


do kupienia >>tutaj<<

Nokian WR D3







Nokian WR D4


do kupienia >>tutaj<<

Nokian WR D4






Nokian WR A3


do kupienia >>tutaj<<

Nokian WR A3




Nokian WR A4


do kupienia >>tutaj<<

Nokian WR A4





Nokian WR C3


do kupienia >>tutaj<<

Nokian WR C3





Nokian WR C3 SUV


do kupienia >>tutaj<<

Nokian WR SUV 3



 
źródło: www.www.nokiantyres.com, materiały własne


Wiadomość z dnia: 18-11-2016
Łańcuchy śniegowe - gdzie są wymagane?

infografika łańcuchy maggi


Wiadomość z dnia: 03-11-2016