Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj
Najtrudniejsze warunki dla opony letniej to mokra nawierzchnia. Z myślą o niej powstały opony Uniroyal Rain Expert 3.

Znakomita odporność na aquaplaning.
Nowa opona RainExpert 3 została wyposażona w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny rodzaj bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.
 
Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
 
Zastosowanie licznych krawędzi tnących bieżnika gwarantuje doskonała przyczepność.
W efekcie skraca się droga hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
 
Niskie opory toczenia na każdym rodzaju nawierzchni.
 
Bieżnik opony RainExpert 3 zapewnia optymalne właściwości w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii powodowane tarciem.
Efektem są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.
 
Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody
Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie zalety koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, ale nie posiada ich wad!

 
 
Technologia skóry rekina (SST)
Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury
 
W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy wydajności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina. 



Funkcjonalność:
 
Przepływ wody po gładkiej powierzchni wywołuje turbulencję.
Turbulencja wody zawsze zwiększa opory przepływu.
 
Przepływ wody prawie bez turbulencji dzięki strukturze skóry rekina.
 
Wykorzystanie:
W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina została zastosowana w kanałach obwodowych bieżnika:
 
Korzyści:
 
W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.
 
 
RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:
 
Opona RainExpert 3 wyposażona jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
Podczas montażu opony należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony: 

 
Aquaplaning - puste przestrzenie
 
Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny element łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w rozmiarze dłoni:
 
 
Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Ilość pustych przestrzeni uzależniona jest tylko od rozmiaru rowków bieżnika.
 
Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:
Im większa ilość wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest skuteczniejsza.
 
Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma znaczący wpływ na skuteczność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym skuteczniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.
 
Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 gwarantują odprowadzanie wody do barku jak również do dużego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.
 


Zainteresowany oponami Rain Expert 3? Zapraszamy >> tutaj <<
źródło: materiały producenta - http://www.uniroyal-tyres.com