Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj


W tygodniku MOTOR został przeprowadzony test tanich opon.
Udział wzięły:
Opona bieżnikowana
Letnia opona używana z segmentu premium (5 letnia, wysokość bieżnika 4,5mm)
Zimowa opona używana z segmentu środka (5 letnia, wysokość bieżnika 4,5mm)
Opona chińska nowa
Opona budżetowa europejska
 
MOTOR zwraca uwagę, że opony bieżnikowane mają przypadkową strukturę wewnętrzną (użyte w teście miały całkowicie różną sztywność boczną). Guma używana do wulkanizowana nie ma zbyt wiele z gumą nowych modeli opon. Dlatego nie można oczekiwać, że ogumienie regenerowane będzie tak dobre jak nowe. Z kolei przy oponach używanych zużyty bieżnik i stara guma wpływają na obniżenie parametrów. Nic nie wiemy też o wcześniejszej eksploatacji. Wszelkie łatki czy uszkodzenia wewnętrznej struktury opony osłabiają strukturę nośną.
 
Metodologia testu:
Mokra nawierzchnia:
Hamowanie ze 100km/h
Aquaplaning wzdłużny
Aquaplaning poprzeczny
Jazda na czas
Sucha nawierzchnia:
Hamowanie ze 100km/h
Jazda na czas
Własności jezdne
Opory toczenia
 
Wyniki testu:
1 miejsce: opona nowa budżetowa
Nowa opona, pochodząca od producenta należącego do renomowanego koncernu, gwarantuje przyzwoite własności jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa
2 miejsce: opona chińska
Słabsze parametry od budżetowego produktu europejskiego, ale i tak jest lepsza niż ogumienie używane czy też bieżnikowane
3 miejsce: opona używana letnia
Zbliżony poziom do nowej opony chińskiej.
4 miejsce: opona bieżnikowana
Parametry na mokrej nawierzchni słabe.
5 miejsce: opona używana zimowa
Używana opona zimowa w porze letniej wymaga szczególnej uwagi.
 
źródło: tygodnik MOTOR nr 16/2016 (3278) z dnia 18/04/2016