INFOLINIA: 32 204 98 00 ZAMÓWIENIA: +48 795 516 450w godzinach od 8.00 do 16.00 pon.-pt. Opomarket FLOTA - >>kliknij<<

Ceneo
Dlaczego opomarket?
Realizacja w 24h
Dostępność 200tys. opon
Dostawa opon do samochodów osobowych i dostawczychGRATIS
Dostawa w Opomarket jest za darmo!

SZUKAJ OPONY WG ROZMIARU

Zakres cenowy

Zakres cenowy

SZUKAJ OPONY WG SAMOCHODU

SZUKAJ FELGI WG SAMOCHODU

ładuję

30 lat kompleksu testowego White Hell

Najbardziej ekstremalne centrum testów na świecie – White Hell – liczy już 30 lat.
White Hell w rodzimym języku oznacza białe piekło. Jest to miejsce, w którym w niezwykle precyzyjnych testach w najtrudniejszych warunkach drogowych - na śniegu i na lodzie testowane są opony Nokian. Obiekt zajmuje ponad 700 hektarów równin i znajduje się w Lapońskim Ivalo, czyli daleko poza kołem podbiegunowym, kilkaset kilometrów na północ od oficjalnej siedziby Świętego Mikołaja.



Piekielne testy dla opon
Od otwarcia centrum w Ivalo w roku 1986, miejsce to otrzymało reputację największego, najbardziej wymagającego i kompleksowego centrum, w którym opony testowane są w najbardziej bezlitosnych, lecz naturalnych warunkach. Ciekawostką może być fakt, że różnice temperatur w ciągu dnia i nocy mogą w Ivalo wynosić nawet 40 stopni Celsjusza.

Tory testowe są najbardziej obłożone od listopada do maja. Wtedy to właśnie, w ciągu 200 dni mrozu przetestowanych zostaje ponad 20 000 opon. Dystans pokonany w dzień i w nocy przez zaawansowanych kierowców podczas testowania przekracza 40 tys. kilometrów. W ośrodku znajduje się ponad 20 specjalnie przygotowanych torów o długości przekraczającej 100 kilometrów. Szczególnie ciekawa jest wśród nich 700-metrowa „hala lodowa”. Utrzymanie wszystkich torów na identycznym poziomie jest bardzo ważne w celu osiągania miarodajnych wyników testów poszczególnych opon. Oznacza to w praktyce konieczność nieustannego dbania o odpowiednią warstwę śniegu oraz oblodzenie.

Technologia nie zastąpi człowieka
Niektóre testy wymagają jak najlepszego odwzorowania ekstremalnych warunków, które każdemu kierowcy mogą przytrafić się na drodze. Tylko wielogodzinne testy hamowania, przyspieszania, jazdy slalomem po zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni przeprowadzane przez zaawansowanych kierowców mogą potwierdzić niezawodność opon.
Oprócz doświadczonych kierowców podczas testów wykorzystywane są także nowoczesne, zrobotyzowane pojazdy dające możliwość pełnego i dokładnego odtworzenia poszczególnych testów. Ich rola jest jednak tylko pomocnicza – zgodnie z założeniem, że człowiek i jego doświadczenie jest nie do zastąpienia.

Nowe centrum testów dla opon letnich i zimowych
Nokian pomimo posiadania niniejszego centrum testów, w 2017 roku otworzy kolejny kompleks w hiszpańskim Santa Cruz de la Zarza. Będą tam przeprowadzane testy opon zimowych i letnich, mające za zadanie przyspieszyć prace badawczo-rozwojowe. Ośrodek wyposażony będzie w 5 kilometrowy owalny tor umożliwiający testy przy dużych prędkościach sięgających nawet 300 km/h – zapewnia Antti-Jussi Tähtinen, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Nokian Tyres. W nowym ośrodku testowym prowadzone będą dodatkowe badania w zakresie aquaplaningu, hamowania i prowadzenia pojazdu na mokrej nawierzchni. Odbędzie się tu także większość testów homologacyjnych, w tym sprawdzenie hałasu generowanego przez opony podczas jazdy. Nowa inwestycja pochłonie około 16 milionów euro.



Źródło: https://www.nokiantyres.com/company/news-article/the-most-extreme-testing-center-in-the-world-white-hell-celebrates-30-years-since-its-opening/




Wiadomość z dnia: 15-12-2016