INFOLINIA: 32 204 98 00 MAIL: kontakt@opomarket.plw godzinach od 8.00 do 16.00 pon.-pt. Opomarket FLOTA - >>kliknij<<

Ceneo
Dlaczego opomarket?
Realizacja w 24h
Dostępność 200tys. opon
Przy zakupie min. 2 identycznych opon dostawa GRATIS
Opony całoroczne - sprawdź naszą ofertę!

SZUKAJ OPONY WG ROZMIARU

Zakres cenowy

Zakres cenowy

SZUKAJ FELGI WG SAMOCHODU

ładuję

Aktualności

Opony zimowe a zmiana klimatu – czy to się ze sobą łączy?


Przemysł oponiarski stale stara się zmienić ilość emitowanego dwutlenku węgla i zanieczyszczeń do atmosfery. Producenta opon Nokian określa się jako pioniera w tej dziedzinie. Zmiany klimatu powodują konieczność wprowadzania zmian w wielu przedsiębiorstwach głównie z branży transportowej chcących znacząco przyczynić się do spowolnienia ocieplenia klimatu. Jak powszechnie wiadomo znaczący wpływ na generowanie zanieczyszczeń mają spaliny pojazdów. Eksperci zgodnie twierdzą, że duży wpływ na generowanie ilości spalin mają opony i ich opór toczenia. Z tego względu firma Nokian stara się wprowadzać unowocześnienia w swoich oponach tak aby generowały jak najniższe opory toczenia. Z tego względu ograniczenie emisji spalin i zanieczyszczeń jest jednym z głównych problemów nad którymi skupia się przemysł oponiarski w szczególności w Europie. Możemy to zauważyć w wielu aspektach naszego życia: zaczynając od nakładanych podatków za emitowane spaliny i zanieczyszczenia w trakcie produkcji opon po zachowania konsumentów kupujących opony. Przemysł oponiarski stara się zmniejszyć emisję zanieczyszczeń w czterech głównych obszarach swojej działalności: w produkcji ekologicznych surowców dla opon, produkcji samych opon, logistyce produkowanych opon oraz gospodarce odpadami i zużytymi oponami. To wszystko ma niezwykle istotny wpływ na emisję zanieczyszczeń ponieważ nawet 1/6 emitowanych spalin przez samochody jest efektem oporów toczenia pochodzących od opon. Oczywiści znaczący wpływ na ilość emitowanych spalin do atmosfery ma styl jazdy kierowcy oraz posiadanie właściwego ciśnienia w oponach. Dzięki właściwemu ciśnieniu możemy zaoszczędzić nawet ponad 0,5L paliwa na każde 100km. Wpływa to oczywiście pozytywnie na atmosferę i na portfele kierowcy pojazdu.

Emisja dwutlenku węgla w fabrykach opon Nokian spadła blisko o połowę! Producent opon Nokian zmniejszył ilość emitowanego dwutlenku węgla poprzez zoptymalizowanie działania zachodzących wewnątrz procesów i poprawienie efektywności energetycznej swoich fabryk. Kluczowe okazało się wybranie właściwego źródła dostarczanej energii. Produkcja opon pochłania niezwykle dużo zasobów energii elektrycznej. Z tego powodu przy produkcji opon Nokian produkowanych w fabryce w Finlandii używa się energii zeroemisyjnej pochodzącej np. z elektrowni wodnej. Z kolei przy produkcji opon Nokian wytwarzanych w fabryce w USA wykorzystuje się energię pochodzącą z elektrowni słonecznej. Dzięki włożonej pracy w rozwój fabryk firmie Nokian udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o 44% względem roku 2013. Podobnie wygląda problem redukcji oporów toczenia w oponach Nokian, który to został zredukowany o 8% względem opon produkowanych w roku 2013. Zgodnie z zapewnieniami firmy Nokian praca nad zmniejszaniem oporów toczenia w produkowanych oponach Nokian nie ustała. Firma zrobiła znaczący i bardzo ważny krok, a więc zmniejszyła masę produkowanych opon. Obecnie przed Nokianem stoi dużo większe wyzwanie: znalezienie całkowicie nowego rozwiązania zmniejszającego opory toczenia opon. Dotychczasowo uzyskane wyniki zyskały bardzo duże, międzynarodowe uznanie. Dzięki temu firma Nokian jako pierwsza uzyskała zatwierdzenie swoich celów redukcji emisji gazów cieplarnianych przez Science Based Targets Initiative.
Producent opon Nokian od ponad 10 lat wykorzystuje materiały biologicznego pochodzenia do produkcji swoich opon. Wykorzystuje do tego np. olej rzepakowy. Obecnie w swoim centrum innowacyjności w Hiszpanii firma Nokian prowadzi badania nad Gwajulą srebrzystą - rośliną z rodziny astrowatych zawierającą w swojej budowie około 15-20% kauczuku. Są tam również poszukiwane alternatywy dla kauczuku naturalnego. Jest to niezwykle istotne dla ochrony środowiska naturalnego, ponieważ kauczuk może stanowić nawet 20%-25% masy całkowitej opony.

Poprawa przebiegów i żywotności opony – jedno z największych współczesnych wyzwań producentów opon.
Z badań firmy Nokian przeprowadzonych wiosną 2020 roku pośród 3000 respondentów na terenie Finlandii, Szwecji, i Norwegii wynika, że najważniejszą cechą obecnych opon zimowych, oczekiwaną przez rynek jest zapewnienie ich jak najmniejszych oporów toczenia. Równocześnie respondenci zgłosili potrzebę aby nowoczesna opona posiadała sensory badające aktualne warunki pogodowe i dostosowywała się samoistnie do nich, chroniąc w ten sposób środowisko naturalne i wydłużając przebiegi. Obecnie firma Nokian prowadzi specjalne badania nad swoimi oponami i ich odpornością na ścieranie się bieżnika.

Producent opon Nokian bardzo dużą uwagę przykłada do problemu utylizacji zużytych opon. Stąd też firma Nokian wspiera działania ekologicznej utylizacji opon, sprzedaży ich branży energetycznej, oraz odzyskiwaniu energii pochodzącej ze spalonych opon. Materiał pochodzący z przetworzonych opon jest również składnikiem nowo wybudowanych dróg oraz nawierzchni na orlikach.


Źródło: https://www.nokiantyres.com/company/news-article/winter-tires-and-climate-change-future-winter-tires-save-fuel-and-the-environment/

Wiadomość z dnia: 18-02-2021
Nowość od Pirelli na wiosnę i lato 2021

Firma Pirelli przedstawiła najnowsze produkty na sezon letni 2021. W specjalnie zorganizowanej wideokonferencji szefostwo włoskiego koncernu omówiło trendy rynkowe oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów. Wśród najmocniej widocznych zjawisk wymieniono dynamicznie rozwijający się segment opon całorocznych i opon dla pojazdów elektrycznych. Jak powszechnie wiadomo aura za oknem sprzyja wyborowi opon całorocznych zarówno z segmentu opon klasy premium jak i tych tanich opon europejskich i azjatyckich producentów. Obecnie udział sprzedaży opon całorocznych na polskim rynku szacuje się na około 16%. Natomiast według prognoz firmy Pirelli w 2025 roku udział opon całorocznych może wynosić już 20% w całym segmencie opon osobowych.

Z tego względu firma Pirelli zaprojektowała nowoczesną oponę całoroczną - Cinturato Allseason SF2. Opona Pirelli Cinturato Allseason SF2 posiada technologię adaptacyjnego bieżnika. Opony Pirelli Cinturato Allseason SF2 są również dostępne w wariantach SEAL INSIDE i RUN FLAT. Obydwie technologie pozwolą użytkownikom na kontynuowanie jazdy po przebiciu opony.

Nowość stanowi technologia ELECT – opona dedykowana do pojazdów elektrycznych. Opony z technologią ELECT są odporniejsze na zużycie i doskonale wygłuszone. Wszystko po to aby kierowcy pojazdów elektrycznych cieszyli się wysokim komfortem i ciszą w czasie jazdy.

Jak informuje firma Pirelli – Opona całoroczna Pirelli Cinturato Allseason SF2 to doskonały wybór głównie dla kierowców poruszających się w mieście i szukających uniknięcia konieczności wymiany sezonowej opon. Specjalna konstrukcja i mieszanka bieżnika zapewnia dobre predyspozycje w szerokim zakresie temperatur opony. Dzięki temu opona Pirelli Cinturato Allseason SF2 charakteryzuje się równowagą w osiągach przy niskich jak i wysokich temperaturach oraz na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki temu nowa całoroczna opona Pirelli oferuje ogólną uniwersalność swoim użytkownikom. Potwierdza to niemiecka organizacja TÜV SÜD zajmująca się między innymi testowaniem opon samochodowych.

Dzięki nowoczesnej budowie, innowacyjnej mieszance oraz specjalnie zaprojektowanemu wzorowi bieżnika opona całoroczna Pirelli Cinturato Allseson SF2 zapewnia równomierną powierzchnię styku opony i nawierzchni po której porusza się pojazd. Dzięki temu została również poprawiona trwałość opony – opona Pirelli Cinturato Allseson SF2 jest nawet o 50% trwalsza w stosunku do poprzedniego modelu.

Adaptacyjny bieżnik – co to takiego?

Adaptacyjny bieżnik w oponie całorocznej Pirelli Cinturato Allseason SF2 to zaawansowana technologicznie struktura bieżnika charakteryzująca się doskonałymi parametrami hamowania w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Cechą szczególną adaptacyjnego bieżnika jest jego możliwość dostosowania się do zmieniających się wartości temperatury. Specjalnie zaprojektowane lamele na bieżniku w warunkach zimowych pozostają otwarte aby zapewnić jak najwyższy poziom tarcia pomiędzy śniegiem a oponą. Jednak gdy tylko temperatura jest dodatnia i zaczynamy poruszać się po suchej lub mokrej drodze lamele bieżnika zamykają się dzięki czemu struktura bieżnika jest sztywna i zapewnia stabilny tor jazdy. Opona Pirelli Cinturato Allseason SF2 posiada również rozszerzające się na zewnątrz rowki bieżnika. Dzięki temu gwarantuje doskonałe odprowadzanie wody i odporność na zjawisko aquaplaningu. Według producenta statystycznie opona Pirelli Cinturato Allseason SF2 może odprowadzić nawet ponad 14 litrów wody na sekundę.

Wiadomość z dnia: 05-02-2021
Opona całoroczna Goodride Z401 – lider rynku sprzedaży B2B w Polsce wg. Tyre24


Opony całoroczne coraz mocniej podbijają serca kierowców. Uniwersalna rzeźba bieżnika i brak konieczności sezonowej wymiany opon są głównymi argumentami podawanymi przez użytkowników samochodów którzy decydują się na zakup opon całorocznych. Stąd też powstało wiele statystyk opisujących dane sprzedaży opon całorocznych w Polsce. Jedną z nich stworzył portal B2B Tyre24.pl przedstawiający najczęściej kupowane opony w 2020 roku. Jakie opublikował wyniki?
Pierwsze miejsce zostało zajęte przez niezwykle popularną azjatycką markę – Goodride Z401. Atrakcyjna, kierunkowa rzeźba bieżnika zapewnia dobre odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz niskie opory toczenia. Dodatkowo kierowcy wybierający oponę Goodride Z401 mogą w niej cenić sobie doskonały stosunek ceny i jakości. Skąd taka relacja? Opony Goodride Z401 są produkowane przez 9 fabrykę na świecie pod względem ilości wyprodukowanych opon i największą w Chinach. Wytwarza ona produkty cenione na całym świecie – głównie właśnie za fakt całkiem dobrej jakości produktów w niskiej cenie. Dodatkowo opony Goodride Z401 posiadają nowoczesny i atrakcyjny dla oka bok opony. Ciekawa nazwa połączona z doskonale wykonaną oponą posiadającą całkiem fajne parametry to jest właśnie to czego polski kierowca poszukiwał w czasach pandemii koronawirusa – niepewnych i dynamicznie się zmieniających.
opona całoroczna Goodride Z401

Kolejne miejsca zajęli:
Imperial All Season Driver
MIichelin CrossClimate +
Barum Quartaris 5
Uniroyal AllSeasonExpert 2

Źródło: https://www.swiatopon.info/dzial/15-ogumienie/artykuly/tyre24-ranking-najlepiej-sprzedajacych-sie-opon-w-,72377

Wiadomość z dnia: 29-01-2021
Pakiet mobilności – zmiany w transporcie


Przepisy dotyczące pakietu mobilności zostały przyjęte w lipcu 2020 roku i dotyczą przedsiębiorców świadczący usługi transportowe. Od 20 sierpnia zaczęły obowiązywać pierwsze regulacje m.in. odnośnie czasu pracy i odpoczynku kierowcy oraz obowiązkowych powrotów do bazy. Kolejne regulacje będą wchodzić stopniowo: zmiany w delegowaniu i dostępie do rynku (marzec 2022), obowiązkowe licencje dla przewoźników korzystających z pojazdów o DMC do 3,5t (czerwiec 2022), wymiana i obowiązkowe tachografy w pojazdach od 2,5t (lipiec 2026).

Zmiany dotyczą przede wszystkim pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t. Do tej pory pojazdy te zwane ‘busami’ nie podlegały przepisom o normach socjalnych i tachografach.

Przede wszystkim zmieni się kontrola nad przedsiębiorstwami prowadzącymi przewozy. Aby prowadzić działalność oferującą przewozy międzynarodowe rzeczy pojazdami o DMC powyżej 2,5t trzeba będzie posiadać licencję unijną. W tym celu przedsiębiorcy będą musieli spełnić szereg wymogów dotyczących m.in. znajomości przepisów związanych z wykonywaniem przewozów, posiadania rzeczywistego miejsca prowadzenia działalności w którym będzie gromadzona dokumentacja dotycząca zatrudnienia oraz realizacji przewozów, posiadania certyfikatu kompetencji zawodowych lub wyznaczenia osoby która taki certyfikat posiada a także posiadania zdolności finansowej 1800 euro na pierwszy pojazd i 900 euro na każdy kolejny.
Dzięki uzyskaniu licencji wspólnotowej przedsiębiorca uniknie problemów związanych ze stosowaniem przez poszczególne kraje indywidualnych rozwiązań.

Pakiet wprowadza również obowiązek korzystania z tachografów cyfrowych przy przewozach pojazdami o DMC od 2,5 do 3,5t. Przewidziany jest okres przejściowy a przepisy wejdą w życie dopiero w lipcu 2026 roku. Przedsiębiorcy mają zatem odpowiednio dużo czasu aby móc przygotować się do stosowania nowych norm socjalnych, czasu jazdy kierowców oraz odpoczynku.

Za nadzorowanie prawidłowej realizacji przewozów odpowiedzialne jest przedsiębiorstwo. Powinno ono zadbać o odpowiednie przeszkolenie pracowników oraz kierowców. Podczas kontroli drogowych może być sprawdzana aktywność kierowcy nawet z 56 dni wstecz.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości służby kontrolne mogą, poza nałożeniem kary finansowej, zakwalifikować naruszenie do odpowiedniej grupy i przekazać informacji właściwemu organowi. Może to mieć wpływ nawet na utratę tak zwanej dobrej reputacji, która jest niezbędna do prowadzenia działalności transportowej. Jej brak może oznaczać dla osoby zarządzającej transportem w firmie odebranie certyfikatu kompetencji zawodowych a dla przedsiębiorstwa brak możliwości prowadzenia działalności transportowej.

Zgodnie z rozporządzeniem 561/2006 przedsiębiorstwo transportowe odpowiada za naruszenia przepisów, których dopuszczają się kierowcy tego przedsiębiorstwa, nawet jeśli naruszenie takie miało miejsce na terytorium innego Państwa Członkowskiego lub w państwie trzecim. [1]

Firmy powinny zatem przeprowadzać regularne kontrole wewnętrzne, by zapewnić właściwe użytkowanie tachografów przez swoich kierowców oraz dbać o prawidłowy stan wiedzy swoich pracowników.

Źródło:
[1] ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 15 marca 2006 r. (Kliknij)

Wiadomość z dnia: 08-01-2021
Ciśnienie w oponach – istotny parametr i często lekceważony przez kierowców…

Ciśnienie w oponach

– istotny parametr i często lekceważony przez kierowców…
 
Większość kierowców nie zdaje sobie sprawy jak

istotne jest posiadanie właściwego ciśnienia w oponach

. Efektem tego jest zwiększone spalanie pojazdu, ale również nierównomierne zużycie czoła opony oraz zwiększone opory toczenia. Koniec końców niewłaściwe ciśnienie w oponach przekłada się bezpośrednio na zasobność portfela kierowcy. 

Jesteście ciekawi jak wyglądają niewłaściwe parametry ciśnienia opon w liczbach?

Zaniżona wartość ciśnienia o 0,5 bar może zwiększyć spalanie nawet o 0,5L/100km.

Niby niewiele. Teoretycznie to tylko 2,3zł/100km. Tylko teraz weźmy pod uwagę że auto „na jednym” baku przejeżdża 500km. W takim przypadku spalasz nawet o 2,5L więcej niż by to miało miejsce przy prawidłowej wartości ciśnienia w oponach. Czyli średnio rzecz biorąc jeżeli przeciętny pojazd spala 6,5L/100km to dzięki zaniżonemu ciśnieniu opon o 0,5 bar możesz pokonać o ok. 38km mniej aniżeli można by pokonać na ciśnieniu zalecanym przez producenta pojazdu i producenta opon. Dodatkowo zaniżone ciśnienie 0 20% względem wzorcowego może skrócić okres życia opony o 15% a nawet w skrajnych przypadkach 30%.

Dodatkowo należy zaznaczyć, że zaniżona wartość ciśnienia w oponach w znaczącym stopniu powoduje przegrzanie opony. Efektem tego jest jej odbarwienie, możliwe złuszczenie, a w skrajnych przypadkach nawet uszkodzenie mechaniczne.

  
Podobna sytuacja dotyka kierowców którzy jeżdżą na zawyżonym ciśnieniu w oponach.

Zawyżona wartość ciśnienia w oponach powoduje nierównomierne zużycie bieżnika oraz wydłużoną drogę hamowania.

Problem zawyżonego ciśnienia jest szczególnie istotny zimą. Wtedy w zimowych warunkach opona powinna wykazywać się 100% skutecznością. Jej bieżnik powinien przylegać do podłoża jak największą powierzchnią aby zapewnić optymalną przyczepność na śniegu i lodzie. Zawyżone ciśnienie powoduje że opona jest bardziej wypukła, czego skutkiem jest zmniejszona powierzchnia kontaktu opony z nawierzchnią drogi. Z tego względu niemiecki ADAC zaleca aby maksymalne odchylenie ciśnienia w oponach nie było większe niż 0,1-0,2 bar.
 
Eksperci radzą aby regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach i w razie konieczności korygować.
Wiele obecnie użytkowanych pojazdów jest wyposażonych w czujniki TPMS dzięki którym możemy w szybki sposób zweryfikować aktualne ciśnienie.
Aby dowiedzieć się jakie ciśnienie jest prawidłowe dla danego pojazdu i rozmiaru opon polecamy skorzystać z naklejki informacyjnej, która znajduje się na słupku od drzwi kierowcy, lub na klapce od wlewu paliwa. W przypadku korygowania ciśnienia należy zawsze robić to „na zimnych” oponach. Jeżeli opony są rozgrzane ciśnienie może być wyższe co zaburzy pomiar. Dlatego zaleca się po długiej lub dynamicznej jeździe odczekać kilka godzin aby opony doprowadzić do pierwotnej temperatury i wtedy korygować ciśnienie. 
Problem nieprawidłowego ciśnienia jest niezwykle popularny wśród użytkowników opon całorocznych.

Dlatego przestrzegamy i przypominamy: Szanowny Kierowco, nie ważne jakiej klasy oponę używasz, tylko właściwie dobrane opony i właściwe ciśnienie zapewni Ci jej komfortowe używanie i osiągnięcie pełni możliwości zarówno pojazdu jak i opon stosowanych w Twoim aucie. 

 
  
 


Wiadomość z dnia: 22-12-2020
Opony zimowe - jak dobrać prawidłowo?





Dobór opon zimowych

– czym się to je…

Opony zimowe

w obecnie panującym klimacie są poddawane codziennym testom – nie mamy tu na myśli typowo zimowej aury. Obecnie opony zimowe są testowane w dużo trudniejszych warunkach – w dzień muszą radzić sobie z temperaturą nawet +10°C, a w nocy -5°C i mniej. Z tego względu dobór opony zimowej powinien być w oparciu o specyfikację danego pojazdu, stylu jazdy użytkownika, czy też rodzaju drogi na której będą użytkowane (miasto czy autostrada). Opony zimowe stosowane do jazdy miejskiej posiadają inne cechy i walory aniżeli opony przeznaczone na trasy długodystansowe jak autostrady i poddawane dużym prędkościom. Dlatego przed dokonaniem zakupu opon zimowych warto poczytać na temat ich charakterystyki, opinii dotychczasowych użytkowników oraz sprawdzić aktualnie dostępne wyniki testów opon zimowych.

Dlaczego opony zimowe są tak ważne

– co je wyróżnia…
Użytkując pojazdy jeździmy zgodnie z przepisami, starając się dotrzeć w szybki i bezproblemowy sposób do obranego celu. O ile w letnich warunkach przebiega to w sposób płynny ponieważ poruszamy się po czarnym suchym asfalcie o tyle zimą możemy natrafić na nieprzewidziane utrudnienia – śnieg, lód, oszroniona droga. Opony zimowe odpowiadają na wszystkie te nieprzewidziane sytuacje. Dzięki innowacyjnej mieszance zawierającej duże ilości krzemionki bieżnik opony zimowej jest bardziej elastyczny i sprężysty. Efektem tego są lepsze parametry w niskich temperaturach – w przeciwieństwie do opon letnich, opony zimowe dzięki krzemionce zachowują swoje doskonałe osiągi nawet przy -40°C. Dzięki krzemionce opony zimowe nie twardnieją co przekłada się na zachowanie ich elastyczności i sprężystości. Sprężysta zimowa opona dokładnie przylega do podłoża całym swoim bieżnikiem, dodatkowo dzięki lamelom na bieżniku wgryza się w śnieg i pozwala na kontrolę nad pojazdem w najtrudniejszych warunkach. Lamele bieżnika w szybki sposób wracają do swojej optymalnej pozycji, oczyszczają się ze śniegu, a to właśnie zasługa elastyczności gumy zawierającej krzemionkę. Wszystkie opony zimowe posiadają unikalne oznaczenia na boku wskazujące na ich zimową charakterystykę: oznaczenie 3PMSF, górski szczyt oraz płatek śniegu. Te oznaczenia świadczą że oferowany produkt spełnia warunki opony zimowej i został dopuszczony do stosowania zimą jako typowo zimowa opona.

Od kiedy powinno się wymienić opony na zimowe?


Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.

Przepisy w naszym kraju nie określają kiedy należy używać opon zimowych.

Natomiast producenci opon według przeprowadzonych badań jednoznacznie stwierdzają, że opony należy wymienić na zimowe kiedy temperatura zaczyna oscylować w granicach 7°C. Wszystko za sprawą problemu twardnienia mieszanki gumy, który opisaliśmy w zagadnieniu powyżej. Oczywiście należy brać pod uwagę fakt że w wielu krajach europejskich występują przepisy o konieczności używania opon zimowych. Do takich krajów zaliczamy:
•    Norwegia ( od 1 listopada do 1 poniedziałku po Świętach Wielkanocnych)
•    Szwecja (od 1 grudnia do 31 marca)
•    Finlandia (od 1 grudnia do 20 kwietnia)
•    Estonia (od 1 grudnia do 1 marca)
•    Litwa (od 1 listopada do 1 kwietnia)
•    Łotwa (od 1 grudnia do 1 marca)
•    Niemcy (w Niemczech nie ma wyznaczonej jednoznacznej daty od kiedy należy stosować opony zimowe, natomiast jest to zależne od panujących warunków drogowych)
•    Austria (od 1 listopada do 15 kwietnia)
•    Słowacja (od 15 listopada do 31 marca)
•    Słowenia (w sezonie zimowym należy stosować opony zimowe lub posiadać w bagażniku łańcuchy śniegowe)
•    Chorwacja (od 15 listopada do 15 kwietnia)
•    Bośnia i Hercegowina (od 15 listopada do 15 kwietnia)
•    Serbia (od 1 listopada do 1 kwietnia)
•    Rumunia (od 1 listopada do 31 marca na drogach pokrytych śniegiem lub lodem)
W pozostałych krajach europejskich nie ma obowiązku używania opon zimowych. Mogą występować natomiast obostrzenia nakazujące używania opon zimowych terenach górskich. W takich krajach specjaliści zalecają używanie opon zimowych w okresie zimowym.

Wybór zimowych opon do konkretnego auta i kierowcy

– czy to takie oczywiste?
Konsumenci w trakcie dokonywania zakupu opon, czy to w serwisach samochodowych czy w sklepach internetowych w głównej mierze kierują się dwoma parametrami: rozmiarem opon i opiniami na ich temat. Ale czy to wystarczy? Otóż na pewno nie! Opona to w brew pozorom skomplikowana struktura składająca się z wielu elementów. Na walory opony wpływają takie parametry jak: rozmiar, indeks nośności, indeks prędkości oraz sama marka producenta. Pierwsze 3 parametry są niezwykle istotne w doborze ogumienia. W trakcie doboru opon należy zawsze dobierać opony wedle zaleceń producenta pojazdu. Następnie należy sprawdzić czy indeks nośności i prędkości opon jest odpowiedni do posiadanego pojazdu. Zbyt mały indeks nośności może powodować że opona okaże się zbyt słaba względem masy pojazdu, z kolei zbyt wysoka nośność opony będzie skutkować dyskomfortem i uczuciem że opona jest zbyt twarda. Dokładnie taka sama sytuacja występuje w przypadku indeksu prędkości opon. Zbyt niska wartość indeksu prędkości może spowodować przegrzewanie się opony na długich trasach co z kolei skutkuje jej nierównomiernym zużyciem, osłabieniem, a nawet uszkodzeniem. Dokonując zakupu opon zimowych warto kierować się wiedzą na temat produktów danego producenta i ich wynikami w testach opon. Często dzięki temu kierowca który nie posiada wiedzy na temat konkretnego produktu i ma dylemat jaka opona zimowa jest dla niego odpowiednia może finalnie wybrać tą ostateczną.
Dodatkowo opony można podzielić na 3 segmenty:

Opony zimowe klasy premium

– najwyższej klasy opony zimowe charakteryzujące się doskonałymi parametrami w zakresie bezpieczeństwa, niską emisją hałasu oraz posiadają najnowsze technologie implementowane przez czołowych producentów  

Opony zimowe klasy medium

– opony cieszące się dobrą reputacją i wysoką jakością wykonania

Opony zimowe klasy budget

-  opony z najtańszego segmentu, przeznaczone głównie do spokojnej jazdy miejskiej, posiadające dobry stosunek jakości i ceny.

Wiadomość z dnia: 16-12-2020
Czy wybierając opony mamy wpływ na ekologię?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak wiele zależy od tak niewielkiej i teoretycznie nieskomplikowanej opony w odniesieniu do całego pojazdu.
Tym większe zdziwienie może wywołać fakt jak wiele zależy od opony w odniesieniu do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. O tym można przeczytać w artykule magazynu ŚwiatOpon, który znajduje się poniżej
artykuł ŚwiatOpon 
Jesteśmy ciekawi jak rynek aut elektrycznych się rozwinie, abyśmy mogli zapewnić naszym klientom opony do ich elektrycznych wehikułów.



źródło: swiatopon.info

Wiadomość z dnia: 09-12-2020
Chińska opona zimowa – godny rywal dla europejskich odpowiedników?

Pandemia koronawirusa cały czas istnieje w naszych telewizorach, tematach społecznych, a nawet i niestety w organizmach. Z tego powodu coraz częściej decydujemy się na dokonywanie zakupów za pomocą sklepów internetowych. Unikamy skupisk ludzi i spokojnie wybieramy intersujący nas produkt w domowym zaciszu. Dotyczy to również branży oponiarskiej. 

Dobór odpowiednich opon mimo pozorów nie jest sprawą łatwą i szybką.
Każdy z czołowych światowych producentów posiada kilka modeli w danym rozmiarze wyróżniających się odmiennymi cechami. Dodatkowo co roku pojawiają się nowi producenci którzy szturmem podbijają rynek europejski. Proces ten jest na tyle dynamiczny, że często same serwisy oponiarskie nie są w stanie nadążyć za nowo powstałymi markami i odpowiednio je skategoryzować. Efektem tego dynamicznego rozwoju nowych marek– często pochodzących z Chin - i braku odpowiedniej wiedzy na ich temat jest powszechnie utarta opinia o przysłowiowym „Chińczyku” niewiele wartym uwagi w porównaniu z europejskimi odpowiednikami. Ale czy aby na pewno tak jest? 

Niemieckie czasopismo motoryzacyjne Auto Bild przeprowadziło niedawno test zimowych opon zarówno europejskich jak i azjatyckich producentów. Test opon był podzielony na kilka etapów, a jako pierwszym weryfikatorem jakości opon była próba hamowania na mokrej nawierzchni. Opony które nie spełniły zadowalających wyników próby hamowania nie były dopuszczane do dalszych testów. 

O dziwo, wiele znanych europejskich marek ustąpiło chińskim produktom.

Przykładem może być Firestone Winterhawk 3 który odpadł w próbie hamowania (37,9m) – dla porównania chińska zimowa opona Goodride Z-507 (34,7m). Między oponą klasyfikowaną jako średnia półka, a chińskim produktem z teoretycznie klasy budżetowej były blisko 4 metry różnicy drogi hamowania. Przypadek? 

W takim razie skupmy się na następnej próbie jaką było hamowanie na śniegu. Tu również chińskie opony pozytywnie zaskoczyły. Godnie „stawiły czoła” europejskiej konkurencji. Porównując oponę zimową Goodride Z-507 do europejskich konkurentów możemy zauważyć że parametry tych opon są bardzo zbliżone. Opona zimowa Goodride Z-507 pokonała drogę 27m od czasu rozpoczęcia hamowania do pełnego zatrzymania. Falken Eurowinter HS01 – opona klasyfikowana jako średniej półki i coraz bardziej ciesząca się uznaniem wśród polskich kierowców – pokonał dokładnie taki sam dystans. Japoński produkt klasy średniej – Toyo Snowprox S954 może pochwalić się wynikiem 26,9m. Nawet uznane w branży i pośród kierowców Pirelli Winter SottoZero 3  - opona klasy premium – uzyskało wynik 25,8m, a więc jedyne 1,2m mniej (w próbie hamowania na mokrej nawierzchni opona zimowa Goodride Z - 507 uzyskał o 0,5m lepszy wynik).
 
Podsumowując, zwycięzcami testu okazali się: 
1.Bridgestone Blizzak LM005 
2.Michelin Pilot Alpin 5
3.Semperit Speed - Grip 3

Pierwszy chiński produkt – opona zimowa Goodride Z-507 - zajął w teście 25 miejsce. Uplasował się zaraz za takimi tuzami jak opony Nexen i opony Yokohama.  
Natomiast należy zwrócić uwagę na fakt że wiele z testowanych opon, znanych na polskich drogach jak na przykład Fortuna Winter, Zetex WH 1000, Mazzini Snowleopard czy też Imperial Snowdragon 3 i TrackMax IcePlus S210 nie przeszło przez pierwszy etap testów. 

My jako sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży wysokiej klasy ogumienia zalecamy naszym klientom świadomy wybór opon, a nie tylko kierowanie się ceną. W przypadku dylematów zapraszamy do kontaktu. 
 
inspiracją do artykułu było to źródło


test opon AutoŚwiat

 

grafika pochodzi ze strony


Wiadomość z dnia: 20-11-2020
Baza wiedzy - Czy wiesz jak wygląda cały proces produkcji opon i jej budowa?

Czy wiesz jak wygląda cały proces produkcji opon?
Większość kierowców kupując i użytkując opony uważa je za kawałek gumy wypełniony powietrzem. W rzeczywistości opona samochodowa to skomplikowana struktura zbudowana z wielu elementów, których wynikiem połączenia jest zaawansowany technologicznie produkt.

Do głównych etapów procesu produkcji opony możemy zaliczyć:
1. Dostawa surowców do fabryki
2. Przygotowanie poszczególnych elementów składowych
3. Połączenie elementów składowych
4. Wulkanizacja nowej opony
5. Proces kontroli jakości

Każda opona na której jeździmy składa się z wielu elementów do których możemy zaliczyć między innymi: stal, gumę, związki chemiczne, kauczuk (naturalny lub syntetyczny) oraz wyroby włókiennicze (jedwab, nylon, włókna aramidowe i poliester).

Na początku w fabryce wszystkie elementy składowe opony są przygotowywane, wymiarowane i obrabiane. Elementy stalowe są przycinane do odpowiednich długości i średnic. Mieszanka z której powstaje bieżnik jest mieszana w specjalnych mieszalnikach które mają za zadanie połączenie wielu związków chemicznych aby zapewnić odpowiednie parametry produktu. Następnie powstają pasy gumy które są cięte wg parametrów produkowanej opony. Kolejnym etapem jest przygotowanie drutówki – a więc elementu który zapewnia sztywność stopki opony na feldze. Podobnie wygląda sytuacja ze stalowym kordem tekstylnym. Jego cienkie nitki są zaprasowywane w gumę aby zapewnić większą stabilność i sztywność oponie.
Kolejnym etapem produkcji opony jest połączenie tych wszystkich elementów w jedną całość czego efektem jest tzw. Opona surowa. Łączenie wszystkich elementów składa się z dwóch etapów: łączenie osnowy, bieżnika i opasania opony oraz przygotowania surowej opony do procesu wulkanizacji.
Następnie opona przechodzi do przedostatniego etapu produkcji, a więc jest wulkanizowana. Oznacza to że w specjalnych formach w określonej temperaturze otrzymuje ona swój zakładany kształt. W formach tych oponie nadawany jest też jej specjalny wzór bieżnika oraz oznaczane są jej symbole na bocznych ścianach.
Ostatnim etapem procesu produkcji opony jest faza kontroli jakości. Proces ten składa się z : wizualnej kontroli stanu produktu, prześwietleniu promieniami rentgenowskimi oraz kontrolom jednorodności i sztywności produktu.
Dopiero po przejściu pozytywnie etapu kontroli jakości produkt jest udostępniany do sprzedaży.

Jak wygląda budowa opony?

1. Drutówka
2. Wypełniacz
3. Wykładzina wewnętrzna
4. Karkas
5. Stalowe opasanie
6. Bieżnik
7. Osłona tekstylna
8. Czoło bieżnika
9. Felga
10. Bark
11. Ściana boczna


Wiadomość z dnia: 04-11-2020
Kup opony Nokian i wygraj Toyotę CH-R FL!

Nokian Tyres ogłasza zimowy konkurs w którym do wygrania jest nowa Toyota CH-R FL.


Konkurs trwa do 30 listopada 2020 roku.

Jak wziąć udział?
•    Kup komplet opon zimowych marki Nokian
•    Zarejestruj swój zakup TUTAJ
•    Odpowiedz na pytanie konkursowe: JAK WYOBRAŻASZ SOBIE NAJLEPSZY ZIMOWY WYJAZD NA OPONACH NOKIAN TYRES?
Poza główną nagrodą można wygrać voucher na kurs nauki bezpiecznej jazdy na torze w Modlinie.
Zwycięzcy zostaną wybrani spośród wszystkich uczestników, którzy spełnią regulamin konkursu. Wyniki zostaną ogłoszone na stronie https://www.nokiantyres.pl/konkurs-zima2020/  do 20 grudnia 2020 r.
Regulamin konkursu znajdziesz: TUTAJ

Wiadomość z dnia: 06-10-2020
Zimowe zwroty gotówki od Continental





Zimowa promocja firmy Continental
Continental Opony Polska razem ze sklepem Opomarket.pl oferuje zwrot gotówki za zakupione zimowe i całoroczne opony Continental. 
Wystarczy dokonać zakupu 4szt opon zimowych lub całorocznych marki Continental od 16 cali  i więcej, następnie zarejestrować dokument zakupu na stronie internetowej: contiuhp.pl
Do wygrania 2000 wypłat w formie BLIK o różnych wartościach: 
- komplet nowych opon marki Continental 18” i większych – 150 zł,
- komplet nowych opon marki Continental 17” – 100zł,
- komplet nowych opon marki Continental 16” – 50zł 
Produkty objęte promocją:
opony marki Continental zimowe i wielosezonowe do samochodów osobowych oraz SUV
Szczegółowa lista produktów objętych promocją w Regulaminie, dostępnym na stronie contiuhp.pl (szczegółowe dane na stronie będą dostępne od 12.10.2020r.)
Uczestnikiem akcji mogą być wszystkie osoby fizyczne powyżej 18 roku życia, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, które dokonały Zakupu Promocyjnego jako konsument lub w celu związanym z prowadzoną jednoosobową działalnością gospodarczą, wyłączając spółki cywilne jawne, partnerskie), która zapoznała się z Regulaminem i zaakceptowała jego treść.  
Rejestracja zakupu następuje poprzez stronę internetową contiuhp.pl, do jej przeprowadzenia konieczne jest posiadanie dokumentu zakupu. Uczestnik, który dokona prawidłowej rejestracji na stronie zostanie poinformowany przez Organizatora o otrzymaniu nagrody za pośrednictwem wiadomości SMS wysłanej pod numer telefonu komórkowego podany podczas rejestracji na stronie internetowej. Informacja o otrzymaniu nagroda zawierać będzie dane niezbędne do jej odbioru:
- datę ważności wypłaty,
- numer zlecenia,
- numer Czeku BLIK
Wysyłka Hasła BLIK i Czeku BLIK umożliwiających wypłatę gotówki w bankomacie nastąpi w ciągu 8-10 tygodni od daty zakupu opon. W przypadku zwrotu zakupionych towarów, nagroda nie zostanie wysłana. 
Odbiór nagrody ma formę wypłaty BLIK w bankomacie 
Data ważności wypłaty BLIK może wykosić maksymalnie 15 dni.
W przypadku nieodebrania nagrody w tym terminie Uczestnik traci możliwość odbioru nagrody oraz ponownego udziału w promocji. 
Czas trwania promocji od 12.10.2020 do 30.11.2020 lub do wyczerpania puli nagród.


Wiadomość z dnia: 05-10-2020
Tankowanie z Falken

AKCJA PROMOCYJNA FIRMY FALKEN

Tankuj razem z Falken i stacjami Orlen oraz Bliska.



Kupiłeś zimowe lub całoroczne opony Falken w naszym sklepie internetowym? Przypominamy że przysługuje Ci prawo do otrzymania przedpłaconej karty paliwowej na kwotę 60zł – 16 cali lub 80zł – 17 cali i więcej.

Jak to działa?  
1.    Kup opony Falken z serii EUROWINTER HS01, EUROWINTER HS01 SUV, EUROALL SEASON AS200, EUROALL SEASON AS210, WILDPEAK AT3WA, EUROWINTER VAN01 lub EUROALL SEASON VAN11
2.    Wypełnij kartę uczestnictwa oraz dołącz dokument zakupu towaru
3.    Falken wyśle Ci kartę  przedpłaconą możliwą do wykorzystania na stacjach Orlen oraz Bliska. 

Szczegóły promocji można znaleźć: TUTAJ

Okres trwania: 15.09.20r. – 30.11.20r.

Zapraszamy do korzystania z akcji!






akcja promocyjna Falken - karty paliwowe - zima 2020


Wiadomość z dnia: 22-09-2020
Całoroczna NOWOŚĆ od firmy Nokian!

Już tej jesieni firma Nokian przedstawi swoim klientom całoroczną oponę Nokian SeasonProof. Nowy produkt ma być odpowiedzią na nowe oczekiwania rynku jakimi jest użytkowanie całorocznej opony w niezwykle dynamicznie zmieniających się warunkach drogowych. 

Nokian SeasonProof ma świetnie sprawować się zarówno na autostradach w słoneczne dni i temperaturze +30 stopni jak i w trakcie opadów śniegu. Dzięki nowoczesnemu, kierunkowemu wzorowi bieżnika Nokian SeasonProof ma gwarantować stabilne prowadzenie pojazdu oraz równomierne zużycie opony. 

 

 

 

Nokian Seasonproof


Centralne żebro bieżnika ma za zadanie utrzymywanie stabilności opony, a dzięki wzmocnionej strukturze bieżnika nowy SeasonProof oferuje równomierne zużycie nawet po wielu tysiącach przejechanych kilometrów. 
Dodatkowo koncepcja Season Sense łączy trzy rozwiązania wspierające zachowanie opony w zróżnicowanych warunkach pogodowych: zmodyfikowane lamele, nowoczesny kierunkowych wzór bieżnika oraz nową mieszankę krzemionki zapewniającą doskonałą przyczepność bez utraty żywotności opony i oporów toczenia. 
 




Nokian SeasonProof posiada specjalny wskaźnik głębokości bieżnika określający jego wysokość i uświadamiający użytkownikowi kiedy należy wymienić opony na nowe. Producent zaleca aby minimalna wysokość opony całorocznej wynosiła 4mm. Jest to związane z bezpieczeństwem w zimowych warunkach i lamelami które są nacięte do wysokości 4mm. Dzięki temu opona gwarantuje stabilność w trakcie nagłego hamowania i przyśpieszania.




Źródło: Materiały udostępnione przez firmę Nokian Tyres S.R.O.





Wiadomość z dnia: 14-09-2020
Nowości firmy DUNLOP w segmencie opon ciężarowych

Dunlop wprowadza nową oponę do naczep – Dunlop SP 247. Zapewnia ona większe przebiegi w stosunku do poprzednika oraz niższe opory toczenia. Opona ma posiadać 5 lub 6 żeber w zależności od rozmiaru. Nowa rzeźba bieżnika ma zoptymalizować rozmieszczenie masy dzięki czemu opona będzie się równomiernie ścierać. Dodatkowo dzięki mocniejszym barkom opona jest odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne.

Wszystkie opony z serii 247 posiadają oznaczenia 3PMSF oraz M+S, a więc spełniają najbardziej wymagające normy w Unii Europejskiej. Dzięki temu opony te mogą być stosowane na terenie całej Europy zarówno w czasie lata jak i zimy. Należy zaznaczyć że każda z opon Dunlop 247 może podlegać bieżnikowaniu.

Na ten moment model jest dostępny w dwóch rozmiarach: 435/50r19.5 oraz 385/65r22.5.

Źródło: https://www.dunlop.eu/dunlop_plpl/tires/truck/sp-247/
Źródło: https://www.dunlop.eu/dunlop_plpl/tires/truck/sp-247
  1. Zoptymalizowana struktura żeber zapewnia równomierne zużycie bieżnika oraz większą odporność na uszkodzenia mechaniczne w trakcie eksploatacji.
  2. Oznaczenie 3PMSF a co się z tym wiąże lamele na bieżniku zapewniają lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Lamele mają głębokość do 2/3 nowego bieżnika opony.
  3. Specjalna sieć polimerów wchodzących w skład mieszanki gumy zapewnia niskie opory toczenia oraz długą żywotność opony.
  4. Specjalna, grubsza warstwa gumy zapewniająca dłuższą żywotność produktu, oraz większą odporność na uszkodzenia mechaniczne
Źródło: https://myway.goodyear.com/p/572202
Źródło: https://myway.goodyear.com/p/572202
Źródło: https://myway.goodyear.com/p/572202
Źródło: https://myway.goodyear.com/p/572202


Wiadomość z dnia: 06-08-2020
No to można wymieniać opony czy nie? W obecnej sytuacji związanej ze stanem epidemii.

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem z dnia 07.04.2020
Temat epidemii, ogarniczeń nałożonych na nas - i duża ilość nieprecyzyjnych informacji - a co z oponami? Jeździć na zimówkach?

Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego przygotowało opinie prawną, z której jednoznacznie wynika, że udawanie się na wymianę opon z zimowych na letnie spełnia definicję koniecznych czynności życia codziennego:

W opinii czytamy: 

„Należy przyjąć, że wymiana opon w pojeździe prywatnym jest elementem zaspokajania niezbędnych potrzeb związanych z bieżącymi sprawami życia codziennego. Przynajmniej w sytuacji kiedy do załatwiania tego typu spraw danej osobie niezbędny jest sprawny samochód. Wynika to z faktu, że opony są kluczowym elementem bezpieczeństwa pojazdu. Opony przy prędkości autostradowej obracają się ponad 1000 razy na minutę. Są drugim, a w samochodach z turbiną, trzecim najszybciej obracającym się elementem pojazdu po wałku w silniku. To od jakości, klasy i przeznaczenia opon zależy przyczepność pojazdu, a tym samym czas reakcji całego pojazdu na manewry kierowcy, przede wszystkim na hamowanie. Pamiętajmy, że przy wypadkach nawet ten jeden metr “w tą czy w tamtą” ma niekiedy kluczowe znaczenie dla ludzkiego życia – czy to dla osób w pojeździe, czy dla pieszych.”


Dowiedz się więcej i przeczytaj artykuł z odnośnika poniżej.

 

Ostra reakcja PZPM, PZPO i ZDS za mandaty nakładane za wymianę opon!








Wiadomość z dnia: 07-04-2020
Dzięki Falken - Ty tankujesz! - akcja promocyjna





TANKOWANIE I ZAKUPY NA TWOJEJ STACJI ORLEN!
Za zakup jednego kompletu opon letnich Falken (4 sztuki od 16 cali*) serii AZENIS FK510, AZENIS FK510 SUV, LINAM VAN01, ZIEX ZE310 ECORUN, ZIEX ZE914, WILDPEAK A/T i SINCERA SN110 otrzymasz od Falken kartę, która może zostać wykorzystana na stacjach ORLEN i BLISKA na paliwo i zakupy o wartości: 16 cali = 60 zł*, 17 cali i większe = 80 zł*
 
Czas trwania promocji:
15 marca - 31 maja 2020
 
 
 
Co należy zrobić:
1. W ramach tej promocji kup cztery opony Falken (od 16 cali*).
2. Wypełnij Kartę uczestnictwa.
3. Włóż ją razem z fakturą za opony do koperty i wyślij do Falken.
Opłatę pocztową pokrywamy my!
 
* Warunki uczestnictwa: Za zakup jednego kompletu opon letnich Falken (4 sztuki od 16 cali*) serii AZENIS FK510, AZENIS FK510 SUV, LINAM VAN01, ZIEX ZE310 ECORUN, ZIEX ZE914, WILDPEAK A/T i SINCERA SN110 otrzymasz od Falken kartę, która może zostać wykorzystana na stacjach ORLEN i BLISKA na paliwo i zakupy o wartości: 16 cali = 60 zł*, 17 cali i większe = 80 zł* Gdzie? W punktach sprzedaży Falken w Polsce. Promocja w punktach sprzedaży Falken w Polsce trwa od 15 marca – 31 maja 2020. Więcej informacji na stronie: win-with-falken.com. Karta zakupowa ORLEN jest ważna na wszystkich stacjach benzynowych Orlen i Bliska w Polsce (nie ma zastosowania do usług świadczonych przez osoby trzecie, np. Lotto). Oferta dotycząca nabycia opon zimowych wymienionych wyżej serii, skierowana jest do odbiorców pełnoletnich oraz przedsiębiorców, czyli osób prowadzących własną działalność oraz wykonujących wolne zawody, spółek cywilnych i osób prawnych, oile na prowadzoną działalność zarejestrowanych jest maksymalnie 10 pojazdów.W przypadku spółek cywilnych i osób prawnych konieczne jest podanie imienia i nazwiska osoby uprawnionej do zysku. Oferta nie może zostać scedowana ani przeniesiona i obowiązuje tylko do wyczerpania zapasów. W promocji mogą wziąć udział wszyscy pełnoletni posiadacze prawa jazdy. Do uczestnictwa w promocji nie są uprawnieni pracownicy firmy Falken Tyre Europe GmbH, firmy Orlen oraz członkowie ich rodzin, jak również pracownicy punktów sprzedaży Falken i stacji benzynowych Orlen biorących udział w promocji. Dochodzenie roszczeń na drodze sądowej, jak również wypłata zysku czy salda karty wgotówce są wykluczone. Uwzględniane będą jedynie karty uczestnictwa z załączoną kopią faktury od dystrybutorów w Polsce. Promocja jest ograniczona: na jedną kopię faktury przypada tylko jedna karta zakupowa ORLEN. Aby zgłoszenie było ważne, należy kompletnie i czytelnie wypełnić wszystkie pola w karcie uczestnictwa. Wypełniony wniosek wraz z dowodem zakupu należy oddać w punkcie sprzedaży Falken, nadesłać pocztą albo faksem, lub przesłać scan dokumentów na adres e mail w terminie do 15 czerwca 2020. bonpaliwowy@falkentyre.com. Zwycięzcy, którzy otrzymają zestawy Bluetooth ROCKSTER CROSS, zostaną wyłonieni w drodze losowania spośród wszystkich
uczestników zarejestrowanych na stronie campaign.falkentyre.com.


Wiadomość z dnia: 18-03-2020
UWAGA! Inwentaryzacja

Szanowni Klienci.
W dniach od 31 grudnia do 6 stycznia dział sprzedaży internetowej OPOMARKET będzie nieczynny ze względu na prowadzoną inwentaryzację i święta wypadające  w międzyczasie. 
Wszystkie zamówienia złożone od 30 grudnia od godziny 14-tej będą zrealizowane dopiero od 7 stycznia (wtorek) z dostawą od 8 stycznia (środa).
 
Za utrudnienia przepraszamy.
 


Wiadomość z dnia: 30-12-2019
Opony całoroczne - czy i kiedy warto je kupić?

Opony całoroczne - kiedy warto stosować?
 
Stosując opony sezonowe - lato/zima dwa razy w roku użytkownik staje przed wieloma dylematami. 
Wymieniać? Nie wymieniać? W jakim stanie są moje opony? Wytrzymają kolejny sezon? Jaki koszt nowych? Długie kolejki w serwisie? Czy serwis podoła czujnikom TPMS czy znów będzie konieczna wizyta w ASO po zmianie opon? 
A najważniejsze pytania zazwyczaj dotyczą kwestii finansowych - koszt zakupu 8szt opon do jednego pojazdu i koszt usług wymiany opon/programowania czujników dwa razy w roku.
 
Na rynku opon istnieje jednak alternatywa - opona wielosezonowa.
Co to takiego i czy to, aby nie pozorna oszczędność?
Oczywiście - opona wielosezonowa jest pewnego rodzaju kompromisem, ale może warto go rozważyć jeżeli spełniasz poniższe kryteria:
- użytkujesz samochód głównie w mieście, 
- przebiegi roczne nie przekraczają 8-10tys. km,
- poruszasz się samochodem miejskim lub kompaktowym o umiarkowanych osiągach,
- jesteś świadomym kierowcą i liczysz się z faktem, że w ekstremalnych warunkach pogodowych opona może nie sprostać oponie sezonowej
Jeśli tak to Twój wybór na pewno okaże się słuszny.
 
Kupując oponę wielosezonową zyskujesz oszczędność czasu i pieniędzy, nie tracąc przy tym znacząco na komforcie i bezpieczeństwie.
Kształt bieżnika oraz zastosowana mieszanka ma radzić sobie dwanaście miesięcy w roku. 

Z czym to się wiąże?
- bieżnik niejednokrotnie bardziej przypomina zimowy niż letni, ma jednak nieco mniej lameli niż opona typowo zimowa
- mieszanka gumowa powinna mieć większą odporność na ścieranie z uwagi na fakt dłuższej rocznej eksploatacji niż opona sezonowa
- bardzo dobre odprowadzanie wody i odporność na aquaplaning - ze względu na głębokość i kształt bieżnika
- gorsze parametry w ekstremalnych warunkach - głęboki śnieg, wysokie prędkości, wysokie temperatury
- uniwersalność i bezpieczeństwo podróżowania w zmiennych warunkach (wiosna, jesień)
 
Rynek opon wielosezonowych nieustannie się rozwija. Nowe mieszanki, wzory bieżników, szeroka paleta rozmiarów i produktów. 
Dlatego wybierając oponę przeanalizuj, czy Tobie na pewno potrzebne są dwa komplety?
Może wystarczy opona całoroczna?
Sprawdź i wybierz odpowiedni produkt z naszej szerokiej oferty.


Wiadomość z dnia: 03-09-2019
Dodatkowe oznaczenia mogące występować na oponach

LI - wskaźnik maksymalnej nośności
SI - wskaźnik maksymalnej prędkości użytkowania
TL - opona bezdętkowa
TT - opona dętkowa
R - opona o konstrukcji radialnej
M+S - oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych (z ang. błoto+śnieg)
LT - znak postawiony przed rozmiarem opony, wskazuje że jest to ogumienie do samochodów 4x4 i lekkich ciężarówek (oznaczenie USA)
P - znak przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów osobowych (oznaczenie USA)
ULW - zastosowanie w konstrukcji opony kordów aramidowych
S1 - niższe opory toczenia ( oznaczenie Michelin )
DT1 - zwiekszona przyczepnośc ( oznaczenie Michelin )
E  - zoptymalizowane opory toczenia do wymagań oryginalnego wyposażenia ( oznaczenie Continental )
REAR - opona dedykowana na oś tylną ( oznaczenie Continental )
G3 - bieżnik opony z trzema rowkami ( oznaczenie Continental )
G4 - bieżnik opony z czterema rowkami ( oznaczenie Continental )
Reinf. (RF) - wzmocniona ( oznaczenie Continental )
FR - pierścień ochraniający felgę ( oznaczenie Continental )
XL, RFD - zwiększona nośność
MFS lub FP - ochraniacz felgi ( oznaczenie Goodyear )
SEAL (CS) - opona z systemem samouszczelniającym ( oznaczenie Continental )
SSR - self supporting runflat tyre ( oznaczenie Continental )
ROF - opony typu Run on Flat ( oznaczenie Goodyear )
DSST / EMT - opony typu Run on Flat ( oznaczenie Goodyear )
r-f - opony typu Run on Flat ( oznaczenie Pirelli )
RFT -  opony typu Run on Flat ( oznaczenie Bridgestone )
JLB - bezkońcowe opasanie nylonowe
BLT - wypukłe czarne litery
BSW - czarne litery
OWL - białe litery
RBL - czarne wklęsłe litery
RWL - wypukłe białe litery
* - wyposażenie oryginalne w samochodach BMW
# - wersja bieżnika stosowana w wyposażeniu oryginalnym ( oznaczenie Continental )
OE - opony na pierwszym wyposażeniu
AO - homologacja Audi
B - homologacja Volkswagen
C1 - homologacja Chrysler Viper
DC - homologacja Daimler Chrysler
FI - homologacja Fiat
FO - homologacja Ford
HO - homologacja Honda
J - wyposażenie oryginalne w samochodach Jaguar
K1 - homologacja Ferrari
MO - homologacja Mercedes - Benz
M3 - wyposażenie oryginalne w samochodach BMW klasy M
NO, N1, N2 - homologacja Porsche
PE - homologacja Peugeot
RE - homologacja Renault
RO1 - homologacja Audi seria R i S
TO - homologacja Toyota
TO RR - homologacja Toyota wersja RPA


Wiadomość z dnia: 16-03-2019
Baza wiedzy - samochód a "żar tropików", czyli słów kilka o klimatyzacji.



Klimatyzacja – luksus czy znak czasu?

  W przeciągu ostatnich kilku lat klimatyzacja z luksusu stała się jednym z podstawowych elementów wyposażenia samochodu. O ile większość użytkowników pojazdów zdaje sobie sprawę z konieczności wymiany oleju, filtrów itd. to znajomość konieczności obsługi klimatyzacji budzi wiele zastrzeżeń. Kiedy temperatury na zewnątrz wzrastają, użytkownicy przypominają sobie o klimatyzacji. Niestety często w okresie zimowym częściowo zapominamy o tym elemencie wyposażenia, co jest błędem. Klimatyzacja wykazuje zalety nie tylko latem, ale także w czasie innych pór roku : przykładowo zapobiega parowaniu szyb. Klimatyzacja to standard, który dodatnio oddziałuje także na bezpieczeństwo. Podczas jazdy w sezonie letnim kierowca zachowuje koncentrację, ponieważ w kabinie panuje przyjemny chłód. Jedzie on dłużej skoncentrowany oraz odprężony, dłużej zachowuje spostrzegawczość oraz zdolność do reakcji.



    Pomimo prostej obsługi klimatyzacji, nie należy zapominać, że za tym wszystkim kryje się skomplikowany układ techniczny.Celem zapewnienia prawidłowej pracy klimatyzacji konieczne jest m.in. utrzymanie szczelności układu, odpowiedniego ciśnienia czynnika roboczego, oraz jego nasycenia olejem smarującym kompresor klimatyzacji. Czynnik chłodniczy oraz olej absorbują wilgoć. W celu utrzymania wymaganych parametrów oba składniki muszą mieć kontakt ze specjalnym filtrem, który zatrzymuje nie tylko zanieczyszczenia mechaniczne ale też wychwytuje parę wodną. Woda prowadzi do korozji układu sprężarki i spowodować jej uszkodzenie. Jeśli klimatyzacja długo nie jest uruchamiana, to smarne dodatki mogą się wytrącać z płynu i przestać spełniać swoją funkcję. W rezultacie proces starzenia gumowych uszczelnień w układzie klimatyzacji przybiera na sile. Stąd już tylko krok do pojawienia się nieszczelności, przez które czynnik chłodzący może wydostać się na zewnątrz. Skuteczność klimatyzacji zależy w głównej mierze od ilości czynnika chłodniczego, czyli gazu R123a, którym napełniony jest układ. Klimatyzacja nie będzie prawidłowo działać jeśli będzie go za mało. Układ powinien być całkowicie szczelny. Czynnik roboczy w formie gazowej ma zdolność dyfuzji przez przewody gumowe i uszczelki w miejscach łączenia i w ten sposób ulatnia się do atmosfery. W ciągu roku ucieka do 10-15 % czynnika. Spadek ciśnienia czynnika powoduje obniżenie sprawności chłodzenia. Dodatkowo zmniejszona ilość czynnika chłodzącego sprawia, że nie jest właściwie smarowana sprężarka, co może doprowadzić do jej uszkodzenia. Smarowanie kompresora zapewnia specjalny olej, który jest transportowany przez czynnik chłodniczy R134a.



Wadliwa klimatyzacja może szkodzić zdrowiu?

   Filtr pyłkowy Państwa instalacji bardzo ciężko pracuje – odfiltrowuje z powietrza pył, kurz, zarodniki i inne zanieczyszczenia – do 300m³ powietrza zewnętrznego na godzinę. Łatwo sobie wyobrazić, że po około roku jest on już "nasycony" i musi być wymieniony. Jednakże źle konserwowane instalacje powodują jeszcze gorsze zagrożenia. Parownik- część systemu klimatyzacji i wentylacji – znajdujący się pod tablicą rozdzielczą, w wilgotnym i ciemnym otoczeniu. Dla bakterii, grzybów i innych mikroorganizmów jest to idealna przestrzeń życiowa. Zarazki te przechodzą dalej przez system wentylacji do wnętrza pojazdu. U osób wrażliwych wywołują one – poza niebezpieczeństwem choroby – rozmaite reakcje alergiczne, jak np. kichanie, kaszel, łzawienie oczu. Dlatego też nie należy czekać z konserwacją klimatyzacji, aż nieprzyjemny zapach z wentylacji w drastyczny sposób przypomni Państwu o zagrożeniu dla zdrowia. Regularna dezynfekcja parownika rozwiązuje ten problem : wszelkie zarazki są trwale usuwane i klimatyzacja nie budzi wątpliwości pod względem higienicznym.




Ponadto jeśli w pojeździe jest gorąco, organizm ludzki szybciej ulega zmęczeniu. Dodatkowo reakcje są spowolnione, a koncentracja jest słabsza. Powoduje to znaczący wzrost zagrożenia wypadkiem. Środkiem zaradczym są instalacje klimatyzacyjne, wystarczająco ochładzające wnętrze pojazdu. Jednakże te korzyści pod względem bezpieczeństwa są zagwarantowane tylko wtedy, gdy instalacja pracuje nienagannie. To z kolei wymaga regularnych konserwacji.


Jak więc serwisować?

  Wbrew powszechnie panującym opiniom instalacja klimatyzacyjna w samochodzie nie jest bezobsługowa. Przez węże i ich połączenia ,oraz poprzez uszczelniacze stosowane w kompresorach klimatyzacji może ubyć rocznie – w drodze " naturalnego parowania" – do 15 % środka chłodzącego ( nazywamy to wtedy ubytkiem sezonowym ). Ma to znaczący wpływ na wydajność chłodzenia . Jeśli ubytek czynnika jest wyższy ,to mamy już do czynienia z nieszczelnością układu , którą należy zdiagnozować , a następnie usunąć. Poza tym, tego rodzaju skomplikowany układ wymaga kompetentnych warsztatów, mogących go skontrolować i poddać obsłudze technicznej. Sporadyczna kontrola nie wystarczy, aby wyeliminować drogie naprawy będące skutkiem braku właściwego serwisowania. Prawidłowa eksploatacja układu klimatyzacji wymaga, aby przynajmniej raz w roku poddać go okresowemu przeglądowi. Rutynowego przeglądu klimatyzacji samochodowej wcale nie należy robić koniecznie przed letnim sezonem. Zabieg ten można wykonać już wiosną, zanim nadejdą upały.



   Bardzo istotna jest również okresowa dezynfekcja układu klimatyzacji i wnętrza pojazdu. Wilgoć powstająca na parowniku tworzy wraz z brudem i z kurzem idealne podłoże dla grzybów, bakterii i innych mikroorganizmów. Może to powodować przykry zapach wydostający się z otworów nawiewowych. Aby go zlikwidować stosuje się różne metody chemiczne i mechaniczne, które mają za zadanie nie tylko oczyścić układ nawiewu ale przede wszystkim go odkazić. Jedną z najskuteczniejszych metod usuwania zapachu i walki z grzybami i bakteriami jest obecnie tzw. ozonowanie. Jest procesem bezinwazyjnym, bezpiecznym (brak środków chemicznych) ale przede wszystkim najskuteczniejszym. Ozon zapewnia całkowite odkażenie mikrobiologiczne a także skutecznie likwiduje dym papierosowy oraz zapachy zwierzęce. Zapach po ozonowaniu określa się jako „zapach po burzy”. Oznacza to wyraźnie wyczuwalną świeżość i czystość powietrza.


A jak postępować z parownikiem? 

Wilgotne ciepłe powietrze jest idealnym środowiskiem dla rozwoju bakterii, pleśni i zarodników grzybów, które powstają na powierzchni parownika układu klimatyzacji generując nieprzyjemne zapachy.
                   

  Zanieczyszczony parownik układu klimatyzacji generuje nieprzyjemny zapach. W przypadku bardzo mocno zanieczyszczonych parowników ich dezynfekcja ogólnie stosowanymi środkami może okazać się mało skuteczna. Zaleca się wtedy wykonanie mycia parownika połączonego z dezynfekcja kanałów wentylacyjnych. W wyniku zastosowania wysoce wydajnego środka chemicznego BG Frigi-Fresh® i odpowiednich technologii mycia można w sposób skuteczny dokonać eliminacji bakterii, pleśni i grzybów będących przyczyna nieprzyjemnych szkodliwych zapachów.

BG Frigi-Clean® szybko i skutecznie usuwana bakterie, pleśnie i grzyby przywracając wydajność chłodzenia oraz odświeża wnętrze pojazdu


Czy sprężarka również podlega okresowej konserwacji? 

Wilgoć to najgroźniejszy wróg układu klimatyzacji. Jedna kropla wilgoci, która nie może zostać wchłonięta przez substancję osuszającą może spowodować nieodwracalne uszkodzenia części układu klimatyzacji. Nawet niewielkie ilości wilgoci powodują korozję parownika, sprężarki, zwoji kondensatora oraz innych metalowych części. Okresowo przy obsłudze układu klimatyzacji zaleca się wykonanie konserwacji sprężarki poprzez zastosowanie środka BG Universal Frigi-Quiet® mającego ochronne działanie na elementy aluminiowe, zawory, instalacje i przewody metalowe. Zastosowanie preparatu wycisza pracę sprężarki i wydłuża eksploatację jej elementów działa ochronnie na elementy aluminiowe, zawory, instalacje i przewody metalowe, zawiera fluorescencyjny barwnik, który przy użyciu promieni UV pomaga w znalezieniu wycieków. Preparat jest kompatybilny ze wszystkimi sprężarkami, z czynnikami R-12, R-22, R-134a i CO2.  Zastosowanie preparatu pomoże zapobiec problemom z układem klimatyzacji. Spowoduje:
• wyciszenie pracy sprężarki i wydłuży eksploatację jej elementów,
• zredukuje koszty napraw,
• zapobiegnie korozji układu klimatyzacji,
• pomoże uniknąć kosztów napraw sprężarki,
• wydłuży żywotność sprężarki,
• pomoże zlokalizować ewentualne wycieki,
• jest kompatybilny z PAG i olejami mineralnymi.

źródło i więcej na: www.boma.pl 





Wiadomość z dnia: 04-03-2019

  • Goodride

  • Kleber

  • Nokian Tyres

  • Continental

  • Michelin

  • Pirelli

  • Hankook

  • Goodride

  • Powertrac

  • Falken

  • Kleber

  • Uniroyal

  • Riken

  • Barum

  • Dębica

  • Goodride

  • Hankook

  • Toyo

  • Pirelli