INFOLINIA: 32 204 98 00 MAIL: kontakt@opomarket.plw godzinach od 8.00 do 16.00 pon.-pt. Opomarket FLOTA - >>kliknij<<

Ceneo
Dlaczego opomarket?
Realizacja w 24h
Dostępność 200tys. opon
Przy zakupie min. 2 identycznych opon dostawa GRATIS
Opony premium CONTINENTAL - sprawdź naszą ofertę!

SZUKAJ OPONY WG ROZMIARU

Zakres cenowy

Zakres cenowy

SZUKAJ FELGI WG SAMOCHODU

ładuję

Aktualności

Program rządowy ”Mój elektryk”

Program rządowy ”Mój elektryk” na zakup nowego samochodu elektrycznego


12 lipca wystartował program rządowego dofinansowania dla samochodów elektrycznych o nazwie ”Mój Elektryk” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Osoby fizyczne, które będą chciały nabyć nowy samochód z napędem elektrycznym lub wodorowym mogą otrzymać nawet do 27 tysięcy złotych dopłaty, jeśli posiadają kartę dużej rodziny, natomiast klienci bez ww karty do 18,750 zł.

Dofinansowanie będzie możliwe do samochodów kategorii M1, których cena nie przekroczy 225 tysięcy złotych (limit ten nie obowiązuje dla rodzin z kartą dużej rodziny).

Wiceprezes NFOŚiGW, Artur Lorkowski poinformował, że przekazanie dopłat będzie odbywać się online przy zachowaniu minimum formalności i jak najbardziej uproszczonej formie. Dofinansowanie będzie realizowane na zasadzie refundacji – trzeba będzie przedstawić Fakturę zakupu.

Nabór wniosków od osób fizycznych potrwa do 30 września 2025 r., albo do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel czyli do 100mln ( na całość programu zostało przeznaczone 500mln zł – 400 mln jest przeznaczone na leasing dla firm). Należy jednak pamiętać, że w regulaminie dofinansowania jest jedno ”ale”. Musimy się zobowiązać, że nie sprzedamy samochodu w ciągu dwóch lat od daty zakupu, inaczej musimy się liczyć z tym, że będziemy zmuszeni do oddania w całości otrzymanego dofinansowania. Wnioski można składać poprzez stronę internetową: GWD.NFOSIGW.GOV.PL

My natomiast polecamy naszym klientom dobór odpowiednich jakościowo opon do samochodów elektrycznych, wzmocnionych - o odpowiednim indeksie nośności i prędkości - ponieważ samochody te przez swoją baterię, niejednokrotnie są o wiele cięższe i posiadają większy moment obrotowy a niżeli ich spalinowe odpowiedniki, przez co zużywają bieżnik o wiele szybciej.



Polecane opony letnie do przykładowego samochodu elektrycznego marki Nissan Leaf w rozmiarze 205/55r16

Continental Premium Contact 6 91V
Michelin Primacy 4 91V
Continental EcoContact6 91V

Rozmiar 215/50r17

Pirelli Cinturato P7 95W
Continental Premium Contact 6 95Y

Polecane opony letnie do przykładowego samochodu elektrycznego marki Renault ZOE w rozmiarze 185/65r15

Nokian Wetproof 88H
Continental EcoContact 6 88T
michelin Primacy 4

oraz opcjonalnie 205/45r17

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 88Y
Michelin Primacy 4 88H


Źródła:
https://www.money.pl/gospodarka/moj-elektryk-mozna-dostac-27-tys-zl-doplaty-do-samochodu-6660363306474048a.html
https://www.gov.pl/web/elektromobilnosc/o-programie#_ftn1
https://www.pit.pl/aktualnosci/nowy-program-moj-elektryk-rzadowe-doplaty-dla-osob-fizycznych-i-przedsiebiorcow-1005734

Wiadomość z dnia: 22-07-2021
Test opon letnich ADAC 2021 w rozmiarze 205/55 R16

Test opon letnich ADAC 2021 w rozmiarze 205/55 R16


Opony 205/55R16, niewątpliwie najpopularniejszy rozmiar opon na świecie, niejednokrotnie spędzają sen z powiek kierowców. Jaką markę opon wybrać? Jaki model opony? Które opony będą odpowiedniejsze na mokrą nawierzchnie, które cichsze? Na te i na inne pytania postaramy się Wam dziś udzielić odpowiedzi. Zaczynajmy!


Continental Premium Contact 6

Na pierwszy ogień zwycięzca rozmiaru 205/55r16z niemieckiego koncernu opon Continental Premium Contact 6. Opony dla samochodów z segmentu klasy średniej i premium, które charakteryzują się doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni, niskim oporem toczenia i świetnym odprowadzaniem wody. Doskonale niwelujące ryzyko wystąpienia aquaplaningu opony Continental, z minusów rozmiar 205/55r16 Premium Contact 6 ma nieco zwiększone zużycie paliwa względem konkurencji. Pomimo tego jest to opona letnia niesamowicie wszechstronna, nadająca się do ekonomicznej, spokojnej jazdy jak i dobrze sprawdzająca się przy agresywnej, sportowej jeździe.


Continental Semperit Speed-Life 3

Drugie miejsce przypadło Semperit Speed-Life 3, drugi model od koncernu Continental. Nieco gorzej radzi sobie z hamowaniem na mokrej nawierzni niż Continental Premium Contact 6. Pomimo tego podczas hamowania na suchej nawierzchni asfaltu cechuje się precyzyjnością hamowania nawet przy wysokich temperaturach. Zadowalająco przeszła testy podczas wystąpienia aquaplaningu, dlatego też ADAC uplasował 205/55r16 Semperit Speed-Life 3 na drugim miejscu rankingu.


Bridgestone Turanza T005

Trzecie miejsce zajmuje japońska marka opon Bridgestone z modelem Turanza T005. Imponująco wręcz radzi sobie z hamowaniem na suchej nawierzchni, dobrymi wynikami w sytuacji wystąpienia aquaplaningu, krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni, a co ważne cechuje się niskimi, aczkolwiek większymi niż poprzednicy, oporami toczenia w rozmiarze 205/55r16. Bridgestone Turanza T005 to opona o bardzo dobrym stosuneku ceny do jakości, wielokrotnie chwalona i doceniana przez kierowców.


Goodyear Efficientgrip Performance 2 oraz Hankook Ventus Prime 3 K125

Poza podium rozmiaru 205/55r16 znajdziemy również bardzo dobre opony letnie jak np. Goodyear Efficientgrip Performance 2. Chwalony za niski opór toczenia, krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni, zredukowany hałas i spalanie. Dzięki zastosowaniu nowej mieszanki wydłużono trwałość opony i dobrze radzi sobie w warunkach deszczowych.
Następnie Koreański Hankook Ventus Prime 3 K125, doskonale sprawdza się na suchej nawierzchni, nieco gorzej na mokrej. Pomimo tego otrzymał ocenę „zadowalającą”, chwalony za niskie zużycie paliwa i dobrą przyczepność.


Nokian Wetproof 205/55r16

Warto wspomnieć też o wschodzącej gwieździe praktycznie każdych testów, które szturmuje coraz lepszymi wynikami, bijąc na głowę niekiedy nawet topowe modele. Mowa tu o Finlandzkiej marce Nokian, a konkretnie o modelu Wetproof, który jest godnym następcą modelu Nokian Iline. Znakomite parametry kierowalności i krótka droga hamowania, na mokrej, deszczowej nawierzchni, dobra hamowności na suchej, ale niestety nieco zwiększona głośność - tak prezentuje się propozycja koncernu Nokian opony letniej w rozmiarze 205/55r16 Dodatkowo, specjalna mieszanka gumowa Aqua Hybrid, gwarantuje dobrą przyczepność i jednoczesne obniżenie spalania.


Uniroyal RainSport 5

W top 15 znalazło się też miejsce dla modelu Uniroyal RainSport 5, opony z średniej półki cenowej. Cechuje się dobrymi parametrami i stosunkowo krótkiej drodze hamowania na mokrej nawierzchni, dobrej przyczepności i kierowalności w deszczowe dni, ale niestety gorzej radzącą sobie na suchym asfalcie i o zwiększonej zużywalności.


Jesteś zainteresowany oponami w rozmiarze 205/55r16? Poznaj naszą ofertę opomarket! Opony letnie w rozmiarze 205/55r16
Bridgestone Turanza T005 w rozmiarze 205/55r16
Goodyear Efficientfrip Performance 2 w rozmiarze 205/55r16
Nokian Wetproof w rozmiarze 205/55r16
Uniroyal Rainsport 5 w rozmiarze 205/55r16
Continental Premium Contact 6 w rozmiarze 205/55r16



Źródło: Test ADAC 205/55r16.
Przeczytaj więcej na na: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/sommerreifen/205-55-r16/

Wiadomość z dnia: 14-07-2021
Wakacje samochodem – wszystko co należy wiedzieć

Wakacje samochodem – wszystko co należy wiedzieć

W dobie pandemii koronawirusa wielu ludzi obawia się dalekich lotów zagranicę, przebywania na lotnisku wśród tłumów, kolejki do odprawy paszportowej oraz spędzania czasu w samolocie między licznymi pasażerami samolotu. Dlatego też wielu z nas decyduje się na wakacyjny wyjazd swoim własnym środkiem transportu – samochodem. W Polsce na przestrzeni 20 lat jakość dróg stanowczo się poprawiła. Mamy już sieć autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic. Na autostradach istnieją automatyczne bramki, więc nie musimy stać w długich kolejkach w oczekiwaniu na skasowanie „bilecika”. Tak więc szybko pakujemy potrzebne bagaże, rower, często psa i wyruszamy. But w podłogę, okulary przeciwsłoneczne na oczach, klima na maksa, głośny ulubiony utwór, miła atmosfera no i mamy przepis na udany wyjazd. A po chwili okazuje się, że wyświetla się kontrolka ciśnienia kół, mamy zbyt niski stan oleju silnikowego, lub zwyczajnie przy wyższych prędkościach mamy zapewniony darmowy masaż rąk ponieważ <b<>całe auto się trzęsie od niewyważonych kół. A to tylko wierzchołek góry lodowej problemów, które mogą nas spotkać w trakcie wyjazdu wakacyjnego. No ale zacznijmy od początku….

Zanim zaczniemy nasz wakacyjny wyjazd…

Przed rozpoczęciem naszej podróży warto skierować się pojazdem do fachowca w celu sprawdzenia stanu technicznego auta. No bo co może nas spotkać na wakacjach gorszego niż zepsute auto w szczerym polu i brak zasięgu, aby zadzwonić po pomoc drogową? Dlatego też zalecamy aby przed swoim wyjazdem wakacyjnym zweryfikować kilka najistotniejszych podzespołów naszego pojazdu:
- stan opon – warto zacząć od tego elementu, ponieważ jest on jednym z najprostszych do zweryfikowania. Wystarczy kompresor i linijka, aby wiedzieć czy opony posiadają właściwą wartość ciśnienia i czy bieżnik ma wystarczającą wysokość. Dla zapominalskich – tabelę z ciśnieniami można znaleźć na słupku od kierowcy lub na wlewie paliwa. Minimalna wysokość bieżnika opon wynosi według prawa 1,6mm.
- poziom oleju silnikowego – bardzo ważny parametr dla naszego silnika. Zbyt mały poziom oleju zagwarantuje nam zły humor na wakacjach i drogą wizytę w serwisie na naprawie silnika.
- stan płynu hamulcowego – warto zweryfikować kiedy ostatnio w naszym samochodzie był on wymieniany. Stary płyn hamulcowy może skutkować gorszym stopniem hamowania i nerwowymi sytuacjami na drodze, dlatego zalecamy jego wymianę zgodnie z instrukcją pojazdu i zweryfikowanie jego jakości przed dłuższą podróżą.
- płyn do spryskiwaczy – często może być jednym z najważniejszych płynów w trakcie podróży, na równi z wodą. Kosztuje niewiele, a znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa podróży. Płyn do spryskiwaczy można kupić na każdej stacji benzynowej, większym supermarkecie lub w serwisie samochodowym. UWAGA! Spójrz na konsystencję płynu. Zanieczyszczony płyn do spryskiwaczy jakimiś drobinkami może zatkać kanały spryskiwaczy i wymusić na nas pobyt w serwisie.

Oczywiście poza zweryfikowaniem stanu technicznego naszego samochodu warto w niektórych przypadkach posiadać ze sobą kilka bardzo ważnych rzeczy w trakcie podróży: - apteczkę
- kamizelki odblaskowe dla podróżujących
- trójkąt
- litr oleju do silnika
- gaśnicę
- mały kompresor do kół
- lewarek
- klucz do kół
- prostownik
- wodę (często o tym zapominamy, a jednak w trakcie podróży należy się porządnie nawodnić)

Życzymy wszystkim kierowcom szerokości na drodze w trakcie podróży, miło spędzonych wakacji, a tym którzy dokonali zakupu w naszym sklepie radości i przyjemności z użytkowania „naszych” opon.



Wiadomość z dnia: 08-07-2021
Kiedy zmienić opony na zimowe?

Kiedy zmienić opony na zimę?

Ledwo zakończyliśmy sezon wymian opon na letnie (uff, było gorąco), a już teraz klienci pytają nas: Kiedy należy zmienić opony na zimowe? Obserwujemy, że z tygodnia na tydzień wpływa do nas coraz więcej zamówień na opony zimowe, a klienci już szykują zapas przed równie gorącym i napiętym na serwisach sezonem zimowym. Nic dziwnego, każdy powinien być przygotowany na zmianę pogody, a w naszym kraju lubi ona być bardzo nieprzewidywalna. A więc odpowiadamy! Kiedy zmienić opony letnie na zimowe? Szczegółowo wyjaśniamy dlaczego, a po co i jak to się ma do komfortu i bezpieczeństwa jazdy.

Wpierw słów kilka o oponowej mieszance.

Skład stosowanych mieszanek gumy w produkcji opon to ścisła tajemnica każdego koncernu. Na próżno szukać informacji o użytych przy produkcji materiałach i surowcach. Owszem, znajdziemy pobieżne informację - na przykład, że opona XYZ posiada w składzie kauczuk naturalny lub kauczuk syntetyczny, ale nie otrzymamy już informacji ile procentowo w składzie użyto wypełniacza np. krzemionki lub kredy. Cała budowa opony włącznie z jej mieszanką gumy to technologia, od której zależą osiągi opony - to na jak długim odcinku drogi zahamuje do zera, jak będzie głośna, jakie osiągnie topory toczenia. Dlatego też tajemnica produkcji opon jest tak pilnie strzeżona przez koncerny oponiarskie.

Opony letnie a zimowe różnica

Teraz, gdy już wiemy, że od mieszanki zależy tak dużo, wyjaśnijmy różnicę między mieszanką opony letniej a opony zimowej. Odpowiednia mieszanka gumy musi zapewniać optymalną elastyczność opony w trakcie jazdy. Opona letnia musi wytrzymać wysokie temperatury i do takich też użyta mieszanka jest przystosowana. W niskich temperaturach guma opony letniej twardnieje, opony letnie tracą swoje osiągi, nie odprowadzają odpowiednio wody spod czoła bieżnika, a jazda na nich staje się po prostu niebezpieczna. Przy dużych prędkościach wpadniemy w poślizg, z którego bardzo ciężko będzie nam wyprowadzić samochód. Z kolei opony zimowe są przystosowane do warunków zimowych, która nawet w minusowych temperaturach jest elastyczna i miękka ,dzięki czemu opona zimowa nie będzie ślizgać się na powierzchni pokrytej śniegiem. Opony zimowe tracą swoje właściwości w wysokich temperaturach, ponieważ mieszanka „zimówek” niebezpiecznie zmiękcza się, co powoduje, że opony na zakrętach zachowują się tak, jakby płynęły. Co więcej droga hamowania wydłuża się, ponieważ opony tracą przyczepność z drogą, a na nawierzchni pokrytej wodą bardzo szybko dochodzi do zjawiska aquaplaningu nawet przy płytkich kałużach. Z tych wszystkich względów bezapelacyjnie trzeba wymieniać opony zimowe i opony letnie co sezon. Jeżeli w Twojej głowie pojawi się pomysł jazdy w lecie na oponach zimowych, szybko wybij go sobie z głowy. Pamiętaj, że opony mają przede wszystkim zapewniać bezpieczeństwo jazdy, a opony zimowe w lecie na pewno nam go nie zagwarantują.

Jak odróżnić opony zimowe od letnich?

Dla zaznajomionej osoby z tematem nie jest to trudne wyzwanie. Wprawiony kierowca rozpozna opony zimowe lub opony letnie już przy pierwszym rzucie oka. Jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że nie jest to proste zadanie dla osoby, która z oponami nie ma za wiele wspólnego na co dzień. Bieżnik w oponach zimowych jest gęsto pokryty lamelami, które mają za zadanie maksymalnie wbić się w śnieg na drodze. Natomiast opony letnie tak gęstego rozmieszczenia rowków już nie mają. Wszystko dlatego, że opony letnie są projektowane z myślą o jak największych osiągach w warunkach letnich – na drodze pokrytej wodą z deszczu lub na mocno rozgrzanym asfalcie. Dlatego opony letnie zaprojektowane są w zdecydowanie mniejsza ilość rowków, a bieżnik jest bardziej „gładki”. Opona letnia ma zadanie uzyskać możliwie maksymalną i jednocześnie optymalną powierzchnię styku do drogi, zaś opony zimowe są postawione przed głównym zadaniem „wgryzania” się w śnieg.

Kiedy zmienić opony na zimę?

Zalecaną temperaturą wymiany opon zimowych jest temperatura 7 stopni. Poniżej ten temperatury mieszanka opony letniej staję się twarda, a powyżej mieszanka opony zimowej staję się bardziej miękka. Nie oznacza to jednak, że jeżeli temperatura w październiku będzie się wahać pomiędzy -4, a 10 stopni musimy wymieniać opony.To kiedy wyminić opony zależy od pogody, obserwujmy ją. Jeżeli jeździmy najczęściej w ciągu dnia, gdy temperatura osiąga maksymalny wskaźnik 10 stopni, zastosujmy się właśnie do niej. Natomiast jeżeli poruszamy się przede wszystkim w nocy, gdy termometr wskazuje już temperaturę 2 stopni – warto rozważyć jak najszybsza wymianę opon letnich na opony zimowe.

Kiedy kupować opony zimowe?

Chcesz ominąć długie kolejki w serwisie lub na infolinii? Opony zimowe możesz zakupić w każdej chwili – pamiętaj tylko o odpowiednich warunkach przechowywania opon, w zaciemnionym i suchym miejscu.

Czy opony zimowe są obowiązkowe w Polsce?

Nie, w Polsce wciąż ta kwestia nie została prawnie uregulowana, a zmiana na opony zimowe jest jedynie zalecana. Ale pamiętaj! Miej na uwadze bezpieczeństwo swoje jak i innych uczestników ruchu!

Wiadomość z dnia: 30-06-2021
Oznaczenia opon

Oznaczenia opon – wszystkie istotne informacje

Dowiedz się wszystkiego na temat oznaczeń występujących na oponach. Ciekawi Cię o czym dokładnie mówi rozmiar opony? Jak sprawdzić rok produkcji opon? oraz informację na temat homologacji opony? W poniższym artykule postaramy się rozwiać wszystkie wątpliwości.

Rozmiar

Rozmiar opon np. 205/55R16

205 – pierwsza liczba podana w rozmiarze opon wyraża szerokość opon w milimetrach.
55 – jest to profil opony mówiący o jej wysokości boku i jest przedstawiony jako procent z szerokości opony tak więc w przedstawionym przykładzie mamy do czynienia z 55% z szerokości 205 (205x0,55=112,75mm).
16 – jest to liczba cali obręczy na którą została wyprodukowana konkretna opona.
R – litera informująca, że opona posiada budowę radialną.

Indeks nośności

Indeks nośności opon

91indeks nośności informuje jaki maksymalny nacisk może przypadać na 1 oponę, w tym przypadku 91 informuje o dopuszczalnym nacisku 615kg. Zbyt mały indeks nośności może skutkować uszkodzeniem opon i zagrożeniem bezpieczeństwa w trakcie podróży.

Indeks nośności opon dostawczych

C – litera „C” znajdująca się za rozmiarem opony oznacza, że opona jest oponą dostawczą i posiada wzmocnioną strukturę wewnętrzną. Dzięki temu jej indeks nośności jest zdecydowanie większy niż zwykłej opony osobowej.

Indeks prędkości opon

V - indeks prędkości jest to indeks w postaci litery mówiący o zalecanej dopuszczalnej prędkości maksymalnej z jaką pojazd może się poruszać.

Najpopularniejsze indeksy prędkości przedstawia poniższa tabela:

Indeks prędkości Maksymalna prędkość (km/h)
Y 300
W 270
V 240
H 210
T 190
S 180
R 170

Data wyprodukowania opon

Oznaczenie opon
Data produkcji opon znajduje się na boku opony za numerem DOT opony i składa się z 4 cyfr. Dwie pierwsze przedstawiają tydzień wyprodukowania opon, a dwie kolejne rok produkcji opon.

Dodatkowe oznaczenie znajdujące się w numerze DOT.

Kierunek montażu opon
Pełny numer DOT składa się z szeregu cyfr i liczb oznaczających z jakiej fabryki opona pochodzi.
Insideoznaczenie na oponach informujące, że opony powinne zostać założone tą stroną od wewnętrznej strony pojazdu.
Outside - oznaczenie na oponie informujące, że opona powinna zostać założona tą stroną od zewnętrznej strony pojazdu.
Rotationoznaczenie na oponach informujące, w którym kierunku powinny się kręcić opony i jak powinny być założone na koło.
M+Soznaczenie na oponie informujące, że opona jest przystosowana do jazdy po śniegu i błocie.
FRoznaczenie na oponach informujące, że opony posiadają specjalną gumową warstwę na boku chroniącą przed uszkodzeniem felgi (tak zwany rant ochronny).
RF, RFT, RUN ON FLAT, SSR – oznaczenie, że opona posiada technologie, która pozwala na jazda bez powietrza w oponie.
XLoznaczenie opon posiadających wzmocnioną budowę i podwyższony indeks nośności.
Oznaczenie opon

Wiele opon klasy premium posiada specjalne homologacje pod konkretne marki pojazdów. Oznacza to, że taka opona dedytowana jest dla danej marki auta. Najczęściej dotyczy to aut klasy premium, wyróżniających się wysokimi osiągami takich jak: Porsche, Ferrari, Jaguar, BMW, Mercedes, Audi, Bentley. Najpopularniejsze homologacje i oznaczenia homologacji to:
(★)oznaczenie homologacji opon dla BMW.
MOoznaczenie homologacji opon dla Mercedesa.
AOoznaczenie homologacji opon dla Audi.
Boznaczenie homologacji opon dla Bentleya.
Joznaczenie homologacji opon dla Jaguara.
Foznaczenie homologacji opon dla Ferrari.
FIoznaczenie homologacji opon dla Fiata.
VWoznaczenie homologacji opon dla Volkswagena.
Pamiętajmy, że w większości pojazdów poruszających się po naszych drogach nie ma nakazu używania opon z homologacją. Natomiast są wyjątki takie jak np. Porsche, dla których obligatoryjnie należy używać opon z homologacją do Porsche!

Jak sprawdzić rok produkcji opon?

Dla wielu kierowców data produkcji opony jest kluczowym czynnikiem, według którego kierują się przy zakupie opon. Jest to niejako świętość, tak więc już często na początku stycznia klienci pytają czy sklep opon posiada tzw. świeże opony z bieżącego roku. Ale jeśli już chcemy dowiedzieć się, kiedy zostały wyprodukowane opony – jak sprawdzić rok produkcji opony?
Data produkcji opony jest umieszczona na jej boku zaraz za numerem DOT. Składa się z 4 cyfr – dwie pierwsze cyfry oznaczają tydzień produkcji opon, dwie następne cyfry oznaczają rok produkcji opon. Tak więc opona z oznaczeniem 1221 została wyprodukowana w 12 tygodniu 2021 roku.
W Polsce istnieje specjalna norma określająca „datę ważności” opon.
PN – C94300 „Ogumienie – pakowanie, przechowywanie i transport” – zgodnie z tą normą opony do 3 lat od daty produkcji mogą być traktowane jako zupełnie nowe opony i w żadnym stopniu nie tracą swoich właściwości. Natomiast producenci opon zalecają ich wymianę po upływie 10 lat od daty produkcji opon.

Wiadomość z dnia: 22-06-2021
Falken Azenis FK510 wygrywa test ADAC 2021 w kategorii indeksu prędkości Y (300km/h)

Tym razem ADAC zabrał się za stworzenie rankingu opon letnich do samochodów klasy średniej takich jak Audi A4 i Volkswagen Passat. Jednym z głównych czynników szczególnie branych pod uwagę w tym teście było hamowanie na mokrej nawierzchni.

W tej konkurencji bezapelacyjnie rywali zdeklasował Japoński producent opon Falken Azenis FK510 - Sumitomo Rubber Industries - który otrzymał nie tylko najwyższą notę w hamowaniu na mokrej i suchej nawierzchni, ale też zaskoczył pewnością i przyczepnością podczas pokonywania zakrętów.

Falken Azenis FK510 ma jeszcze jedną mocną stronę, jest oponą jedną z najcichszych opon w tym zestawieniu.

Na drugim miejscu testu opon znalazły się opony Continental PremiumContact 6, które dostały wysokie oceny w hamowaniu na suchej nawierzchni, natomiast na mokrej wypadły nieco gorzej, ale za to nadrabiają wysoką precyzją prowadzenia.


Trzecie miejsce w rankingu oponzajęły opony Kumho Ecsta PS71, odznaczające się dobrymi właściwościami podczas występowania aquaplanningu. Na mokrej nawierzchni radzi sobie całkiem dobrze, natomiast ma nieco dłuższą od poprzedników drogę hamowania na suchej nawierzchni.


Czwarte miejsce testu opon ADAC zajęły opony Bridgestone Turanza T005. Mocnymi stronami tej opony jest krótka droga hamowania na suchej nawierzchni. Na mokrej otrzymała ocenę zadowalającą, ale niestety opona zużywa się szybciej.

Azenis FK510


Następnie, piąte miejsce w rankingu opon uklasowały się opony Michelin Primacy 4. Niestety opona traci punkty podczas wystąpienia aquaplaningu i ma dłuższą drogę hamowania na mokrej nawierzchni, ale nadrabia osiągami hamowania na suchej nawierzchni oraz zastosowaniem mieszanki, która zwiększa trwałość i przebiegi.
Warto wspomnieć też o oponach Dunlop Sport Maxx RT2, które oferują bardzo dobre wyniki na suchej nawierzchni i precyzyjnością prowadzenia samochodu. Niestety w teście opon producentów premium ADAC wykazały ten sam problem hamowania na mokrej jak Michelin Primacy 4.

W opinii użytkowników Falken Azenis FK510 zbiera wysokie oceny i jest oponą która pewnie się prowadzi na drodze w czasie deszczu. Daje poczucie bezpieczeństwa i stabilności podczas jazdy, tak więc zasłużenie zdobyła pierwsze miejsce podczas testu opon prowadzonym przez ADAC.

Azenis FK510

Zachęcamy do sprawdzenia naszej oferty:

Opony letnie Falken Azenis FK510

Sprawdź test opon letnich przeprowadzony przez ADAC, jednego z największych testerów opon na świecie:
Źródło: Tesy opon letnich ADAC

Wiadomość z dnia: 15-06-2021
Opony całoroczne a sezonowe

Opony całoroczne a sezonowe wszystko co musisz wiedzieć


Opony całoroczne zyskują na coraz większej popularności w Polsce. Głównym powodem są delikatne zimy (a wręcz ich brak) oraz fakt, że mamy coraz mniej czasu na takie czynności jak wizyta w serwisie na sezonowej wymianie opon. Zazwyczaj trwa to od 30min do nawet 1 godziny. Dużo, niedużo, ale oszczędność kilkudziesięciu do kilkuset złotych dwa razy w roku może podreperować domowy budżet. Stąd też w naszym sklepie coraz częściej spotykamy się z zapytaniem o opony całoroczne. Zauważyliśmy, że wielu klientów dokonuje swoich decyzji zakupowych nieświadomie. Są one dyktowane chwilą impulsu, aktualną modą i dyskusją z sąsiadem zachwalającym jakiś konkretny produkt. Niestety ostatecznie taka nieświadoma osoba nie jest zadowolona z podjętej decyzji zakupowej – reklamuje produkt lub zwyczajnie wyrzuca go i przekazuje znajomym jak bardzo dana marka jest kiepska. Stąd też w poniższym artykule śpieszymy z odpowiedzią na kilka nurtujących Was kwestii na temat opon całorocznych.

Opony całoroczne wady i zalety


Dokonując wyboru rodzaju opon do naszego samochodu powinniśmy świadomie podejmować swoją decyzję. Jak wszystko w życiu wybór opony całorocznej lub sezonowej ma swoje wady i zalety. Tak jak już pisaliśmy w akapicie powyżej opony sezonowe wymagają od kierowcy zmiany w zależności od aury i temperatury panującej na zewnątrz. Opona całoroczna nie wymaga tego od nas. Ze względu na swoją budowę bieżnika i mieszankę opony całoroczne jak sama nazwa wskazuje możemy używać cały rok. No ale jak całe życie tak i kwestia opon całorocznych to nie jest taka sielanka i wbrew opinii wielu kierowców zakup opony wielosezonowej nie zapewnia nam pozbycia się problemu wizyty w serwisie. Tak, czasem jest to konieczne ale o tym za chwilę, bo najważniejszą kwestią jaką należy poruszyć w temacie opon całorocznych jest ich użytkowanie w zróżnicowanych warunkach. O ile takie opony całkiem nieźle sprawdzają się w przypadku warunków wiosenno-jesiennych o tyle zimą kiedy za oknem widać śnieg i panuje -10°C opony całoroczne raczej sobie nie poradzą. Ze względu na swoją mimo wszystko letnią mieszankę i o wiele mniejszą liczbę nacięć na bieżniku aniżeli na oponie zimowej, opony całoroczne mogą się po prostu ślizgać. W kwestii wysokich temperatur również sprawa nie wygląda lepiej. Opona całoroczna na suchym asfalcie jest o wiele głośniejsza od opony letniej. Duże przestrzenie pomiędzy rowkami i dodatkowe nacięcia mogą zmniejszać stabilność pojazdu przy większych prędkościach. Dodatkowo ze względu na swoją konstrukcję bieżnika opona całoroczna szybciej się zużywa. Wszystko poprzez generowany większy opór toczenia. Efektem tego jest mniejszy przebieg w porównaniu do kompletu opon sezonowych oraz możliwe większe spalanie. No i wracając do kwestii wizyty w serwisie. Warto kontrolować ciśnienie w kołach, ponieważ jest to jedna z przyczyn ich szybszego i nierównomiernego zużycia. Można to zrobić na każdej stacji paliw, poprzez komputer pokładowy pojazdu, lub w każdym serwisie samochodowym.

Opony całoroczne jak rozpoznać


Bardzo często nasi klienci pytają nas: jak rozpoznać czy dana opona jest całoroczna, letnia, czy zimowa? Niestety osoba która dokonuje zakupu raz na 3-4 lata i nie obraca się w kręgu opon, ich bieżników i oznaczeń nie jest często w stanie jednoznaczne określić do której grupy asortymentu należy konkretny model. Natomiast opony całoroczne posiadają kilka specyficznych cech dzięki którym można w łatwy sposób zweryfikować ich specyfikację. Po pierwsze opona całoroczna musi posiadać oznaczenie M+S. Oznaczenie to świadczy że opona posiada odpowiednie właściwości na błoto i śnieg. Ale uwaga – symbol M+S wcale nie oznacza że opona spełnia normy zimowe. Symbol ten świadczy jedynie o fakcie, że konstrukcja i mieszanka opony jest w zimowych warunkach lepsza od standardowej opony. Symbol świadczący o fakcie posiadania właściwości do jazdy po śniegu i zmarzniętych drogach jest oznaczony jako 3PMSF. Symbol ten jest nadawany przez specjalny organ Unii Europejskiej i jest niejako gwarancją że dana opona nadaje się w pełni do jazdy zimą. Obecnie dużo łatwiej jest rozpoznać czy dany model spełnia oczekiwane przez nas normy ponieważ od niedawna symbole M+S i 3PMSF muszą mieścić się na etykiecie produktu.

Jakie opony całoroczne wybrać


Problematyka doboru opon jest powszechna, nawet wśród wielu serwisów samochodowych i wulkanizacji. Im więcej „fachowców” tym więcej opinii, często bardzo skrajnych wobec siebie. Tym bardziej trudny wydaje się dobór opon całorocznych. Moda na opony całoroczne jest stosunkowo od niedawna. Stąd też wielu specjalistów nie jest w stanie określić czy są one konkretnemu kierowcy przydatne, a co dopiero wybrać z nim odpowiedni model w oparciu o jego styl jazdy, moc auta, rodzaje tras itd. A każdy konsument powinien być świadomy, że odpowiedni dobór opon zagwarantuje mu bezpieczeństwo i radość z jazdy. Dlatego jako firma działająca na rynku opon od ponad 30 lat zawsze staramy się dobrać dany model pod styl jazdy konkretnego kierowcy i często najważniejszy dla wielu osób aspekt – konkretny budżet możliwy do wykorzystania na taki zakup. Tak więc należy mieć świadomość, że często to właśnie budżet jest głównym wyznacznikiem co kierowca wybierze i dlatego nie można jednoznacznie powiedzieć, że najlepszą oponą jest model X lub Y. Bo tak nie jest. Oczywiście opony klasy premium takie jak Michelin CrossClimate +, Goodyear Vector4Season czy Pirelli Scorpion Verde AllSeason zdecydowanie lepiej będą sprawować się w zimowych warunkach, lepiej będą „wgryzać się” w śnieg i błoto pośniegowe i oczywiście będą w stanie wykonać dłuższy przebieg do pełnego zużycia. Dlatego jako specjaliści w dziedzinie opon zawsze powtarzamy klientom: zaoszczędzenie na oponie całorocznej to tylko pozory, koniec końców droższa opona zagwarantuje nam większe bezpieczeństwo i pewność prowadzenia auta. Nie oznacza to, że sprzedajemy tylko i wyłącznie opony klasy premium. W swojej ofercie posiadamy szereg bardzo dobrych opon klasy budżetowej czy też średniej takich jak: Kleber, Firestone, Barum oraz Goodride. Na nich również da się bezpiecznie podróżować przez cały rok!

Opony całoroczne w lecie


Okres letni to niewątpliwie czas rozluźnienia. Zbliżające się wakacje, wysoka temperatura sprzyjająca piknikom, grillom i spotkaniom ze znajomymi to niewątpliwie czas gdy żaden z nas nie zastanawia się jak konkretna opona całoroczna sprawdzi się w okresie wzmożonych upałów. A to niestety nie wygląda tak kolorowo jak by się mogło nam wydawać. Specjalna budowa bieżnika opony całorocznej posiadająca szersze rowki pomiędzy blokami bieżnika oraz większa liczbę nacięć powoduje zdecydowanie większe opory toczenia i gorsza stabilność w szybkich zakrętach. Dodatkowo zbudowany w taki sposób wzór bieżnika stanowi dodatkową barierę w odprowadzaniu wody. W ten sposób opony całoroczne są mimo wszystko bardziej podatne na zjawisko aquaplaningu w porównaniu do swoich letnich odpowiedników. Większe opory toczenia to również zdecydowanie większe spalanie paliwa przez samochód oraz zwiększone zużycie opony. Nagrzana guma zwiększa swoje walory trakcyjne kosztem przebiegu i żywotności.

Opony całoroczne w zimie


Zima w Polsce od pewnego czasu potrafi zrobić nam spore niespodzianki. W jednym roku mamy drogi zasypane śniegiem, oblodzone drogi i siarczysty mróz. W następnym roku jest zima kalendarzowa a temperatury bardziej jesienne. Stąd też przekonanie kierowców do opon całorocznych z roku na rok wzrasta. Niestety bardzo często nie zdają sobie oni sprawy, jak opona całoroczna zachowuje się w czasie prawdziwych warunków zimowych. A fakty są takie, że niestety ale przy zalegającym śniegu na drodze, lub zamarzniętej górnej warstwie asfaltu opony całoroczne nie zdadzą egzaminu. Każdy kierowca powinien mieć świadomość, że tak naprawdę „wielosezony” są dobrym wyborem dla osoby podróżującej w większości po mieście. W mieście każdego dnia pługi i solarki usuną śnieg z drogi i można wtedy cieszyć się czarnym asfaltem. Pamiętajmy: coś co jest do wszystkiego nigdy nie będzie tak dobre jak wyspecjalizowany produkt. Tak więc opona całoroczna nigdy nie dorówna osiągamy oponom sezonowym stworzonym pod warunki letnie czy zimowe.

Gdzie kupić opony całoroczne?


Obecnie praktycznie każdy serwis samochodowy posiada w swojej ofercie opony całoroczne. Jeżeli nie jesteśmy pewni jaki rozmiar jest odpowiedni do naszego auta, radzimy skontaktować się z serwisem. Oczywiście zazwyczaj serwisant będzie starać się nas przekonać, że opony całoroczne to zło, że będą się ślizgać i ogólnie nigdy z nich nie będziemy zadowoleni. Natomiast tak jak pisaliśmy w akapicie wyżej, jest to półprawda i wszystko zależy po jakich drogach będziemy się poruszać. Alternatywą dla zakupu opon w serwisie samochodowym jest sklep internetowy Opomarket.pl posiadający w swojej ofercie całą gamę opon całorocznych w świetnych cenach. Można tu wybrać odpowiedni rozmiar, przeczytać charakterystykę produktu, sprawdzić aktualną cenę i przeczytać opinie innych kierowców. Jeżeli posiadamy dylemat czy dany model będzie odpowiedni dla nas, na infolinii specjalista pomoże nam rozwiać wszelkie wątpliwości. Dodatkowo dokonując zakupu można wybrać od razu najbliższy serwis do którego sklep internetowy wyśle opony. Wszystko będzie przeprowadzony w sposób szybki i tani. Bez dotykania produktu i zbędnego wożenia.

Opony całoroczne opinie


Opinie na temat opon całorocznych są bardzo zróżnicowane. Jedni kierowcy nie chcą już nawet słyszeć o sezonowej wymianie opon. Jeżdżą na oponach całorocznych i uważają je za swój najlepszy wybór. Inni kierowcy uważają, że jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. I w pewnym sensie obie grupy użytkowników dróg mają rację. Wszystko zależy gdzie mieszkamy i gdzie będziemy poruszać się naszym autem. Należy uświadomić sobie, że opony całoroczne są coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Producenci prześcigają się między sobą który stworzy lepszy produkt w tym segmencie – bo po prostu jest niesamowita moda na opony całoroczne. Dlatego zdecydowana większość użytkowników „wielosezonówek” jest z nich zadowolona. Czy owa moda przeminie? To chyba zależy od naszego klimatu. Jeżeli wciąż będzie się ocieplać to możemy spodziewać się, że dołączymy do Hiszpanii, Francji i Włoch gdzie poza terenami górskimi większość kierowców używa opon całorocznych. Natomiast jeżeli zima znowu zaskoczy drogowców to prędzej czy później czas opon całorocznych przeminie.

Najpopularniejsze opony całoroczne


Do najpopularniejszych opon całorocznych możemy zaliczyć:
Goodride Z401 który znajdziesz pod adresem: Z-401
Michelin CrossClimate+ który znajdziesz pod adresem: CrossClimate+
Riken All Season który znajdziesz pod adresem:All Season
Goodyear Vector 4SEASONS który znajdziesz pod adresem: Vector 4SEASONS

Wiadomość z dnia: 07-06-2021
Dunlop Sport Maxx RT2 - Dlaczego warto

Sportowa opona dla sportowych osiągów


Od 2016 godnie zastępuje swojego poprzednika Sport Maxx RT, oponę wielokrotnie nagradzaną i chwaloną za bardzo dobrą przyczepność i trakcję. W najnowszym modelu Sport Maxx RT2 dopracowano jeszcze mocniej precyzję kierowania. Krótszy czas hamowania, zwiększona przyczepność do nawierzchni przy wysokich prędkościach, a także lepsza trakcja – takie były założenia i główne cele podczas projektowania drugiego modelu Sport Maxx RT. Po upływie 5 lat wiemy, że Dunlop sprostał oczekiwaniom kierowców samochodów sportowych.

RT2 to opona o ultra wysokich osiągach, która pod względem przyczepności i precyzji prowadzenia znakomicie radzi sobie w trudnych warunkach na drodze. Bieżnik o asymetrycznym kształcie charakteryzuje się doskonałą stabilnością jazdy i precyzją kierowania, świetną przyczepnością i krótką drogą hamowania na suchej i mokrej nawierzchni.

Producent zapewnia, że dzięki masywnym blokom barkowym po zewnętrznej stronie, opona zachowuje optymalną sztywność profilu. Oznacza to, że bieżnik ma zwiększony kontakt z nawierzchnią, a opona zachowuje się stabilniej podczas jazdy z dużą prędkością, oraz lepiej przenosi moc z kół na drogę.

W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, RT2 zostało wyposażone w zwężające się bloki bieżnika, które są rozmieszczone na całej szerokości czoła opony, co znacznie skraca drogę hamowania w porównaniu do modelu RT. Warto wspomnieć, że producent do produkcji Sport Maxx RT2 zastosował specjalną mieszankę polimerową, dzięki czemu opona lepiej dopasowuje się do mikrostruktury nawierzchni i zapewnia zwiększoną przyczepność jednocześnie na mokrej jak i suchej nawierzchni. Konstrukcja szkieletowa o wysokiej wytrzymałości powoduje równomierne rozłożenie nacisku w miejscu styku opony z nawierzchnią – optymalizując przyczepność w zakrętach.

Pomimo upływu 5 lat od premiery modelu marki Dunlop, w teście rozmiaru 225/50 R17 przeprowadzonym przez ADAC w lutym 2021, Sport Maxx RT2 zajął 6 miejsce z 17 testowanych opon letnich z najwyższymi notami hamowania na suchej nawierzchni. Warto wspomnieć, że opona Dunlop konkurowała z flagowymi modelami znanych koncernów takimi jak Falken Azenis FK510, Continental PremiumContakt 6 czy Bridgestone Turanza T005. 5 miejsce zajęła opona Primacy 4 marki Michelin, która jako jedyna wyprzedziła pod względem oceny hamowania na suchej nawierzchni Sport Maxx RT2.


W 1888 roku swoją historię istnienia firma Dunlop rozpoczęła od produkcji opony na trójkołowy rower. John Boyd Dunlop podczas zabawy z synem, zauważył, że opony na jakich jeździł chłopiec nie odznaczały się zbytnią stabilnością i przyczepnością. Dunlop owinął jego koła warstwami gumy, które następnie skleił ze sobą i nadmuchał. John wtedy jeszcze nie wiedział, że stworzył pierwszą oponę pneumatyczną, a raczej jej prototyp. Rok później, w wyścigu rowerowym pokonał wszystkich swoich rywali dzięki pierwszej oponie pneumatycznej. Po tym wydarzeniu zrozumiał, że musi opatentować swój wynalazek. I tak oto w 1890 roku Dunlop otworzył swoją pierwsza fabrykę w Dublinie w Irlandii pod szyldem Dunlop Pneumatic Tire Co. Ltd. W przeciągu 20 lat firma rozrosła się na tyle, by uzyskać status światowej. Dziś firma Dunlop jest częścią koncernu Goodyear Tire and Rubber Company, którzy w swoim portfolio posiadają takie marki jak Goodyear, Dębica, Sava i Fulda.



Dunlop Sport Maxx RT2


Wiadomość z dnia: 25-05-2021
Testy opon przeznaczonych do sportowej jazdy w rozmiarze 235/35R19

AutoBild przeprowadził test opon do kompaktów o dużej mocy silnika.

Opony do jazdy z zacięciem sportowym są nie tylko wizualnie atrakcyjne, ale też kładą bardzo duży nacisk na bezpieczeństwo przy jednoczesnym zachowaniu dynamicznej jazdy i wysokich osiągów.
Dobrze dopasowana opona sportowa to nie tylko czysta przyjemność z prowadzenia samochodu, to także komfort jazdy i poczucie pewności na drodze.
Niektórzy producenci powoli zbliżają się do liderów w tej kategorii, prześcigają się w coraz to lepszych oferowanych technologiach i osiągach, ale nie od dziś wiadomo, że w klasie sportowej wiodą prym opony spod szyldu Michelin , Pirelli czy też Bridgestone.

W testach AutoBild 2021 brały udział różne marki, ale to właśnie Michelin Sport 4S zdeklasował konkurencję najkrótszą drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni oraz niskim oporem toczenia.
Na drugim miejscu - Bridgestone Potenza Sport, który odznacza się świetnym prowadzeniem na suchej nawierzchni oraz krótką drogą hamowania na mokrej. Jest tylko nieznacznie głośniejszy niż zwycięzca- Michelin.
Podium zamyka Continental Sport Contact 6, który oprócz bezpieczeństwa w prowadzeniu i bardzo dobrych właściwościach hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, jest stosunkowo cichą oponą, która posiada niski opór toczenia.

Zaraz za podium mamy też opony Pirelli model P Zero PZ4 , którego mocnymi stronami jest pewność jazdy na mokrej i suchej nawierzchni, wysoka przyczepność do podłoża oraz krótka droga hamowania na suchej nawierzchni. Jedynym minusem na który wskazuje AutoBild jest zwiększony względem konkurencji opór toczenia. 

Warto wspomnieć też o innych modelach które może nie znalazły się na podium ale oferują naprawdę dobrą jakość i dobre osiągi w stosunku do ceny, są to kolejno: 5 miejsce ( ex aequo z Vredestein Ultrac Vorti) Hankook Ventus S1 evo3 o bardzo dobrej odporności na aquaplaning oraz prowadzeniu po mokrej powierzchni, następnie Dunlop Sport Maxx RT2 wyróżniony za stabilne prowadzenie na mokrej i suchej powierzchni z nieco dłuższym hamowaniem na mokrej nawierzchni ale z bardzo dobrymi parametrami chroniącymi od aquaplaningu.

Wszystkie przedstawione przez nas opony posiadają swoje mocne i słabe strony, z pewnością są one topowymi produktami ze swojej klasy, natomiast pamiętajmy, opona sportowa mimo, że jest stworzona do dynamicznej, szybkiej jazdy i jak najbardziej jest też testowana pod kątem bezpieczeństwa przy „wysokich obciażeniach” naszych samochodów, to my ludzie odpowiadamy w największym stopniu za bezpieczeństwo na drogach i czasem warto, nawet na sportowych oponach, ściągnąć nogę z gazu.


Opony Pilot Sport 4 kupisz tutaj
Pilot Sport 4S


Źródło: https://www.autobild.de/artikel/sommerreifen-test-2021-235-35-r-19-19506299.html

Wiadomość z dnia: 20-05-2021
Nowe etykiety na oponach? Co się zmieniło?

W maju 2021 wprowadzona została nowa unijna etykieta dla opon.

 

Jej celem jest zapewnienie Konsumentom lepszych informacji na temat wybranych właściwości ogumienia.

Na nowej etykiecie uproszczono klasyfikację oporów toczenia i skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni, podczas gdy poziom hałasu wskaże liczba decybeli i litery A, B lub C. Użytkownicy końcowi będą mogli uzyskać dostęp do dodatkowych informacji o wybranej przez siebie oponie w bazie danych EPREL, skanując kod QR na etykiecie.

Link do takiej bazy umieścimy dla każdego produktu również w Opomarket. Kolejna nowość to dwa piktogramy, które wskazują, czy jest to opona samochodowa z przyczepnością na zaśnieżonej nawierzchni odpowiadającą unijnym normom homologacji dla danego typu, oznaczana wcześniej symbolem płatka śniegu, i/lub opona bez kolców, która oferuje przyczepność na lodzie zgodnie z nową normą ISO.
 
Wprowadzone nowe etykiety na opony zmieniły się następująco względem poprzednika:

Klasy A-C bez zmian. W przypadku opon C1 (osobowe) i C2 (dostawcze) te, które wcześniej miały klasę E w zakresie oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, zostaną przypisane do klasy D, która była wcześniej niewykorzystywana (żadna opona nie miała etykiety D). Te natomiast, które wcześniej oznakowane były jako F i G zostaną przypisane do klasy E. Dzięki temu etykieta będzie jaśniejsza i łatwiejsza do interpretacji.

 
Dodatkowo na etykietach zimowych pojawią się oznaczenia zimowe, których wcześniej na etykietach nie było (poruszyliśmy temat wyżej, więcej o tym napiszemy bliżej sezonu zimowego).



nowe etykiety na oponach


Wiadomość z dnia: 14-05-2021
Kryteria doboru opon - czym się kierować?

jakie wybrać opony?


Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego radzi każdemu kierowcy, aby przy wyborze opon dla swojego samochodu kierować się zasadą 3P:
1. PORZĄDNE OPONY
2. PRAWIDŁOWE WARTOŚCI CIŚNIENIA W KOŁACH
3. PROFESJONALNY SERWIS WYMIANY OPON
No dobrze, ale pewnie wielu czytelników tego artykułu zapyta – co to w zasadzie wszystko znaczy? Czym charakteryzuje się porządna opona, jakie jest właściwe ciśnienie kół i czym powinien objawiać się profesjonalizm mojego serwisu samochodowego? Śpieszymy z odpowiedziami! Porządne opony to produkty nowe, nienoszące znamion użytkowania. Powinny charakteryzować się dobrą jakością, przystępnymi parametrami efektywności paliwowej i odprowadzania wody oraz najlepiej pochodzić od renomowanego producenta. Stwierdzenie „renomowany producent” wcale nie oznacza, że produkt ten musi pochodzić z europejskiej fabryki. Na świecie jest wielu producentów, których produkty wcale nie ustępują parametrami swoim europejskim odpowiednikom. No właśnie…. W takim razie jak wybrać ten model odpowiedni moim oczekiwaniom, i pasujący do mojego stylu jazdy? Warto zagłębić się w portale producentów opon. Zazwyczaj można je znaleźć wpisując w wyszukiwarkę frazę np. opony Goodyear, opony Michelin, opony Goodride. Na stronach producenta lub też dystrybutora znajdziemy komplet informacji o danym produkcie. Dowiemy się czy dany model opony jest polecany do sportowego auta na tor wyścigowy (tak takie opony też występują często w regularnej sprzedaży), czy też może kupując wybrany model możemy się cieszyć komfortem i spokojem w czasie jazdy ponieważ opona posiada wkładkę wyciszającą i jest przeznaczona do luksusowej limuzyny. Tak więc uświadomienie sobie czego tak de facto oczekuję od opony stanowi jeden z podstawowych parametrów jej doboru.

Kolejnym czynnik który należy brać pod uwagę wybierając opony do swojego samochodu jest długość gwarancji dla danej marki. Dobre opony renomowanych europejskich producentów posiadają zazwyczaj dość długi okres gwarancji np. 7 lat Continental, 5 lat Michelin. Nawet zdarzają się przypadki, że produkty azjatyckich producentów posiadają dłuższy okres gwarancji. Przykładem są tu opony Goodride na które udzielony jest 5-letni okres gwarancji. Czemu okres gwarancji może być takim wyznacznikiem jakości? Po pierwsze – dłuższy okres gwarancji to dłuższe poczucie bezpieczeństwa kierowcy, że jeżeli tylko w produkcie wystąpi wada fabryczna, mogę powołać się na obejmującą go gwarancję. Po drugie – dłuższy okres gwarancji świadczy, że producent danej opony jest przekonany o jej doskonałej jakości i nie powinny wystąpić komplikacje w trakcie jej użytkowania. Warto zaznaczyć, że dokonując wyboru odpowiedniego produktu nigdy nie powinniśmy kierować się datą produkcji. Potwierdzają to ostatnio przeprowadzone testy opony z roku 2018 i z roku 2020. Jakie były wyniki? Możecie o tym przeczytać w naszym poprzednim artykule który znajduje się pod linkiem: https://www.opomarket.pl/n133,prawidlowe-magazynowanie-opon-ma-znaczenie-polski-zwiazek-przemyslu-oponiarskiego-sprawdzil-wplyw-wieku-i-magazynowania-opon-na-ich-jakosc-wyniki-wielu-zaskocza.html
Jak zaznacza Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego numer DOT jest jedynie częścią kodu identyfikacji produktowej, który zawiera dane o fabryce w której produkt został wyprodukowany oraz partii produkcyjnej. Nic więcej. Dodatkowo jak zaznacza Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego przytaczanie jakiejkolwiek innej wartości dla numeru DOT jest tylko i wyłącznie mylnym postrzeganiem tej informacji. Należy zaznaczyć, że nie zaleca się kupowania produktów używanych. Powodem jest prosty fakt. Z pozoru nieuszkodzona opona, po założeniu na felgę i napompowaniu może okazać się zwykłym bublem. Może mieć uszkodzoną strukturę wewnętrzną, uszkodzoną stopkę lub zbyt niski bieżnik. Efektem jest utrata właściwości jezdnych, wyższy aquaplaning, a nawet brak możliwości wyważenia takiego produktu. Pamiętajmy, nigdy nie dowiemy się co opona używana „przeżyła w swoim życiu”, w ile dziur wjechała, oraz czy nie była przegrzewana poprzez przeładowanie pojazdu oraz zbyt niskie ciśnienie w kołach.

Drugą składową zasady 3P jest prawidłowe ciśnienie. Weryfikacja stanu ciśnienia w kołach jest niezwykle istotna dla prawidłowego zużycia opon. Dodatkowo należy pamiętać, że nawet kupując najnowszy produkt klasy premium, bez zachowania należytych wartości ciśnienia w kołach nigdy nie wykorzystamy jego potencjału w 100%. Co więcej, użytkowanie opon z nieprawidłową wartością ciśnienia przyśpiesza ich zużycie nawet 3 – krotnie. Dodatkowo niedopompowane o 0,5 bara koła wytwarzają hałas nawet o 3 dB większy w stosunku do kół z prawidłowym ciśnieniem opon. Nieprawidłowe ciśnienie kół wydłuża również drogę hamowania: niedobór 0,5 bara to około 4m większa droga hamowania.

No i ostatni element zasady 3P. Profesjonalny serwis w którym wymienimy opony. Kiedy już zdecydowaliśmy się na zakup naszych upatrzonych opon, często posiadających najnowocześniejsze technologie, doskonałe etykiety i wyprodukowana przez renomowanego producenta powinniśmy świadomie wybrać odpowiedni serwis samochodowy który wymieni nam nowe opony. Z pozoru usługa wymiany opon to mało skomplikowana czynność. Nic mylnego! Pamiętajmy: aby móc cieszyć się jazdą na nowo zakupionych oponach usługa wymiany powinna być wykonana z zachowaniem najwyższych standardów. Felga umyta, zawory wymienione jeżeli jest taka możliwość, koła wyważone na poprawnie skalibrowanej maszynie. Dodatkowo przy wymianie opon fachowy warsztat powinien zwrócić uwagę na stan klocków i tarcz hamulcowych. Dzięki temu kierowca może cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem nowo zakupionych opon oraz wykorzystaniem 100% ich potencjału.

*Źródło: https://pzpo.org.pl/aktualnosci/szukasz-nowych-opon-przeczytaj-te-porady.html

Wiadomość z dnia: 10-05-2021
Prawidłowe magazynowanie opon ma znaczenie! Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego sprawdził wpływ wieku i magazynowania opon na ich jakość – wyniki wielu zaskoczą…

Przez ostatnie kilka lat wiedza na temat opon wśród polskich kierowców znacząco wzrosła. Powszechny dostęp do internetu, szeroka gama dostępnych produktów oraz auta posiadające coraz to wyższe osiągi spowodowało, że dobór opon do pojazdu stał się ważnym elementem eksploatacji auta.
Obecnie opony posiadają 3 parametry na etykiecie obrazujące ich jakość i możliwości w czasie jazdy: - parametr oporów toczenia (G najgorszy, A najlepszy) - parametr odprowadzania wody (G najgorszy, A najlepszy) - ilość decybeli generowanych w czasie jazdy
Są to parametry określane przez producentów opon. Każda opona wprowadzona do obrotu na terenie Unii Europejskiej musi być sklasyfikowana według tych parametrów.
Natomiast obserwując zachowania klientów korzystających z oferty naszego sklepu Opomarket.pl bardzo często zauważamy jeszcze jeden parametr – w opinii wielu osób najważniejszy- niezwykle istotny, o ile nie najistotniejszy w ich opinii, a mianowicie DOT opony. DOT (Department of Transportation) to oznaczenie na boku opony składające się z szeregu cyfr i liter i określające kiedy i gdzie została wyprodukowana dana opona. O ile miejsce wyprodukowania opony jest zaszyfrowane i bardzo trudno jest zidentyfikować konkretną fabrykę w której powstała opona, o tyle datę jej wyprodukowania można zweryfikować bardzo łatwo. Informacja ta służy później producentowi do łatwego zidentyfikowania serii w której opony były produkowane. Może się to przydać mu np. w przypadku większej liczby reklamacji na konkretną partię produktów. Dzięki informacji zawartym w DOT w szybki sposób błędne parametry na linii produkcyjnej mogą zostać skorygowane, a opony znowu wytwarzane z zachowaniem najwyższej jakości i precyzji wykonania.

No ale jaki to ma wpływ na zwykłego użytkownika auta?
Żaden. Wielu teraz pewnie pomyśli – co oni piszą. Przecież wszyscy których znam pierwsze co robią to sprawdzają datę produkcji opon. No i tu właśnie z wyjaśnieniami nadchodzi PZPO (Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego)…
PZPO zlecił TÜV SÜD przeprowadzenie badań przechowywania opon i wpływu wieku opon na osiągane przez nie parametry. Badacze mieli za zadanie sprawdzić czy wiek opon wpływa na utratę przez nie jakości i słabsze osiągi. Weryfikacja odbyła się na torze w Poznaniu przy użyciu samochodu Skoda Scala z 2020 roku. Auto było wyposażone w zaawansowane technicznie urządzenia pomiarowe mierzące prędkość, przyśpieszenie, układ ABS oraz drogę hamowania. Badane opony pochodziły od tego samego producenta. Wzorcowa opona została wyprodukowana w roku 2020, a opona starsza pochodziła z połowy roku 2018. Badanie uwzględniało dane pomiarowe zebrane przy hamowaniu i prędkości w przedziale 80km/h - 20km/h. Wyniki jednoznacznie wskazały, że wiek opon nie ma żadnego znaczenia na bezpieczeństwo i zachowanie opon w trakcie ich eksploatacji. Droga hamowania opony z 2018 roku wyniosła 40,99m. Droga hamowania opony z roku 2020 wyniosła 41,86m. Są to bardzo zbliżone wyniki, które potwierdzają, że wiek opon nie ma znaczenia na ich parametry. Znaczenie ma natomiast sposób ich magazynowania, właściwe ciśnienie w trakcie używania, odpowiednia geometria zawieszenia i dbałość o dokładne wyważenie kół. Są to elementy które kierowcy bardzo często bagatelizują, natomiast zwracają uwagę na rok produkcji, który nie ma najmniejszego wpływu na osiągi używanych opon.

W załączniku przesyłamy link do raportu z wyników badań opisanych w naszym artykule.
https://pzpo.org.pl/assets/files/Raport%20Eksperta%20TUV%20Przyczepno%C5%9Bc%20opon%20na%20mokrej%20nawierzchni.pdf

Wiadomość z dnia: 09-04-2021
Kup letnie opony Nokian Tyres - w prezencie piłka Mikasa V330W

REGULAMIN AKCJI PROMOCYJNEJ „Kup letnie opony Nokian Tyres - w prezencie piłka Mikasa V330W” (dalej „Regulamin”)

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

Organizatorem promocji w formie sprzedaży premiowej o nazwie „Kup letnie opony Nokian Tyres - w prezencie piłka Mikasa V330W”, zwanej dalej „Promocją”, jest BOMA ul.Krakowska 162, 40-393 Katowice, NIP:6340069525. zwana dalej „Organizatorem”. Celem Promocji jest promocja opon letnich marki Nokian Tyres, oferowanych i dostępnych w prowadzonym przez Organizatora sklepie internetowym Opomarket.pl
Czas trwania Promocji obejmuje okres od 25.03.2021 roku do 30.04.2021, z zastrzeżeniem postanowień §3 ust. 8 Regulaminu
Organizator jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 i c.
Promocja organizowana jest na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

§ 2 NAGRODY

W Promocji zostanie przyznanych łącznie 200 nagród (dalej: „Pula Nagród") w postaci piłki do siatkówki marki Mikasa model V330W (dalej: „Nagrody”).

§3 WARUNKI UCZESTNICTWA W AKCJI PROMOCYJNEJ

1. Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień punktów 2 i 3 poniżej, w Akcji promocyjnej wziąć może udział każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która w Okresie Obowiązywania Akcji promocyjnej dokona zakupu co najmniej jednego kompletu (tj. czterech sztuk) Opon.

2.W Akcji promocyjnej nie mogą uczestniczyć pracownicy Organizatora ani Partnerów, członkowie ich rodzin ani pracownicy innych podmiotów uczestniczących w przygotowaniu i realizacji Akcji promocyjnej na zlecenie Organizatora, jak również osoby pozostające z powyższymi podmiotami w stałym stosunku współpracy, który nie wynika z umowy o pracę.
3.Organizator zastrzega sobie prawo podjęcia decyzji o wykluczeniu Uczestnika z udziału w Akcji promocyjnej w przypadku naruszenia przez niego postanowień niniejszego Regulaminu, a także w przypadku prowadzenia przez niego działań szkodzących dobremu imieniu, reputacji lub interesom Organizatora. Wykluczony w ten sposób Uczestnik traci prawo do otrzymania jakiejkolwiek Nagrody, a jeśli otrzymał już Nagrodę, Organizator może zażądać od niego zwrotu jej równowartości.

W przypadku wyczerpania się Puli Nagród AKCJA PROMOCYJNA ulega automatycznemu zakończeniu

§ 4. Mechanizm Akcji promocyjnej
1.Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień punktów 2 i 3 poniżej, Uczestnicy spełniający wszystkie warunki wskazane w Regulaminie, którzy dokonali w Okresie Obowiązywania Akcji promocyjnej zakupu w witrynie www.opomarket.pl co najmniej jednego kompletu (tj. czterech sztuk) Opon Promocyjnych o średnicy R17 lub większych będą uprawnieni do otrzymania piłki Mikasa V330W (dalej „Nagroda”)

2.Za zakup pojedynczego kompletu (tj. czterech sztuk) Opon zostanie wydana tylko jedna Nagroda. W przypadku nabycia przez danego Uczestnika więcej niż jednego kompletu Opon Promocyjnych Uczestnik będzie uprawniony do otrzymania dodatkowych Nagród za zakup każdego pojedynczego kompletu Opon Promocyjnych. Nagrody przekazywane będą przez portal opomarket.pl.

3.Łączna liczba Nagród oferowanych w ramach Akcji promocyjnej jest ograniczona i wynosi 200 sztuk. W stosunku do Uczestników będących konsumentami – otrzymane Nagrody są objęte zwolnieniem na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.). W stosunku do Uczestników będących przedsiębiorcami – otrzymane Nagrody stanowią przychód z działalności tych Uczestników i w związku z czym ewentualna odpowiedzialność podatkowa spoczywa wyłącznie na Uczestniku.

4.Nagrody nie podlegają wymianie na pieniądze ani nagrody innego rodzaju.

5.Akcja promocyjna nie narusza praw Uczestników wynikających z przepisów ogólnych, w szczególności uprawnień z tytułu rękojmi, gwarancji czy prawa odstąpienia od umowy.
§ 5. Dostarczanie nagród

1. Nagrody dla Uczestników spełniających wszystkie wymagania akcji promocyjnej będą wysyłane 1x w tygodniu (piątek) na adres na który nastąpiła wysyłka zamówień towaru. 2. Wysyłka Nagród będzie realizowana przez profesjonalną firmę kurierską (DPD lub FedEX)
§5 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

Wszelkie reklamacje dotyczące sposobu przeprowadzenia Promocji Uczestnicy mogą zgłaszać reklamacje bezpośrednio do Organizatora na piśmie wysłanym listem poleconym, przesyłką kurierską lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie 30 dni od otrzymania informacji o jakichkolwiek nieprawidłowościach dotyczących Akcji promocyjnej. Reklamacje wnoszone listem poleconym lub przesyłką kurierską należy przesłać na następujący adres Organizatora: BOMA, dział Opomarket, ul.Krakowska 162 40-393 Katowice a reklamacje zgłaszane pocztą elektroniczną należy przesłać na następujący adres e-mail Organizatora: kontakt@opomarket.pl.
Pisemna reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko i dokładny adres Uczestnika oraz dokładny opis i uzasadnienie reklamacji.
Decyzję o uznaniu lub odrzuceniu reklamacji podejmuje Organizator, który poinformuje Uczestnika zgłaszającego reklamację o swojej ostatecznej decyzji w ciągu 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Roszczenia nierozpatrzone lub nie uwzględnione w postępowaniu reklamacyjnym mogą być dochodzone przed sądem powszechnym.

§5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Administratorem danych osobowych Uczestników zgłaszających reklamacje jest Organizator. Dane będą przetwarzane w celu rozpatrzenia i obsługi złożonej reklamacji, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Organizatora polegającego na należytym rozpatrzeniu i obsłudze zgłoszonej reklamacji. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji wyżej wskazanego celu, konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości rozpatrzenia reklamacji. Dane będą przekazywane podmiotom, które na zlecenie Organizatora wykonują czynności wspierające jego działalność (np. dostawcy i serwisanci systemów informatycznych, dostawcy usług kurierskich i pocztowych), jak również mogą być przekazane podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa. Dane będą przechowywane przez okres 30 dni po rozpatrzeniu reklamacji, a następnie zostaną usunięte. Uczestnikowi składającemu reklamację przysługuje prawo dostępu do danych, ich sprostowania – jeśli są nieprawidłowe lub niekompletne, usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Przysługuje mu także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z uwagi na jego szczególną sytuację. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych Uczestnik składający reklamację może kontaktować się z Organizatorem korzystając z podanych powyżej danych kontaktowych lub z wyznaczonym przez Organizatora Inspektorem Ochrony Danych - pocztą tradycyjną na adres kontaktowy Organizatora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych” lub mailowo na adres: kontakt@opomarket.pl

Niniejszy Regulamin wiąże wszystkie strony biorące udział w Akcji promocyjnej. Regulamin określa zasady Akcji promocyjnej, kryteria uczestnictwa w Akcji promocyjnej oraz prawa i obowiązki Organizatora i Uczestników.
Nokian i Mikasa


Wiadomość z dnia: 25-03-2021
Opony zimowe a zmiana klimatu – czy to się ze sobą łączy?


Przemysł oponiarski stale stara się zmienić ilość emitowanego dwutlenku węgla i zanieczyszczeń do atmosfery. Producenta opon Nokian określa się jako pioniera w tej dziedzinie. Zmiany klimatu powodują konieczność wprowadzania zmian w wielu przedsiębiorstwach głównie z branży transportowej chcących znacząco przyczynić się do spowolnienia ocieplenia klimatu. Jak powszechnie wiadomo znaczący wpływ na generowanie zanieczyszczeń mają spaliny pojazdów. Eksperci zgodnie twierdzą, że duży wpływ na generowanie ilości spalin mają opony i ich opór toczenia. Z tego względu firma Nokian stara się wprowadzać unowocześnienia w swoich oponach tak aby generowały jak najniższe opory toczenia. Z tego względu ograniczenie emisji spalin i zanieczyszczeń jest jednym z głównych problemów nad którymi skupia się przemysł oponiarski w szczególności w Europie. Możemy to zauważyć w wielu aspektach naszego życia: zaczynając od nakładanych podatków za emitowane spaliny i zanieczyszczenia w trakcie produkcji opon po zachowania konsumentów kupujących opony. Przemysł oponiarski stara się zmniejszyć emisję zanieczyszczeń w czterech głównych obszarach swojej działalności: w produkcji ekologicznych surowców dla opon, produkcji samych opon, logistyce produkowanych opon oraz gospodarce odpadami i zużytymi oponami. To wszystko ma niezwykle istotny wpływ na emisję zanieczyszczeń ponieważ nawet 1/6 emitowanych spalin przez samochody jest efektem oporów toczenia pochodzących od opon. Oczywiści znaczący wpływ na ilość emitowanych spalin do atmosfery ma styl jazdy kierowcy oraz posiadanie właściwego ciśnienia w oponach. Dzięki właściwemu ciśnieniu możemy zaoszczędzić nawet ponad 0,5L paliwa na każde 100km. Wpływa to oczywiście pozytywnie na atmosferę i na portfele kierowcy pojazdu.

Emisja dwutlenku węgla w fabrykach opon Nokian spadła blisko o połowę! Producent opon Nokian zmniejszył ilość emitowanego dwutlenku węgla poprzez zoptymalizowanie działania zachodzących wewnątrz procesów i poprawienie efektywności energetycznej swoich fabryk. Kluczowe okazało się wybranie właściwego źródła dostarczanej energii. Produkcja opon pochłania niezwykle dużo zasobów energii elektrycznej. Z tego powodu przy produkcji opon Nokian produkowanych w fabryce w Finlandii używa się energii zeroemisyjnej pochodzącej np. z elektrowni wodnej. Z kolei przy produkcji opon Nokian wytwarzanych w fabryce w USA wykorzystuje się energię pochodzącą z elektrowni słonecznej. Dzięki włożonej pracy w rozwój fabryk firmie Nokian udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o 44% względem roku 2013. Podobnie wygląda problem redukcji oporów toczenia w oponach Nokian, który to został zredukowany o 8% względem opon produkowanych w roku 2013. Zgodnie z zapewnieniami firmy Nokian praca nad zmniejszaniem oporów toczenia w produkowanych oponach Nokian nie ustała. Firma zrobiła znaczący i bardzo ważny krok, a więc zmniejszyła masę produkowanych opon. Obecnie przed Nokianem stoi dużo większe wyzwanie: znalezienie całkowicie nowego rozwiązania zmniejszającego opory toczenia opon. Dotychczasowo uzyskane wyniki zyskały bardzo duże, międzynarodowe uznanie. Dzięki temu firma Nokian jako pierwsza uzyskała zatwierdzenie swoich celów redukcji emisji gazów cieplarnianych przez Science Based Targets Initiative.
Producent opon Nokian od ponad 10 lat wykorzystuje materiały biologicznego pochodzenia do produkcji swoich opon. Wykorzystuje do tego np. olej rzepakowy. Obecnie w swoim centrum innowacyjności w Hiszpanii firma Nokian prowadzi badania nad Gwajulą srebrzystą - rośliną z rodziny astrowatych zawierającą w swojej budowie około 15-20% kauczuku. Są tam również poszukiwane alternatywy dla kauczuku naturalnego. Jest to niezwykle istotne dla ochrony środowiska naturalnego, ponieważ kauczuk może stanowić nawet 20%-25% masy całkowitej opony.

Poprawa przebiegów i żywotności opony – jedno z największych współczesnych wyzwań producentów opon.
Z badań firmy Nokian przeprowadzonych wiosną 2020 roku pośród 3000 respondentów na terenie Finlandii, Szwecji, i Norwegii wynika, że najważniejszą cechą obecnych opon zimowych, oczekiwaną przez rynek jest zapewnienie ich jak najmniejszych oporów toczenia. Równocześnie respondenci zgłosili potrzebę aby nowoczesna opona posiadała sensory badające aktualne warunki pogodowe i dostosowywała się samoistnie do nich, chroniąc w ten sposób środowisko naturalne i wydłużając przebiegi. Obecnie firma Nokian prowadzi specjalne badania nad swoimi oponami i ich odpornością na ścieranie się bieżnika.

Producent opon Nokian bardzo dużą uwagę przykłada do problemu utylizacji zużytych opon. Stąd też firma Nokian wspiera działania ekologicznej utylizacji opon, sprzedaży ich branży energetycznej, oraz odzyskiwaniu energii pochodzącej ze spalonych opon. Materiał pochodzący z przetworzonych opon jest również składnikiem nowo wybudowanych dróg oraz nawierzchni na orlikach.


Źródło: https://www.nokiantyres.com/company/news-article/winter-tires-and-climate-change-future-winter-tires-save-fuel-and-the-environment/

Wiadomość z dnia: 18-02-2021
Nowość od Pirelli na wiosnę i lato 2021

Firma Pirelli przedstawiła najnowsze produkty na sezon letni 2021. W specjalnie zorganizowanej wideokonferencji szefostwo włoskiego koncernu omówiło trendy rynkowe oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów. Wśród najmocniej widocznych zjawisk wymieniono dynamicznie rozwijający się segment opon całorocznych i opon dla pojazdów elektrycznych. Jak powszechnie wiadomo aura za oknem sprzyja wyborowi opon całorocznych zarówno z segmentu opon klasy premium jak i tych tanich opon europejskich i azjatyckich producentów. Obecnie udział sprzedaży opon całorocznych na polskim rynku szacuje się na około 16%. Natomiast według prognoz firmy Pirelli w 2025 roku udział opon całorocznych może wynosić już 20% w całym segmencie opon osobowych.

Z tego względu firma Pirelli zaprojektowała nowoczesną oponę całoroczną - Cinturato Allseason SF2. Opona Pirelli Cinturato Allseason SF2 posiada technologię adaptacyjnego bieżnika. Opony Pirelli Cinturato Allseason SF2 są również dostępne w wariantach SEAL INSIDE i RUN FLAT. Obydwie technologie pozwolą użytkownikom na kontynuowanie jazdy po przebiciu opony.

Nowość stanowi technologia ELECT – opona dedykowana do pojazdów elektrycznych. Opony z technologią ELECT są odporniejsze na zużycie i doskonale wygłuszone. Wszystko po to aby kierowcy pojazdów elektrycznych cieszyli się wysokim komfortem i ciszą w czasie jazdy.

Jak informuje firma Pirelli – Opona całoroczna Pirelli Cinturato Allseason SF2 to doskonały wybór głównie dla kierowców poruszających się w mieście i szukających uniknięcia konieczności wymiany sezonowej opon. Specjalna konstrukcja i mieszanka bieżnika zapewnia dobre predyspozycje w szerokim zakresie temperatur opony. Dzięki temu opona Pirelli Cinturato Allseason SF2 charakteryzuje się równowagą w osiągach przy niskich jak i wysokich temperaturach oraz na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki temu nowa całoroczna opona Pirelli oferuje ogólną uniwersalność swoim użytkownikom. Potwierdza to niemiecka organizacja TÜV SÜD zajmująca się między innymi testowaniem opon samochodowych.

Dzięki nowoczesnej budowie, innowacyjnej mieszance oraz specjalnie zaprojektowanemu wzorowi bieżnika opona całoroczna Pirelli Cinturato Allseson SF2 zapewnia równomierną powierzchnię styku opony i nawierzchni po której porusza się pojazd. Dzięki temu została również poprawiona trwałość opony – opona Pirelli Cinturato Allseson SF2 jest nawet o 50% trwalsza w stosunku do poprzedniego modelu.

Adaptacyjny bieżnik – co to takiego?

Adaptacyjny bieżnik w oponie całorocznej Pirelli Cinturato Allseason SF2 to zaawansowana technologicznie struktura bieżnika charakteryzująca się doskonałymi parametrami hamowania w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Cechą szczególną adaptacyjnego bieżnika jest jego możliwość dostosowania się do zmieniających się wartości temperatury. Specjalnie zaprojektowane lamele na bieżniku w warunkach zimowych pozostają otwarte aby zapewnić jak najwyższy poziom tarcia pomiędzy śniegiem a oponą. Jednak gdy tylko temperatura jest dodatnia i zaczynamy poruszać się po suchej lub mokrej drodze lamele bieżnika zamykają się dzięki czemu struktura bieżnika jest sztywna i zapewnia stabilny tor jazdy. Opona Pirelli Cinturato Allseason SF2 posiada również rozszerzające się na zewnątrz rowki bieżnika. Dzięki temu gwarantuje doskonałe odprowadzanie wody i odporność na zjawisko aquaplaningu. Według producenta statystycznie opona Pirelli Cinturato Allseason SF2 może odprowadzić nawet ponad 14 litrów wody na sekundę.

Wiadomość z dnia: 05-02-2021
Opona całoroczna Goodride Z401 – lider rynku sprzedaży B2B w Polsce wg. Tyre24


Opony całoroczne coraz mocniej podbijają serca kierowców. Uniwersalna rzeźba bieżnika i brak konieczności sezonowej wymiany opon są głównymi argumentami podawanymi przez użytkowników samochodów którzy decydują się na zakup opon całorocznych. Stąd też powstało wiele statystyk opisujących dane sprzedaży opon całorocznych w Polsce. Jedną z nich stworzył portal B2B Tyre24.pl przedstawiający najczęściej kupowane opony w 2020 roku. Jakie opublikował wyniki?
Pierwsze miejsce zostało zajęte przez niezwykle popularną azjatycką markę – Goodride Z401. Atrakcyjna, kierunkowa rzeźba bieżnika zapewnia dobre odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz niskie opory toczenia. Dodatkowo kierowcy wybierający oponę Goodride Z401 mogą w niej cenić sobie doskonały stosunek ceny i jakości. Skąd taka relacja? Opony Goodride Z401 są produkowane przez 9 fabrykę na świecie pod względem ilości wyprodukowanych opon i największą w Chinach. Wytwarza ona produkty cenione na całym świecie – głównie właśnie za fakt całkiem dobrej jakości produktów w niskiej cenie. Dodatkowo opony Goodride Z401 posiadają nowoczesny i atrakcyjny dla oka bok opony. Ciekawa nazwa połączona z doskonale wykonaną oponą posiadającą całkiem fajne parametry to jest właśnie to czego polski kierowca poszukiwał w czasach pandemii koronawirusa – niepewnych i dynamicznie się zmieniających.
opona całoroczna Goodride Z401

Kolejne miejsca zajęli:
Imperial All Season Driver
MIichelin CrossClimate +
Barum Quartaris 5
Uniroyal AllSeasonExpert 2

Źródło: https://www.swiatopon.info/dzial/15-ogumienie/artykuly/tyre24-ranking-najlepiej-sprzedajacych-sie-opon-w-,72377

Wiadomość z dnia: 29-01-2021
Pakiet mobilności – zmiany w transporcie


Przepisy dotyczące pakietu mobilności zostały przyjęte w lipcu 2020 roku i dotyczą przedsiębiorców świadczący usługi transportowe. Od 20 sierpnia zaczęły obowiązywać pierwsze regulacje m.in. odnośnie czasu pracy i odpoczynku kierowcy oraz obowiązkowych powrotów do bazy. Kolejne regulacje będą wchodzić stopniowo: zmiany w delegowaniu i dostępie do rynku (marzec 2022), obowiązkowe licencje dla przewoźników korzystających z pojazdów o DMC do 3,5t (czerwiec 2022), wymiana i obowiązkowe tachografy w pojazdach od 2,5t (lipiec 2026).

Zmiany dotyczą przede wszystkim pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t. Do tej pory pojazdy te zwane ‘busami’ nie podlegały przepisom o normach socjalnych i tachografach.

Przede wszystkim zmieni się kontrola nad przedsiębiorstwami prowadzącymi przewozy. Aby prowadzić działalność oferującą przewozy międzynarodowe rzeczy pojazdami o DMC powyżej 2,5t trzeba będzie posiadać licencję unijną. W tym celu przedsiębiorcy będą musieli spełnić szereg wymogów dotyczących m.in. znajomości przepisów związanych z wykonywaniem przewozów, posiadania rzeczywistego miejsca prowadzenia działalności w którym będzie gromadzona dokumentacja dotycząca zatrudnienia oraz realizacji przewozów, posiadania certyfikatu kompetencji zawodowych lub wyznaczenia osoby która taki certyfikat posiada a także posiadania zdolności finansowej 1800 euro na pierwszy pojazd i 900 euro na każdy kolejny.
Dzięki uzyskaniu licencji wspólnotowej przedsiębiorca uniknie problemów związanych ze stosowaniem przez poszczególne kraje indywidualnych rozwiązań.

Pakiet wprowadza również obowiązek korzystania z tachografów cyfrowych przy przewozach pojazdami o DMC od 2,5 do 3,5t. Przewidziany jest okres przejściowy a przepisy wejdą w życie dopiero w lipcu 2026 roku. Przedsiębiorcy mają zatem odpowiednio dużo czasu aby móc przygotować się do stosowania nowych norm socjalnych, czasu jazdy kierowców oraz odpoczynku.

Za nadzorowanie prawidłowej realizacji przewozów odpowiedzialne jest przedsiębiorstwo. Powinno ono zadbać o odpowiednie przeszkolenie pracowników oraz kierowców. Podczas kontroli drogowych może być sprawdzana aktywność kierowcy nawet z 56 dni wstecz.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości służby kontrolne mogą, poza nałożeniem kary finansowej, zakwalifikować naruszenie do odpowiedniej grupy i przekazać informacji właściwemu organowi. Może to mieć wpływ nawet na utratę tak zwanej dobrej reputacji, która jest niezbędna do prowadzenia działalności transportowej. Jej brak może oznaczać dla osoby zarządzającej transportem w firmie odebranie certyfikatu kompetencji zawodowych a dla przedsiębiorstwa brak możliwości prowadzenia działalności transportowej.

Zgodnie z rozporządzeniem 561/2006 przedsiębiorstwo transportowe odpowiada za naruszenia przepisów, których dopuszczają się kierowcy tego przedsiębiorstwa, nawet jeśli naruszenie takie miało miejsce na terytorium innego Państwa Członkowskiego lub w państwie trzecim. [1]

Firmy powinny zatem przeprowadzać regularne kontrole wewnętrzne, by zapewnić właściwe użytkowanie tachografów przez swoich kierowców oraz dbać o prawidłowy stan wiedzy swoich pracowników.

Źródło:
[1] ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 15 marca 2006 r. (Kliknij)

Wiadomość z dnia: 08-01-2021
Ciśnienie w oponach – istotny parametr i często lekceważony przez kierowców…

Ciśnienie w oponach

– istotny parametr i często lekceważony przez kierowców…
 
Większość kierowców nie zdaje sobie sprawy jak

istotne jest posiadanie właściwego ciśnienia w oponach

. Efektem tego jest zwiększone spalanie pojazdu, ale również nierównomierne zużycie czoła opony oraz zwiększone opory toczenia. Koniec końców niewłaściwe ciśnienie w oponach przekłada się bezpośrednio na zasobność portfela kierowcy. 

Jesteście ciekawi jak wyglądają niewłaściwe parametry ciśnienia opon w liczbach?

Zaniżona wartość ciśnienia o 0,5 bar może zwiększyć spalanie nawet o 0,5L/100km.

Niby niewiele. Teoretycznie to tylko 2,3zł/100km. Tylko teraz weźmy pod uwagę że auto „na jednym” baku przejeżdża 500km. W takim przypadku spalasz nawet o 2,5L więcej niż by to miało miejsce przy prawidłowej wartości ciśnienia w oponach. Czyli średnio rzecz biorąc jeżeli przeciętny pojazd spala 6,5L/100km to dzięki zaniżonemu ciśnieniu opon o 0,5 bar możesz pokonać o ok. 38km mniej aniżeli można by pokonać na ciśnieniu zalecanym przez producenta pojazdu i producenta opon. Dodatkowo zaniżone ciśnienie 0 20% względem wzorcowego może skrócić okres życia opony o 15% a nawet w skrajnych przypadkach 30%.

Dodatkowo należy zaznaczyć, że zaniżona wartość ciśnienia w oponach w znaczącym stopniu powoduje przegrzanie opony. Efektem tego jest jej odbarwienie, możliwe złuszczenie, a w skrajnych przypadkach nawet uszkodzenie mechaniczne.

  
Podobna sytuacja dotyka kierowców którzy jeżdżą na zawyżonym ciśnieniu w oponach.

Zawyżona wartość ciśnienia w oponach powoduje nierównomierne zużycie bieżnika oraz wydłużoną drogę hamowania.

Problem zawyżonego ciśnienia jest szczególnie istotny zimą. Wtedy w zimowych warunkach opona powinna wykazywać się 100% skutecznością. Jej bieżnik powinien przylegać do podłoża jak największą powierzchnią aby zapewnić optymalną przyczepność na śniegu i lodzie. Zawyżone ciśnienie powoduje że opona jest bardziej wypukła, czego skutkiem jest zmniejszona powierzchnia kontaktu opony z nawierzchnią drogi. Z tego względu niemiecki ADAC zaleca aby maksymalne odchylenie ciśnienia w oponach nie było większe niż 0,1-0,2 bar.
 
Eksperci radzą aby regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach i w razie konieczności korygować.
Wiele obecnie użytkowanych pojazdów jest wyposażonych w czujniki TPMS dzięki którym możemy w szybki sposób zweryfikować aktualne ciśnienie.
Aby dowiedzieć się jakie ciśnienie jest prawidłowe dla danego pojazdu i rozmiaru opon polecamy skorzystać z naklejki informacyjnej, która znajduje się na słupku od drzwi kierowcy, lub na klapce od wlewu paliwa. W przypadku korygowania ciśnienia należy zawsze robić to „na zimnych” oponach. Jeżeli opony są rozgrzane ciśnienie może być wyższe co zaburzy pomiar. Dlatego zaleca się po długiej lub dynamicznej jeździe odczekać kilka godzin aby opony doprowadzić do pierwotnej temperatury i wtedy korygować ciśnienie. 
Problem nieprawidłowego ciśnienia jest niezwykle popularny wśród użytkowników opon całorocznych.

Dlatego przestrzegamy i przypominamy: Szanowny Kierowco, nie ważne jakiej klasy oponę używasz, tylko właściwie dobrane opony i właściwe ciśnienie zapewni Ci jej komfortowe używanie i osiągnięcie pełni możliwości zarówno pojazdu jak i opon stosowanych w Twoim aucie. 

 
  
 


Wiadomość z dnia: 22-12-2020
Opony zimowe - jak dobrać prawidłowo?





Dobór opon zimowych

– czym się to je…

Opony zimowe

w obecnie panującym klimacie są poddawane codziennym testom – nie mamy tu na myśli typowo zimowej aury. Obecnie opony zimowe są testowane w dużo trudniejszych warunkach – w dzień muszą radzić sobie z temperaturą nawet +10°C, a w nocy -5°C i mniej. Z tego względu dobór opony zimowej powinien być w oparciu o specyfikację danego pojazdu, stylu jazdy użytkownika, czy też rodzaju drogi na której będą użytkowane (miasto czy autostrada). Opony zimowe stosowane do jazdy miejskiej posiadają inne cechy i walory aniżeli opony przeznaczone na trasy długodystansowe jak autostrady i poddawane dużym prędkościom. Dlatego przed dokonaniem zakupu opon zimowych warto poczytać na temat ich charakterystyki, opinii dotychczasowych użytkowników oraz sprawdzić aktualnie dostępne wyniki testów opon zimowych.

Dlaczego opony zimowe są tak ważne

– co je wyróżnia…
Użytkując pojazdy jeździmy zgodnie z przepisami, starając się dotrzeć w szybki i bezproblemowy sposób do obranego celu. O ile w letnich warunkach przebiega to w sposób płynny ponieważ poruszamy się po czarnym suchym asfalcie o tyle zimą możemy natrafić na nieprzewidziane utrudnienia – śnieg, lód, oszroniona droga. Opony zimowe odpowiadają na wszystkie te nieprzewidziane sytuacje. Dzięki innowacyjnej mieszance zawierającej duże ilości krzemionki bieżnik opony zimowej jest bardziej elastyczny i sprężysty. Efektem tego są lepsze parametry w niskich temperaturach – w przeciwieństwie do opon letnich, opony zimowe dzięki krzemionce zachowują swoje doskonałe osiągi nawet przy -40°C. Dzięki krzemionce opony zimowe nie twardnieją co przekłada się na zachowanie ich elastyczności i sprężystości. Sprężysta zimowa opona dokładnie przylega do podłoża całym swoim bieżnikiem, dodatkowo dzięki lamelom na bieżniku wgryza się w śnieg i pozwala na kontrolę nad pojazdem w najtrudniejszych warunkach. Lamele bieżnika w szybki sposób wracają do swojej optymalnej pozycji, oczyszczają się ze śniegu, a to właśnie zasługa elastyczności gumy zawierającej krzemionkę. Wszystkie opony zimowe posiadają unikalne oznaczenia na boku wskazujące na ich zimową charakterystykę: oznaczenie 3PMSF, górski szczyt oraz płatek śniegu. Te oznaczenia świadczą że oferowany produkt spełnia warunki opony zimowej i został dopuszczony do stosowania zimą jako typowo zimowa opona.

Od kiedy powinno się wymienić opony na zimowe?


Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.

Przepisy w naszym kraju nie określają kiedy należy używać opon zimowych.

Natomiast producenci opon według przeprowadzonych badań jednoznacznie stwierdzają, że opony należy wymienić na zimowe kiedy temperatura zaczyna oscylować w granicach 7°C. Wszystko za sprawą problemu twardnienia mieszanki gumy, który opisaliśmy w zagadnieniu powyżej. Oczywiście należy brać pod uwagę fakt że w wielu krajach europejskich występują przepisy o konieczności używania opon zimowych. Do takich krajów zaliczamy:
•    Norwegia ( od 1 listopada do 1 poniedziałku po Świętach Wielkanocnych)
•    Szwecja (od 1 grudnia do 31 marca)
•    Finlandia (od 1 grudnia do 20 kwietnia)
•    Estonia (od 1 grudnia do 1 marca)
•    Litwa (od 1 listopada do 1 kwietnia)
•    Łotwa (od 1 grudnia do 1 marca)
•    Niemcy (w Niemczech nie ma wyznaczonej jednoznacznej daty od kiedy należy stosować opony zimowe, natomiast jest to zależne od panujących warunków drogowych)
•    Austria (od 1 listopada do 15 kwietnia)
•    Słowacja (od 15 listopada do 31 marca)
•    Słowenia (w sezonie zimowym należy stosować opony zimowe lub posiadać w bagażniku łańcuchy śniegowe)
•    Chorwacja (od 15 listopada do 15 kwietnia)
•    Bośnia i Hercegowina (od 15 listopada do 15 kwietnia)
•    Serbia (od 1 listopada do 1 kwietnia)
•    Rumunia (od 1 listopada do 31 marca na drogach pokrytych śniegiem lub lodem)
W pozostałych krajach europejskich nie ma obowiązku używania opon zimowych. Mogą występować natomiast obostrzenia nakazujące używania opon zimowych terenach górskich. W takich krajach specjaliści zalecają używanie opon zimowych w okresie zimowym.

Wybór zimowych opon do konkretnego auta i kierowcy

– czy to takie oczywiste?
Konsumenci w trakcie dokonywania zakupu opon, czy to w serwisach samochodowych czy w sklepach internetowych w głównej mierze kierują się dwoma parametrami: rozmiarem opon i opiniami na ich temat. Ale czy to wystarczy? Otóż na pewno nie! Opona to w brew pozorom skomplikowana struktura składająca się z wielu elementów. Na walory opony wpływają takie parametry jak: rozmiar, indeks nośności, indeks prędkości oraz sama marka producenta. Pierwsze 3 parametry są niezwykle istotne w doborze ogumienia. W trakcie doboru opon należy zawsze dobierać opony wedle zaleceń producenta pojazdu. Następnie należy sprawdzić czy indeks nośności i prędkości opon jest odpowiedni do posiadanego pojazdu. Zbyt mały indeks nośności może powodować że opona okaże się zbyt słaba względem masy pojazdu, z kolei zbyt wysoka nośność opony będzie skutkować dyskomfortem i uczuciem że opona jest zbyt twarda. Dokładnie taka sama sytuacja występuje w przypadku indeksu prędkości opon. Zbyt niska wartość indeksu prędkości może spowodować przegrzewanie się opony na długich trasach co z kolei skutkuje jej nierównomiernym zużyciem, osłabieniem, a nawet uszkodzeniem. Dokonując zakupu opon zimowych warto kierować się wiedzą na temat produktów danego producenta i ich wynikami w testach opon. Często dzięki temu kierowca który nie posiada wiedzy na temat konkretnego produktu i ma dylemat jaka opona zimowa jest dla niego odpowiednia może finalnie wybrać tą ostateczną.
Dodatkowo opony można podzielić na 3 segmenty:

Opony zimowe klasy premium

– najwyższej klasy opony zimowe charakteryzujące się doskonałymi parametrami w zakresie bezpieczeństwa, niską emisją hałasu oraz posiadają najnowsze technologie implementowane przez czołowych producentów  

Opony zimowe klasy medium

– opony cieszące się dobrą reputacją i wysoką jakością wykonania

Opony zimowe klasy budget

-  opony z najtańszego segmentu, przeznaczone głównie do spokojnej jazdy miejskiej, posiadające dobry stosunek jakości i ceny.

Wiadomość z dnia: 16-12-2020
Czy wybierając opony mamy wpływ na ekologię?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak wiele zależy od tak niewielkiej i teoretycznie nieskomplikowanej opony w odniesieniu do całego pojazdu.
Tym większe zdziwienie może wywołać fakt jak wiele zależy od opony w odniesieniu do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. O tym można przeczytać w artykule magazynu ŚwiatOpon, który znajduje się poniżej
artykuł ŚwiatOpon 
Jesteśmy ciekawi jak rynek aut elektrycznych się rozwinie, abyśmy mogli zapewnić naszym klientom opony do ich elektrycznych wehikułów.



źródło: swiatopon.info

Wiadomość z dnia: 09-12-2020

  • Goodride

  • Kleber

  • Nokian Tyres

  • Continental

  • Michelin

  • Pirelli

  • Hankook

  • Goodride

  • Powertrac

  • Falken

  • Kleber

  • Uniroyal

  • Riken

  • Barum

  • Dębica

  • Goodride

  • Hankook

  • Toyo

  • Pirelli