Opony całoroczne 225/50 R18 – charakterystyka
Opony całoroczne 225/50 R18 to ogumienie które każdego roku zyskuje na popularności, szczególnie wśród kierowców którzy mieszkają na terenach gdzie opady śniegu są delikatne i występują raczej rzadko. Tego typu ogumienie umożliwia Ci poruszanie się na jednym komplecie opon zarówno latem jak i zimą. Dzieje się tak za sprawą specjalnie zaprojektowanego bieżnika, który został wyposażony w sporej szerokości rowki odprowadzające wodę i błoto pośniegowe spod czoła opony. Opony całoroczne 225/50R18 posiadają również lamelki na bieżniku, których zadaniem jest wgryzanie się w podłoże i zapewnianie lepszej przyczepności, szczególnie zimą gdy droga jest pokryta śniegiem. Oczywiście nie zapominaj, że opony całoroczne 225/50R18 nie oferują aż tak dobrej przyczepności na śniegu jak ich zimowe odpowiedniki. Dlatego też użytkując opony całoroczne 225/50 R18 należy mieć to na uwadze w trakcie podróży w zimowych warunkach.
Czy warto zdecydować się na opony całoroczne 225/50 R18?
W obecnych czasach, kiedy klimat ulega ciągłemu ociepleniu i zimy nie są już aż ta agresywne zakup opon całorocznych w rozmiarze 225/50 R18 może okazać się strzałem w 10. Ich uniwersalna rzeźba bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność zarówno latem jak i zimą. Dodatkowo opony wielosezonowe 225/50 R18 nie wymagają sezonowych wymian, więc zaoszczędzamy sporo pieniędzy na wymianie opon. Oczywiście, jeśli mieszkasz w terenie górskim, gdzie opady śniegu są zazwyczaj obfite, to zakup opon całorocznych 225/50 R18 może nie być najlepszym rozwiązaniem. Nie mniej jednak, większość obszaru Polski cechuje się umiarkowanymi opadami śniegu, a temperatury raczej obecnie są w okolicach 0 stopni. Dlatego tez opony całoroczne 225/50 R18 mogą okazać się świetnym wyborem.
Dla kogo opony 225/50 R18 całoroczne?
Opony 225/50 R18 całoroczne to ogumienie dedykowane dla kierowców o umiarkowanym, a wręcz ekonomicznym stylu jazdy. Ich budowa z pewnością nie gwarantuje sportowych osiągów. Opony całoroczne 225/50 R18 mają zapewnić kierowcy komfort i bezpieczeństwo w każdych warunkach drogowych, przez co są one często nazywane oponami uniwersalnymi. Tak więc, jeżeli poruszasz się na niewielkich odległościach, głównie w terenie miejskim i nie oczekujesz od opon sportowych osiągów, to opony całoroczne 225/50 R18 z pewnością są odpowiednie dla Ciebie.
Jakie samochody poruszają się na oponach całorocznych 225/50 R18?
Opony całoroczne 225/50 R18 to stale rozwijający się rozmiar w gamie 18 calowych opon. Coraz więcej modeli nowo produkowanych samochodów jest projektowanych pod koła 18 calowe i więcej. Dlatego też, na polskich drogach coraz częściej możemy spotkać samochody poruszające się na oponach całorocznych 225/50 R18. Do modeli w których są przewidziane opony całoroczne 225/50 R18 może zaliczyć np. Audi RS Q3 z lat 2013-2019, Citroen DS4 z lat 2010-2016, Fiata Talento z lat 2016-2021 czy też Mini Countryman z lat 2017-2022.
Opony wielosezonowe 225/50 R18 – zużycie i emisja hałasu
Decydując się na zakup i użytkowanie opon wielosezonowych 225/50 R18 powinieneś być świadomy nie tylko o ich zaletach, ale również powinieneś uzmysłowić sobie fakt, że tego typu ogumienie posiada również wady. Z pewnością największymi wadami jakie dotyczą stosowania nie tylko opon wielosezonowych 225/50R18, ale ogólnie segmentu opon całorocznych jest generowany hałas w trakcie letnich podróży. Niestety w przypadku opon wielosezonowych 225/50R18 musisz przyzwyczaić się do faktu, że będą one generowały większy hałas od swoich letnich odpowiedników. Oczywiście dużo zależy tu od stopnia wytłumienia samochodu i od tego jak dużą uwagę przykładasz do emitowanego hałasu zewnętrznego. W końcu zazwyczaj jeżdżąc samochodem słuchamy radia lub playlisty tak więc szum generowany przez opony schodzi zazwyczaj na drugi tor. Druga ważna kwestia dotycząca opon wielosezonowych 225/50 R18 to fakt, że opony całoroczne nie zagwarantują tak długiej żywotności jak ogumienie sezonowe. Pamiętaj, że na tych oponach będziesz poruszać się przez cały rok, a więc muszą być przystosowane do poruszania się zarówno latem jak i zimą. Dlatego ich bieżnik jest dużo agresywniejszy niż w oponach letnich, co przekłada się zarówno na generowanie większego hałasu, jak również na szybsze zużycie bieżnika wywołane zwiększonymi oporami toczenia i większym nagrzewaniem się gumy.
Inne popularne rozmiary opon wielosezonowych: