INFOLINIA: 32 204 98 00 MAIL: kontakt@opomarket.plw godzinach od 8.00 do 16.00 pon.-pt. Opomarket FLOTA - >>kliknij<<

Ceneo
Dlaczego opomarket?
Realizacja w 24h
Dostępność 200tys. opon
Przy zakupie min. 2 identycznych opon dostawa GRATIS
Opony premium CONTINENTAL - sprawdź naszą ofertę!

SZUKAJ OPONY WG ROZMIARU

Zakres cenowy

Zakres cenowy

SZUKAJ FELGI WG SAMOCHODU

ładuję

Ciśnienie w oponach – istotny parametr i często lekceważony przez kierowców…

Ciśnienie w oponach

– istotny parametr i często lekceważony przez kierowców…
 
Większość kierowców nie zdaje sobie sprawy jak

istotne jest posiadanie właściwego ciśnienia w oponach

. Efektem tego jest zwiększone spalanie pojazdu, ale również nierównomierne zużycie czoła opony oraz zwiększone opory toczenia. Koniec końców niewłaściwe ciśnienie w oponach przekłada się bezpośrednio na zasobność portfela kierowcy. 

Jesteście ciekawi jak wyglądają niewłaściwe parametry ciśnienia opon w liczbach?

Zaniżona wartość ciśnienia o 0,5 bar może zwiększyć spalanie nawet o 0,5L/100km.

Niby niewiele. Teoretycznie to tylko 2,3zł/100km. Tylko teraz weźmy pod uwagę że auto „na jednym” baku przejeżdża 500km. W takim przypadku spalasz nawet o 2,5L więcej niż by to miało miejsce przy prawidłowej wartości ciśnienia w oponach. Czyli średnio rzecz biorąc jeżeli przeciętny pojazd spala 6,5L/100km to dzięki zaniżonemu ciśnieniu opon o 0,5 bar możesz pokonać o ok. 38km mniej aniżeli można by pokonać na ciśnieniu zalecanym przez producenta pojazdu i producenta opon. Dodatkowo zaniżone ciśnienie 0 20% względem wzorcowego może skrócić okres życia opony o 15% a nawet w skrajnych przypadkach 30%.

Dodatkowo należy zaznaczyć, że zaniżona wartość ciśnienia w oponach w znaczącym stopniu powoduje przegrzanie opony. Efektem tego jest jej odbarwienie, możliwe złuszczenie, a w skrajnych przypadkach nawet uszkodzenie mechaniczne.

  
Podobna sytuacja dotyka kierowców którzy jeżdżą na zawyżonym ciśnieniu w oponach.

Zawyżona wartość ciśnienia w oponach powoduje nierównomierne zużycie bieżnika oraz wydłużoną drogę hamowania.

Problem zawyżonego ciśnienia jest szczególnie istotny zimą. Wtedy w zimowych warunkach opona powinna wykazywać się 100% skutecznością. Jej bieżnik powinien przylegać do podłoża jak największą powierzchnią aby zapewnić optymalną przyczepność na śniegu i lodzie. Zawyżone ciśnienie powoduje że opona jest bardziej wypukła, czego skutkiem jest zmniejszona powierzchnia kontaktu opony z nawierzchnią drogi. Z tego względu niemiecki ADAC zaleca aby maksymalne odchylenie ciśnienia w oponach nie było większe niż 0,1-0,2 bar.
 
Eksperci radzą aby regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach i w razie konieczności korygować.
Wiele obecnie użytkowanych pojazdów jest wyposażonych w czujniki TPMS dzięki którym możemy w szybki sposób zweryfikować aktualne ciśnienie.
Aby dowiedzieć się jakie ciśnienie jest prawidłowe dla danego pojazdu i rozmiaru opon polecamy skorzystać z naklejki informacyjnej, która znajduje się na słupku od drzwi kierowcy, lub na klapce od wlewu paliwa. W przypadku korygowania ciśnienia należy zawsze robić to „na zimnych” oponach. Jeżeli opony są rozgrzane ciśnienie może być wyższe co zaburzy pomiar. Dlatego zaleca się po długiej lub dynamicznej jeździe odczekać kilka godzin aby opony doprowadzić do pierwotnej temperatury i wtedy korygować ciśnienie. 
Problem nieprawidłowego ciśnienia jest niezwykle popularny wśród użytkowników opon całorocznych.

Dlatego przestrzegamy i przypominamy: Szanowny Kierowco, nie ważne jakiej klasy oponę używasz, tylko właściwie dobrane opony i właściwe ciśnienie zapewni Ci jej komfortowe używanie i osiągnięcie pełni możliwości zarówno pojazdu jak i opon stosowanych w Twoim aucie. 

 
  
 


Wiadomość z dnia: 22-12-2020
  • Goodride

  • Kleber

  • Nokian Tyres

  • Continental

  • Michelin

  • Pirelli

  • Hankook

  • Goodride

  • Powertrac

  • Falken

  • Kleber

  • Uniroyal

  • Riken

  • Barum

  • Dębica

  • Goodride

  • Hankook

  • Toyo

  • Pirelli