Sportowa opona dla sportowych osiągów
Od 2016 godnie zastępuje swojego poprzednika
Sport Maxx RT, oponę wielokrotnie nagradzaną i chwaloną za bardzo dobrą przyczepność i trakcję. W najnowszym modelu
Sport Maxx RT2 dopracowano jeszcze mocniej precyzję kierowania. Krótszy czas hamowania, zwiększona przyczepność do nawierzchni przy wysokich prędkościach, a także lepsza trakcja – takie były założenia i główne cele podczas projektowania drugiego modelu
Sport Maxx RT. Po upływie 5 lat wiemy, że
Dunlop sprostał oczekiwaniom kierowców samochodów sportowych.
RT2 to opona o ultra wysokich osiągach, która pod względem przyczepności i precyzji prowadzenia znakomicie radzi sobie w trudnych warunkach na drodze. Bieżnik o asymetrycznym kształcie charakteryzuje się doskonałą stabilnością jazdy i precyzją kierowania, świetną przyczepnością i krótką drogą hamowania na suchej i mokrej nawierzchni.
Producent zapewnia, że dzięki masywnym blokom barkowym po zewnętrznej stronie, opona zachowuje optymalną sztywność profilu. Oznacza to, że bieżnik ma zwiększony kontakt z nawierzchnią, a opona zachowuje się stabilniej podczas jazdy z dużą prędkością, oraz lepiej przenosi moc z kół na drogę.
W przeciwieństwie do poprzedniego modelu,
RT2 zostało wyposażone w zwężające się bloki bieżnika, które są rozmieszczone na całej szerokości czoła opony, co znacznie skraca drogę hamowania w porównaniu do modelu
RT. Warto wspomnieć, że producent do produkcji
Sport Maxx RT2 zastosował specjalną mieszankę polimerową, dzięki czemu opona lepiej dopasowuje się do mikrostruktury nawierzchni i zapewnia zwiększoną przyczepność jednocześnie na mokrej jak i suchej nawierzchni. Konstrukcja szkieletowa o wysokiej wytrzymałości powoduje równomierne rozłożenie nacisku w miejscu styku opony z nawierzchnią – optymalizując przyczepność w zakrętach.
Pomimo upływu 5 lat od premiery modelu marki
Dunlop, w teście rozmiaru 225/50 R17 przeprowadzonym przez ADAC w lutym 2021,
Sport Maxx RT2 zajął 6 miejsce z 17 testowanych
opon letnich z najwyższymi notami hamowania na suchej nawierzchni. Warto wspomnieć, że opona Dunlop konkurowała z flagowymi modelami znanych koncernów takimi jak
Falken Azenis FK510,
Continental PremiumContakt 6 czy
Bridgestone Turanza T005. 5 miejsce zajęła opona
Primacy 4 marki Michelin, która jako jedyna wyprzedziła pod względem oceny hamowania na suchej nawierzchni
Sport Maxx RT2.
W 1888 roku swoją historię istnienia firma
Dunlop rozpoczęła od produkcji opony na trójkołowy rower.
John Boyd Dunlop podczas zabawy z synem, zauważył, że opony na jakich jeździł chłopiec nie odznaczały się zbytnią stabilnością i przyczepnością.
Dunlop owinął jego koła warstwami gumy, które następnie skleił ze sobą i nadmuchał. John wtedy jeszcze nie wiedział, że stworzył pierwszą oponę pneumatyczną, a raczej jej prototyp. Rok później, w wyścigu rowerowym pokonał wszystkich swoich rywali dzięki pierwszej oponie pneumatycznej. Po tym wydarzeniu zrozumiał, że musi opatentować swój wynalazek. I tak oto w 1890 roku
Dunlop otworzył swoją pierwsza fabrykę w Dublinie w Irlandii pod szyldem
Dunlop Pneumatic Tire Co. Ltd. W przeciągu 20 lat firma rozrosła się na tyle, by uzyskać status światowej. Dziś firma
Dunlop jest częścią koncernu
Goodyear Tire and Rubber Company, którzy w swoim portfolio posiadają takie marki jak
Goodyear, Dębica, Sava i Fulda.