Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Opony całoroczne a sezonowe wszystko co musisz wiedzieć


Opony całoroczne zyskują na coraz większej popularności w Polsce. Głównym powodem są delikatne zimy (a wręcz ich brak) oraz fakt, że mamy coraz mniej czasu na takie czynności jak wizyta w serwisie na sezonowej wymianie opon. Zazwyczaj trwa to od 30min do nawet 1 godziny. Dużo, niedużo, ale oszczędność kilkudziesięciu do kilkuset złotych dwa razy w roku może podreperować domowy budżet. Stąd też w naszym sklepie coraz częściej spotykamy się z zapytaniem o opony całoroczne. Zauważyliśmy, że wielu klientów dokonuje swoich decyzji zakupowych nieświadomie. Są one dyktowane chwilą impulsu, aktualną modą i dyskusją z sąsiadem zachwalającym jakiś konkretny produkt. Niestety ostatecznie taka nieświadoma osoba nie jest zadowolona z podjętej decyzji zakupowej – reklamuje produkt lub zwyczajnie wyrzuca go i przekazuje znajomym jak bardzo dana marka jest kiepska. Stąd też w poniższym artykule śpieszymy z odpowiedzią na kilka nurtujących Was kwestii na temat opon całorocznych.

Opony całoroczne wady i zalety


Dokonując wyboru rodzaju opon do naszego samochodu powinniśmy świadomie podejmować swoją decyzję. Jak wszystko w życiu wybór opony całorocznej lub sezonowej ma swoje wady i zalety. Tak jak już pisaliśmy w akapicie powyżej opony sezonowe wymagają od kierowcy zmiany w zależności od aury i temperatury panującej na zewnątrz. Opona całoroczna nie wymaga tego od nas. Ze względu na swoją budowę bieżnika i mieszankę opony całoroczne jak sama nazwa wskazuje możemy używać cały rok. No ale jak całe życie tak i kwestia opon całorocznych to nie jest taka sielanka i wbrew opinii wielu kierowców zakup opony wielosezonowej nie zapewnia nam pozbycia się problemu wizyty w serwisie. Tak, czasem jest to konieczne ale o tym za chwilę, bo najważniejszą kwestią jaką należy poruszyć w temacie opon całorocznych jest ich użytkowanie w zróżnicowanych warunkach. O ile takie opony całkiem nieźle sprawdzają się w przypadku warunków wiosenno-jesiennych o tyle zimą kiedy za oknem widać śnieg i panuje -10°C opony całoroczne raczej sobie nie poradzą. Ze względu na swoją mimo wszystko letnią mieszankę i o wiele mniejszą liczbę nacięć na bieżniku aniżeli na oponie zimowej, opony całoroczne mogą się po prostu ślizgać. W kwestii wysokich temperatur również sprawa nie wygląda lepiej. Opona całoroczna na suchym asfalcie jest o wiele głośniejsza od opony letniej. Duże przestrzenie pomiędzy rowkami i dodatkowe nacięcia mogą zmniejszać stabilność pojazdu przy większych prędkościach. Dodatkowo ze względu na swoją konstrukcję bieżnika opona całoroczna szybciej się zużywa. Wszystko poprzez generowany większy opór toczenia. Efektem tego jest mniejszy przebieg w porównaniu do kompletu opon sezonowych oraz możliwe większe spalanie. No i wracając do kwestii wizyty w serwisie. Warto kontrolować ciśnienie w kołach, ponieważ jest to jedna z przyczyn ich szybszego i nierównomiernego zużycia. Można to zrobić na każdej stacji paliw, poprzez komputer pokładowy pojazdu, lub w każdym serwisie samochodowym.

Opony całoroczne jak rozpoznać


Bardzo często nasi klienci pytają nas: jak rozpoznać czy dana opona jest całoroczna, letnia, czy zimowa? Niestety osoba która dokonuje zakupu raz na 3-4 lata i nie obraca się w kręgu opon, ich bieżników i oznaczeń nie jest często w stanie jednoznaczne określić do której grupy asortymentu należy konkretny model. Natomiast opony całoroczne posiadają kilka specyficznych cech dzięki którym można w łatwy sposób zweryfikować ich specyfikację. Po pierwsze opona całoroczna musi posiadać oznaczenie M+S. Oznaczenie to świadczy że opona posiada odpowiednie właściwości na błoto i śnieg. Ale uwaga – symbol M+S wcale nie oznacza że opona spełnia normy zimowe. Symbol ten świadczy jedynie o fakcie, że konstrukcja i mieszanka opony jest w zimowych warunkach lepsza od standardowej opony. Symbol świadczący o fakcie posiadania właściwości do jazdy po śniegu i zmarzniętych drogach jest oznaczony jako 3PMSF. Symbol ten jest nadawany przez specjalny organ Unii Europejskiej i jest niejako gwarancją że dana opona nadaje się w pełni do jazdy zimą. Obecnie dużo łatwiej jest rozpoznać czy dany model spełnia oczekiwane przez nas normy ponieważ od niedawna symbole M+S i 3PMSF muszą mieścić się na etykiecie produktu.

Jakie opony całoroczne wybrać


Problematyka doboru opon jest powszechna, nawet wśród wielu serwisów samochodowych i wulkanizacji. Im więcej „fachowców” tym więcej opinii, często bardzo skrajnych wobec siebie. Tym bardziej trudny wydaje się dobór opon całorocznych. Moda na opony całoroczne jest stosunkowo od niedawna. Stąd też wielu specjalistów nie jest w stanie określić czy są one konkretnemu kierowcy przydatne, a co dopiero wybrać z nim odpowiedni model w oparciu o jego styl jazdy, moc auta, rodzaje tras itd. A każdy konsument powinien być świadomy, że odpowiedni dobór opon zagwarantuje mu bezpieczeństwo i radość z jazdy. Dlatego jako firma działająca na rynku opon od ponad 30 lat zawsze staramy się dobrać dany model pod styl jazdy konkretnego kierowcy i często najważniejszy dla wielu osób aspekt – konkretny budżet możliwy do wykorzystania na taki zakup. Tak więc należy mieć świadomość, że często to właśnie budżet jest głównym wyznacznikiem co kierowca wybierze i dlatego nie można jednoznacznie powiedzieć, że najlepszą oponą jest model X lub Y. Bo tak nie jest. Oczywiście opony klasy premium takie jak Michelin CrossClimate +, Goodyear Vector4Season czy Pirelli Scorpion Verde AllSeason zdecydowanie lepiej będą sprawować się w zimowych warunkach, lepiej będą „wgryzać się” w śnieg i błoto pośniegowe i oczywiście będą w stanie wykonać dłuższy przebieg do pełnego zużycia. Dlatego jako specjaliści w dziedzinie opon zawsze powtarzamy klientom: zaoszczędzenie na oponie całorocznej to tylko pozory, koniec końców droższa opona zagwarantuje nam większe bezpieczeństwo i pewność prowadzenia auta. Nie oznacza to, że sprzedajemy tylko i wyłącznie opony klasy premium. W swojej ofercie posiadamy szereg bardzo dobrych opon klasy budżetowej czy też średniej takich jak: Kleber, Firestone, Barum oraz Goodride. Na nich również da się bezpiecznie podróżować przez cały rok!

Opony całoroczne w lecie


Okres letni to niewątpliwie czas rozluźnienia. Zbliżające się wakacje, wysoka temperatura sprzyjająca piknikom, grillom i spotkaniom ze znajomymi to niewątpliwie czas gdy żaden z nas nie zastanawia się jak konkretna opona całoroczna sprawdzi się w okresie wzmożonych upałów. A to niestety nie wygląda tak kolorowo jak by się mogło nam wydawać. Specjalna budowa bieżnika opony całorocznej posiadająca szersze rowki pomiędzy blokami bieżnika oraz większa liczbę nacięć powoduje zdecydowanie większe opory toczenia i gorsza stabilność w szybkich zakrętach. Dodatkowo zbudowany w taki sposób wzór bieżnika stanowi dodatkową barierę w odprowadzaniu wody. W ten sposób opony całoroczne są mimo wszystko bardziej podatne na zjawisko aquaplaningu w porównaniu do swoich letnich odpowiedników. Większe opory toczenia to również zdecydowanie większe spalanie paliwa przez samochód oraz zwiększone zużycie opony. Nagrzana guma zwiększa swoje walory trakcyjne kosztem przebiegu i żywotności.

Opony całoroczne w zimie


Zima w Polsce od pewnego czasu potrafi zrobić nam spore niespodzianki. W jednym roku mamy drogi zasypane śniegiem, oblodzone drogi i siarczysty mróz. W następnym roku jest zima kalendarzowa a temperatury bardziej jesienne. Stąd też przekonanie kierowców do opon całorocznych z roku na rok wzrasta. Niestety bardzo często nie zdają sobie oni sprawy, jak opona całoroczna zachowuje się w czasie prawdziwych warunków zimowych. A fakty są takie, że niestety ale przy zalegającym śniegu na drodze, lub zamarzniętej górnej warstwie asfaltu opony całoroczne nie zdadzą egzaminu. Każdy kierowca powinien mieć świadomość, że tak naprawdę „wielosezony” są dobrym wyborem dla osoby podróżującej w większości po mieście. W mieście każdego dnia pługi i solarki usuną śnieg z drogi i można wtedy cieszyć się czarnym asfaltem. Pamiętajmy: coś co jest do wszystkiego nigdy nie będzie tak dobre jak wyspecjalizowany produkt. Tak więc opona całoroczna nigdy nie dorówna osiągamy oponom sezonowym stworzonym pod warunki letnie czy zimowe.

Gdzie kupić opony całoroczne?


Obecnie praktycznie każdy serwis samochodowy posiada w swojej ofercie opony całoroczne. Jeżeli nie jesteśmy pewni jaki rozmiar jest odpowiedni do naszego auta, radzimy skontaktować się z serwisem. Oczywiście zazwyczaj serwisant będzie starać się nas przekonać, że opony całoroczne to zło, że będą się ślizgać i ogólnie nigdy z nich nie będziemy zadowoleni. Natomiast tak jak pisaliśmy w akapicie wyżej, jest to półprawda i wszystko zależy po jakich drogach będziemy się poruszać. Alternatywą dla zakupu opon w serwisie samochodowym jest sklep internetowy Opomarket.pl posiadający w swojej ofercie całą gamę opon całorocznych w świetnych cenach. Można tu wybrać odpowiedni rozmiar, przeczytać charakterystykę produktu, sprawdzić aktualną cenę i przeczytać opinie innych kierowców. Jeżeli posiadamy dylemat czy dany model będzie odpowiedni dla nas, na infolinii specjalista pomoże nam rozwiać wszelkie wątpliwości. Dodatkowo dokonując zakupu można wybrać od razu najbliższy serwis do którego sklep internetowy wyśle opony. Wszystko będzie przeprowadzony w sposób szybki i tani. Bez dotykania produktu i zbędnego wożenia.

Opony całoroczne opinie


Opinie na temat opon całorocznych są bardzo zróżnicowane. Jedni kierowcy nie chcą już nawet słyszeć o sezonowej wymianie opon. Jeżdżą na oponach całorocznych i uważają je za swój najlepszy wybór. Inni kierowcy uważają, że jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. I w pewnym sensie obie grupy użytkowników dróg mają rację. Wszystko zależy gdzie mieszkamy i gdzie będziemy poruszać się naszym autem. Należy uświadomić sobie, że opony całoroczne są coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Producenci prześcigają się między sobą który stworzy lepszy produkt w tym segmencie – bo po prostu jest niesamowita moda na opony całoroczne. Dlatego zdecydowana większość użytkowników „wielosezonówek” jest z nich zadowolona. Czy owa moda przeminie? To chyba zależy od naszego klimatu. Jeżeli wciąż będzie się ocieplać to możemy spodziewać się, że dołączymy do Hiszpanii, Francji i Włoch gdzie poza terenami górskimi większość kierowców używa opon całorocznych. Natomiast jeżeli zima znowu zaskoczy drogowców to prędzej czy później czas opon całorocznych przeminie.

Najpopularniejsze opony całoroczne


Do najpopularniejszych opon całorocznych możemy zaliczyć:
Goodride Z401 który znajdziesz pod adresem: Z-401
Michelin CrossClimate+ który znajdziesz pod adresem: CrossClimate+
Riken All Season który znajdziesz pod adresem:All Season
Goodyear Vector 4SEASONS który znajdziesz pod adresem: Vector 4SEASONS