Następca prestiżowego modelu Dunlop SP Sport Maxx TT.
Inspirowana wyścigami samochodowymi łączy doskonałe parametry trakcyjne, bezpieczeństwo i jest przyjazna środowisku.
Hamujące klocki bieżnika:
W celu skrócenia drogi hamowania, firma Dunlop stworzyła wzmocnione bloki bieżnika, odporne na odkształcanie dzięki wysokiej sztywności. Mówiąc dokładniej, chodzi o kanały łączące klocki w kształcie litery V.
Mieszanka gumowa inspirowana wyścigami samochodowymi
W celu uzyskania optymalnej przyczepności, w oponie Dunlop Sport Maxx RT zastosowano adaptacyjną mieszankę gumową, która kompensuje niewielkie nierówności na nawierzchni, by zapewnić jak najlepszy kontakt z asfaltem.
Optymalizacja klocków zewnętrznych
W celu uzyskania lepszej reaktywności oraz precyzji opony na drodze, firma Dunlop wyposażyła model Sport Maxx RT w masywne klocki zewnętrzne na barkach opony. Zapewniają one prawidłową pracę ogumienia nawet przy wysokich obciążeniach.
Optymalizacja oporu toczenia
W celu obniżenia oporu toczenia oraz związanego z nim zużycia paliwa, firma Dunlop zmniejszyła wagę opony oraz jej współczynnik przenikania powietrza, by zmniejszyć opór aerodynamiczny.
Parametry i bezpieczeństwo
Firma Dunlop wybrała tor Ascari w Andaluzji jako miejsce pokazu prasowego swojej nowej opony sportowej. W oparciu o wyniki testów przeprowadzonych przez specjalistyczne laboratorium TÜV SÜD, producent skupił się na bardzo dobrych parametrach opony Sport Maxx RT, szczególnie pod względem bezpieczeństwa oraz wpływu na zużycie paliwa.
Hamowanie
Opona Sport Maxx RT uzyskała doskonałe wyniki hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni (o 7% lepsze od swojej bezpośredniej konkurencji).
Opór toczenia
Model Sport Maxx RT wykazuje opór toczenia niższy o 11% od głównych konkurentów. Wynik ten przekłada się na niższe zużycie paliwa oraz mniejszą emisję CO2 do atmosfery.
(Testy zostały przeprowadzone z użyciem auta Golf GTI wyposażonego w opony o rozmiarze 245/45R 17)
Opinie o produkcie Opona 255/35R19 SPORT MAXX RT 96Y XL FR MO DUNLOP