INFOLINIA: 32 204 98 00 MAIL: kontakt@opomarket.plw godzinach od 8.00 do 16.00 pon.-pt. Opomarket FLOTA - >>kliknij<<

Ceneo
Dlaczego opomarket?
Realizacja w 24h
Dostępność 200tys. opon
Przy zakupie min. 2 identycznych opon dostawa GRATIS
Opony całoroczne - sprawdź naszą ofertę!

SZUKAJ OPONY WG ROZMIARU

Zakres cenowy

Zakres cenowy

SZUKAJ FELGI WG SAMOCHODU

ładuję

Baza wiedzy - Czy wiesz jak wygląda cały proces produkcji opon i jej budowa?

Czy wiesz jak wygląda cały proces produkcji opon?
Większość kierowców kupując i użytkując opony uważa je za kawałek gumy wypełniony powietrzem. W rzeczywistości opona samochodowa to skomplikowana struktura zbudowana z wielu elementów, których wynikiem połączenia jest zaawansowany technologicznie produkt.

Do głównych etapów procesu produkcji opony możemy zaliczyć:
1. Dostawa surowców do fabryki
2. Przygotowanie poszczególnych elementów składowych
3. Połączenie elementów składowych
4. Wulkanizacja nowej opony
5. Proces kontroli jakości

Każda opona na której jeździmy składa się z wielu elementów do których możemy zaliczyć między innymi: stal, gumę, związki chemiczne, kauczuk (naturalny lub syntetyczny) oraz wyroby włókiennicze (jedwab, nylon, włókna aramidowe i poliester).

Na początku w fabryce wszystkie elementy składowe opony są przygotowywane, wymiarowane i obrabiane. Elementy stalowe są przycinane do odpowiednich długości i średnic. Mieszanka z której powstaje bieżnik jest mieszana w specjalnych mieszalnikach które mają za zadanie połączenie wielu związków chemicznych aby zapewnić odpowiednie parametry produktu. Następnie powstają pasy gumy które są cięte wg parametrów produkowanej opony. Kolejnym etapem jest przygotowanie drutówki – a więc elementu który zapewnia sztywność stopki opony na feldze. Podobnie wygląda sytuacja ze stalowym kordem tekstylnym. Jego cienkie nitki są zaprasowywane w gumę aby zapewnić większą stabilność i sztywność oponie.
Kolejnym etapem produkcji opony jest połączenie tych wszystkich elementów w jedną całość czego efektem jest tzw. Opona surowa. Łączenie wszystkich elementów składa się z dwóch etapów: łączenie osnowy, bieżnika i opasania opony oraz przygotowania surowej opony do procesu wulkanizacji.
Następnie opona przechodzi do przedostatniego etapu produkcji, a więc jest wulkanizowana. Oznacza to że w specjalnych formach w określonej temperaturze otrzymuje ona swój zakładany kształt. W formach tych oponie nadawany jest też jej specjalny wzór bieżnika oraz oznaczane są jej symbole na bocznych ścianach.
Ostatnim etapem procesu produkcji opony jest faza kontroli jakości. Proces ten składa się z : wizualnej kontroli stanu produktu, prześwietleniu promieniami rentgenowskimi oraz kontrolom jednorodności i sztywności produktu.
Dopiero po przejściu pozytywnie etapu kontroli jakości produkt jest udostępniany do sprzedaży.

Jak wygląda budowa opony?

1. Drutówka
2. Wypełniacz
3. Wykładzina wewnętrzna
4. Karkas
5. Stalowe opasanie
6. Bieżnik
7. Osłona tekstylna
8. Czoło bieżnika
9. Felga
10. Bark
11. Ściana boczna


Wiadomość z dnia: 04-11-2020
  • Goodride

  • Kleber

  • Nokian

  • Continental

  • Michelin

  • Pirelli

  • Hankook

  • Goodride

  • Powertrac

  • Falken

  • Kleber

  • Uniroyal

  • Riken

  • Barum

  • Dębica

  • Goodride

  • Hankook

  • Toyo

  • Pirelli