Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Chińska opona zimowa – godny rywal dla europejskich odpowiedników?


Pandemia koronawirusa cały czas istnieje w naszych telewizorach, tematach społecznych, a nawet i niestety w organizmach. Z tego powodu coraz częściej decydujemy się na dokonywanie zakupów za pomocą sklepów internetowych. Unikamy skupisk ludzi i spokojnie wybieramy intersujący nas produkt w domowym zaciszu. Dotyczy to również branży oponiarskiej. 

Dobór odpowiednich opon mimo pozorów nie jest sprawą łatwą i szybką.
Każdy z czołowych światowych producentów posiada kilka modeli w danym rozmiarze wyróżniających się odmiennymi cechami. Dodatkowo co roku pojawiają się nowi producenci którzy szturmem podbijają rynek europejski. Proces ten jest na tyle dynamiczny, że często same serwisy oponiarskie nie są w stanie nadążyć za nowo powstałymi markami i odpowiednio je skategoryzować. Efektem tego dynamicznego rozwoju nowych marek– często pochodzących z Chin - i braku odpowiedniej wiedzy na ich temat jest powszechnie utarta opinia o przysłowiowym „Chińczyku” niewiele wartym uwagi w porównaniu z europejskimi odpowiednikami. Ale czy aby na pewno tak jest? 

Niemieckie czasopismo motoryzacyjne Auto Bild przeprowadziło niedawno test zimowych opon zarówno europejskich jak i azjatyckich producentów. Test opon był podzielony na kilka etapów, a jako pierwszym weryfikatorem jakości opon była próba hamowania na mokrej nawierzchni. Opony które nie spełniły zadowalających wyników próby hamowania nie były dopuszczane do dalszych testów. 

O dziwo, wiele znanych europejskich marek ustąpiło chińskim produktom.

Przykładem może być Firestone Winterhawk 3 który odpadł w próbie hamowania (37,9m) – dla porównania chińska zimowa opona Goodride Z-507 (34,7m). Między oponą klasyfikowaną jako średnia półka, a chińskim produktem z teoretycznie klasy budżetowej były blisko 4 metry różnicy drogi hamowania. Przypadek? 

W takim razie skupmy się na następnej próbie jaką było hamowanie na śniegu. Tu również chińskie opony pozytywnie zaskoczyły. Godnie „stawiły czoła” europejskiej konkurencji. Porównując oponę zimową Goodride Z-507 do europejskich konkurentów możemy zauważyć że parametry tych opon są bardzo zbliżone. Opona zimowa Goodride Z-507 pokonała drogę 27m od czasu rozpoczęcia hamowania do pełnego zatrzymania. Falken Eurowinter HS01 – opona klasyfikowana jako średniej półki i coraz bardziej ciesząca się uznaniem wśród polskich kierowców – pokonał dokładnie taki sam dystans. Japoński produkt klasy średniej – Toyo Snowprox S954 może pochwalić się wynikiem 26,9m. Nawet uznane w branży i pośród kierowców Pirelli Winter SottoZero 3  - opona klasy premium – uzyskało wynik 25,8m, a więc jedyne 1,2m mniej (w próbie hamowania na mokrej nawierzchni opona zimowa Goodride Z - 507 uzyskał o 0,5m lepszy wynik).
 
Podsumowując, zwycięzcami testu okazali się: 
1.Bridgestone Blizzak LM005 
2.Michelin Pilot Alpin 5
3.Semperit Speed - Grip 3

Pierwszy chiński produkt – opona zimowa Goodride Z-507 - zajął w teście 25 miejsce. Uplasował się zaraz za takimi tuzami jak opony Nexen i opony Yokohama.  
Natomiast należy zwrócić uwagę na fakt że wiele z testowanych opon, znanych na polskich drogach jak na przykład Fortuna Winter, Zetex WH 1000, Mazzini Snowleopard czy też Imperial Snowdragon 3 i TrackMax IcePlus S210 nie przeszło przez pierwszy etap testów. 

My jako sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży wysokiej klasy ogumienia zalecamy naszym klientom świadomy wybór opon, a nie tylko kierowanie się ceną. W przypadku dylematów zapraszamy do kontaktu. 
 
inspiracją do artykułu było to źródło


test opon AutoŚwiat

 

grafika pochodzi ze strony