Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

W maju 2021 wprowadzona została nowa unijna etykieta dla opon.

 

Jej celem jest zapewnienie Konsumentom lepszych informacji na temat wybranych właściwości ogumienia.

Na nowej etykiecie uproszczono klasyfikację oporów toczenia i skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni, podczas gdy poziom hałasu wskaże liczba decybeli i litery A, B lub C. Użytkownicy końcowi będą mogli uzyskać dostęp do dodatkowych informacji o wybranej przez siebie oponie w bazie danych EPREL, skanując kod QR na etykiecie.

Link do takiej bazy umieścimy dla każdego produktu również w Opomarket. Kolejna nowość to dwa piktogramy, które wskazują, czy jest to opona samochodowa z przyczepnością na zaśnieżonej nawierzchni odpowiadającą unijnym normom homologacji dla danego typu, oznaczana wcześniej symbolem płatka śniegu, i/lub opona bez kolców, która oferuje przyczepność na lodzie zgodnie z nową normą ISO.
 
Wprowadzone nowe etykiety na opony zmieniły się następująco względem poprzednika:

Klasy A-C bez zmian. W przypadku opon C1 (osobowe) i C2 (dostawcze) te, które wcześniej miały klasę E w zakresie oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, zostaną przypisane do klasy D, która była wcześniej niewykorzystywana (żadna opona nie miała etykiety D). Te natomiast, które wcześniej oznakowane były jako F i G zostaną przypisane do klasy E. Dzięki temu etykieta będzie jaśniejsza i łatwiejsza do interpretacji.

 
Dodatkowo na etykietach zimowych pojawią się oznaczenia zimowe, których wcześniej na etykietach nie było (poruszyliśmy temat wyżej, więcej o tym napiszemy bliżej sezonu zimowego).



nowe etykiety na oponach