Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Test opon letnich 215/55 R17 2022 Auto Świat – eliminacja

Sezon zimowy dobiega końca, więc największe magazyny motoryzacyjne rozpoczynają testy opon letnich w sezonie 2022. Polski Auto Świat przetestował 50 najpopularniejszych modeli opon letnich dostępnych dla kierowców w sklepach internetowych i stacjonarnych. Rozmiar 215/55 R17 jest rozmiarem opon dla popularnych samochodów klasy średniej m.in. dla Volkswagen T-roc, Audi Q2 czy Volkswagen Passat. Na razie jest to tylko test eliminacyjny, a na główne wyniki testu opon letnich Auto Świat przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale już teraz magazyn przedstawił wstępne wnioski z testu osiągów opon letnich.

Zaznaczmy, że testerzy Auto Świat postarali się o pełną niezależność w swoim badaniu. Zamawiali opony anonimowo, aby uniknąć manipulacji producentów na wyniki testowanych modeli opon.

Pięciu faworytów


W prezentowanych wynikach osiągów bezpieczeństwa to odpowiednio Bridgestone, Hankook, Kumho, Vredestein i Falken wysuwają się na prowadzenie. Najlepsze wyniki hamowania na mokrej nawierzchni z 80 km/h uzyskał Bridgestone Turanza T005, tuż za nim Hankook Ventus Prime 4 oraz Falken ZIEX ZE310 Eco Run i Vredestein Ultrac, a czołową piątkę zamyka Kumho Ecsta HS52. Najkrótszą drogę hamowania na suchej z 100 km/h zanotowały opony Kumho Ecsta HS52 oraz Nokian Powerproof umieszczone na 6 miejscu wstępnego rankingu (z wynikiem 35,7 metra). Tuż za nimi uplasowały się opony Bridgestone Turanza T005 i Hankook Ventus Prime 4 z wynikiem 35,8 metra.

21 opon letnich zakwalifikowało się do dalszych testów


Auto Świat stworzył ranking na podstawie sumy drogi hamowania na suchej oraz mokrej nawierzchni. Do dalszych prób osiągów zakwalifikowało się 21 popularnych modeli opon letnich. Pozostałe, jak zaznacza Auto Świat nie są w stanie zapewnić na tyle wysokiego poziomu bezpieczeństwa, aby przyznać im notę „polecającą” pomimo innych ciekawych osiągów jak ekonomiczność czy komfort jazdy.

  • Nokian Powerproof 64,6
  • Dunlop Sport Maxx RT2 64,9
  • Michelin Primacy 4 65,5
  • Toyo Proxes Comfort 65,5
  • Nexen N'Fera Primus 65,8
  • Fulda SportControl 2 65,9
  • Kleber Dynaxer HP4 66,1
  • Sava Intensa UHP 2 66,1
  • Maxxis Premitra 5 HP5 66,2
  • Dębica Presto UHP 2 66,3
  • Goodyear Efficient Grip Performance 2 66,5
  • GT Radial FE2 SUV 66,7
  • BF Goodrich Advantage 67,3
  • Laufenn S Fit EQ+ 68,4
  • Goodride Zuper Ace SA-57 68,6
  • Continental EcoContact 6 69,1


Pozostałe opony letnie, które nie przeszły wstępnych testów bezpieczeństwa (w kolejności odpowiadającej dłuższej drogi hamowania)

Mirage MR-182
Yokohama BluEarth-GT AE51
Tomket Sport 3
Cooper Zeon CS8
Infinity Ecomax
Starmaxx Ultra Sport ST760
Firestone Roadhawk
Hifly HF805
Tyfoon Successor 5
Roadstone Eurovis Sport 04
Mazzini Eco605 Plus
Delinte DH2
Uniroyal RainSport 5
General Tire Altimax One S
Kormoran Ultra High Performance
Platin RP420 Summer
Zeetex HP2000 VFM
Aplus A607
Novex Super Speed A3
Semperit Speed-Life 3
Tracmax X-Privilo TX3
Viking ProTech NewGen
Barum Bravuris 5HM
Lassa Driveways
Tomason Sportrace
Imperial Ecosport 2
Rotalla Setula S-Race RU01
Firemax FM601
Atlas Sport Green 2


Więcej przeczytasz na Test opon letnich 215/55R17 Auto Świat