Do wykonania testu magazyn AutoBild standardowo wybrał 10 modeli opon wielosezonowych, wśród których znajdziemy ogumienie z każdego segmentu – budżetowego, medium oraz premium. Dzięki temu różnica pomiędzy poszczególnymi oponami jest jeszcze bardziej zauważalna, co jest pomocne przy doborze kompletu do swojego pojazdu. Samochód, na którym testowano wyselekcjonowane bieżniki to Audi Q3, a wybrany rozmiar to 235/65 R17. Najważniejsze są jednak zestawiane opony, których dokładna lista prezentuje się następująco:
Jak widzisz, znajdują się tu zarówno topowe opony takie jak chociażby najnowszy bieżnik Bridgestone Turanza All Season 6, który jeśli chodzi o zestawienia AutoBilda zalicza swój debiut, ale także opony klasy średniej, które są reprezentowane przez Uniroyal, Falken, Hankook oraz Toyo. Klasę budżetową reprezentują opony marki Kenda oraz Imperial. Dotychczas za niekwestionowanego „króla” opon wielosezonowych był brany model Michelin CrossClimate 2, a tegoroczny test jest świetną okazją do sprawdzenia czy nadal zasługuje on na to miano.
Jako iż testom zostały poddane opony wielosezonowe to badane parametry musiały odnosić się do każdego rodzaju warunków drogowych, aby mogły być miarodajne. Z tego względu opony przetestowano na suchej, mokrej oraz zaśnieżonej nawierzchni i zbadano je pod kątem następujących kryteriów: hamowanie na suchej, mokrej i ośnieżonej drodze, kierowalność na suchej, mokrej i ośnieżonej drodze, jazda po mokrym okręgu, prosty i zakrzywiony aquaplaning, trakcja na śniegu, slalom na śniegu, a także hałas oraz opory toczenia. Opony zostały więc kompleksowo przetestowane, pozostaje kwestia wyboru zwycięzcy zestawienia. Zobaczmy najpierw które opony okazały się być najlepsze w poszczególnych parametrach.
Jak więc widać, faworytów jest zdecydowanie dwóch i o nich można powiedzieć, że są to opony prawdziwie całoroczne. Opony Bridgestone Turanza All Season 6 i Michelin CrossClimate 2 SUV zdominowały ranking wykazując genialne parametry na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, świetnie radzą sobie również na suchej drodze, przez co nie trzeba szukać kompromisów i sprawdzać czy dana opona lepiej zachowuje się zimą, czy też latem. Choć po powyższym zestawieniu tego nie widać to bardzo dobrze poradził sobie również Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV, który w większości parametrów wypadł niewiele gorzej od zwycięzców.
Abyśmy mogli odnieść się do finalnych rezultatów omawianego testu, rzućmy najpierw okiem na ostateczny ranking opracowany przez inżynierów magazynu AutoBild. Czołówka prezentuje się następująco:
Nikogo już nie powinno dziwić, że pierwsze miejsca ex aequo zdobył bieżnik Bridgestone Turanza All Season 6 razem z CrossClimate 2 SUV. Można to potraktować jako koniec jednoznacznej dominacji Michelina w testach opon wielosezonowych, jednak wciąż konkurencja będzie musiała się bardzo starać, aby zapewnić tak dobre osiągi swoim oponom w przyszłych latach. Hankook oraz Goodyear to świetne alternatywy dla zwycięzców, które również wypadły bardzo dobrze w przedstawionym teście opon – przy czym są w większości tańsze, szczególnie opony wielosezonowe Hankook. To, czego nam tu brakowało to zdecydowanie grupy Continental i ich nowego bieżnika AllSeason Contact 2. Jego porównanie z Bridgestone Turanza All Season 6 byłoby z pewnością niezwykle interesujące.