Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Test opon wielosezonowych do SUV-ów w rozmiarze 235/65 R17 – zestawienie magazynu AutoBild na rok 2023!

Trend na opony dedykowane do samochodów typu SUV trwa w najlepsze, a producenci ogumienia wciąż zawzięcie rywalizują w wyścigu na najlepszą oponę do dużych pojazdów klasy SUV. Powstają kolejne wariancje bieżników, a także poszerzana jest gama rozmiarowa o większe wymiary, dlatego obecnie opony całoroczne są testowane przez największe ośrodki oponiarskie nawet dwa razy w ciągu roku. Jeden test jest poświęcony ogólnie oponom wielosezonowym, a drugi zwyczajowo skupia się na oponach do SUV-a. Dzisiaj postanowiliśmy się przyjrzeć właśnie takiemu zestawieniu, które przygotował magazyn AutoBild.




Omówienie testu – warunki, testowane opony i więcej

Do wykonania testu magazyn AutoBild standardowo wybrał 10 modeli opon wielosezonowych, wśród których znajdziemy ogumienie z każdego segmentu – budżetowego, medium oraz premium. Dzięki temu różnica pomiędzy poszczególnymi oponami jest jeszcze bardziej zauważalna, co jest pomocne przy doborze kompletu do swojego pojazdu. Samochód, na którym testowano wyselekcjonowane bieżniki to Audi Q3, a wybrany rozmiar to 235/65 R17. Najważniejsze są jednak zestawiane opony, których dokładna lista prezentuje się następująco:


  • ✅ Hankook Kinergy 4S 2 X
  • ✅ Bridgestone Turanza All Season 6
  • ✅ Uniroyal AllSeasonExpert 2
  • ✅ Imperial All Season Driver
  • ✅ Kenda Kenetica 4S SUV KR609
  • ✅ Toyo Celsius AS2
  • ✅ Falken Euroall Season AS220 Pro
  • ✅ Vredestein Quatrac Pro+
  • ✅ Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV
  • ✅ Michelin CrossClimate 2 SUV

Jak widzisz, znajdują się tu zarówno topowe opony takie jak chociażby najnowszy bieżnik Bridgestone Turanza All Season 6, który jeśli chodzi o zestawienia AutoBilda zalicza swój debiut, ale także opony klasy średniej, które są reprezentowane przez Uniroyal, Falken, Hankook oraz Toyo. Klasę budżetową reprezentują opony marki Kenda oraz Imperial. Dotychczas za niekwestionowanego „króla” opon wielosezonowych był brany model Michelin CrossClimate 2, a tegoroczny test jest świetną okazją do sprawdzenia czy nadal zasługuje on na to miano.

Test opon całorocznych SUV AutoBild 2023 – badane kryteria i wyniki

Jako iż testom zostały poddane opony wielosezonowe to badane parametry musiały odnosić się do każdego rodzaju warunków drogowych, aby mogły być miarodajne. Z tego względu opony przetestowano na suchej, mokrej oraz zaśnieżonej nawierzchni i zbadano je pod kątem następujących kryteriów: hamowanie na suchej, mokrej i ośnieżonej drodze, kierowalność na suchej, mokrej i ośnieżonej drodze, jazda po mokrym okręgu, prosty i zakrzywiony aquaplaning, trakcja na śniegu, slalom na śniegu, a także hałas oraz opory toczenia. Opony zostały więc kompleksowo przetestowane, pozostaje kwestia wyboru zwycięzcy zestawienia. Zobaczmy najpierw które opony okazały się być najlepsze w poszczególnych parametrach.


  • ✅ Hamowanie na suchej nawierzchni: Michelin CrossClimate 2 SUV
  • ✅ Kierowalność na suchej nawierzchni: Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV
  • ✅ Hamowanie na mokrej nawierzchni: Bridgestone Turanza All Season 6
  • ✅ Kierowalność na mokrej nawierzchni: Vredestein Quatrac Pro+
  • ✅ Jazda po mokrym okręgu: Vredestein Quatrac Pro+
  • ✅ Aquaplaningu na prostej: Michelin CrossClimate 2 SUV
  • ✅ Aquaplaningu na łuku: Michelin CrossClimate 2 SUV
  • ✅ Hamowanie na śniegu: Uniroyal AllSeasonExpert 2
  • ✅ Trakcja na śniegu: Bridgestone Turanza All Season 6
  • ✅ Kierowalność na śniegu: Bridgestone Turanza All Season 6
  • ✅ Slalom na śniegu: Michelin CrossClimate 2 SUV
  • ✅ Hałas: Hankook Kinergy 4S 2 X
  • ✅ Opory toczenia: Uniroyal AllSeasonExpert 2

Jak więc widać, faworytów jest zdecydowanie dwóch i o nich można powiedzieć, że są to opony prawdziwie całoroczne. Opony Bridgestone Turanza All Season 6 i Michelin CrossClimate 2 SUV zdominowały ranking wykazując genialne parametry na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, świetnie radzą sobie również na suchej drodze, przez co nie trzeba szukać kompromisów i sprawdzać czy dana opona lepiej zachowuje się zimą, czy też latem. Choć po powyższym zestawieniu tego nie widać to bardzo dobrze poradził sobie również Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV, który w większości parametrów wypadł niewiele gorzej od zwycięzców.

Podsumowanie testu opon wielosezonowych SUV w rozmiarze 235/65 R17 – AutoBild 2023

Abyśmy mogli odnieść się do finalnych rezultatów omawianego testu, rzućmy najpierw okiem na ostateczny ranking opracowany przez inżynierów magazynu AutoBild. Czołówka prezentuje się następująco:


  • ✅ Bridgestone Turanza All Season 6
  • ✅ Michelin CrossClimate 2 SUV
  • ✅ Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV
  • ✅ Hankook Kinergy 4S 2 X
  • ✅ Vredestein Quatrac Pro+
  • ✅ Falken Euroall Season AS220 Pro
  • ✅ Toyo Celsius AS2
  • ✅ Uniroyal AllSeasonExpert 2
  • ✅ Imperial All Season Driver
  • ✅ Kenda Kenetica 4S SUV KR609

Nikogo już nie powinno dziwić, że pierwsze miejsca ex aequo zdobył bieżnik Bridgestone Turanza All Season 6 razem z CrossClimate 2 SUV. Można to potraktować jako koniec jednoznacznej dominacji Michelina w testach opon wielosezonowych, jednak wciąż konkurencja będzie musiała się bardzo starać, aby zapewnić tak dobre osiągi swoim oponom w przyszłych latach. Hankook oraz Goodyear to świetne alternatywy dla zwycięzców, które również wypadły bardzo dobrze w przedstawionym teście opon – przy czym są w większości tańsze, szczególnie opony wielosezonowe Hankook. To, czego nam tu brakowało to zdecydowanie grupy Continental i ich nowego bieżnika AllSeason Contact 2. Jego porównanie z Bridgestone Turanza All Season 6 byłoby z pewnością niezwykle interesujące.